nachtelijke escapades

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Joeja, 3 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joeja

    Joeja Bekend lid

    2 sep 2007
    994
    0
    0
    Hallo allemaal,

    Ik kan al weken niet fatsoenlijk slapen. Ik heb s'nachts als ik ga liggen gewoon last van opspelend maagzuur. En als het dat niet is, dan zijn het mijn rug, bekken, ribben, buik, benen en voeten die pijn doen, of ik moet plassen of ik heb een nachtmerrie of ik ben misselijk OF ik heb honger!
    Vanacht (vroeg in de ochtend) had ik er zo'n genoeg van dat ik (nu pas :( ) op het idee kwam alle kussens van de bank af te halen (en dat zijn er veel haha), en die zo te positioneren in bed dat ik he-le-maal comfortabel lag. Dat lukte :D ... maar toen begon mijn vriend te zeuren dat ie geen plaats meer had, en ging zomaar liggen woelen in mijn met zorg opgestelde nest! Gevolg: zwangere vrouw boos, discussie in bed, vriend ook boos dat ik hem al de hele nacht wakker hield met mijn gerommel, hij moet immers weer vroeg op om te werken, zwangere vrouw nog bozer dat ie daarover zeurt terwijl bij zwangere vrouw alles zo'n pijn doet dat ze niet meer kan slapen enz. enz. enz.
    Ik probeer echt lief te zijn voor mijn mannie... maar op de 1 of andere manier wil dat s'nachts niet zo lukken 8-[ En net moest ie opstaan om 5 uur de arme drommel, en kwam ie ook nog lief een pannekoek brengen met veel stroop en suiker en een glaasje melk. Omdat ik een zware nacht had gehad zei ie.... en nu vind ik hem zielig en heb ik spppiiijjjjtt dat ik weer zo lastig ben geweest :-#

    Samen zwanger #-o

    Edit: Verplaatst naar juiste onderwerp. De lounge is bedoeld voor alles wat niet met zwangerschap te maken heeft
    Elvira
     
  2. Fleur1

    Fleur1 VIP lid

    14 apr 2006
    5.068
    0
    0
    Vervelend is dat. Ach ja jij wakker man wakker dat is toch ook samen zwanger zijn :)
    Ik heb nachten beneden gezeten en hebben toen maar een media box genomen va UPC want tja op een gegeven moment heb je alle films ook wel bekeken.
    Ik kan alleen maar zeggen heel veel sterkte en succes samen met slapen.
     
  3. Esk

    Esk Actief lid

    16 jul 2006
    197
    0
    0
    Ik heb stiekum wel moeten lachen om je verhaal; je hebt het zo enorm grappig opgeschreven!
    Maar je verhaal is heel herkenbaar! Ik kan sinds een week of twee ook niet meer fatsoenlijk slapen. :(En daar heeft mijn man ook wel eens last van hoor. :S

    Voor de pijn in billen en been helpt het ècht om een kussen tussen je knieën te leggen. Op de één of andere manier ontlast dat je bekken en je bilspieren.
    Mocht je toevallig een voedingskussen in huis hebben, dan is die uitermate geschikt voor dergelijke inbouwactiviteiten (die neemt namelijk niet zo heel veel ruimte in), maar alle kussens van de bank aftrekken werkt ook hoor. Gewoon gebruiken wat je in huis hebt!

    Als je veel last van maagzuur hebt, is het misschien een tip om op een iets dikker kussen te gaan liggen? Als je hoofd iets hoger ligt dan de rest van je lichaam schijn je er iets minder last van te hebben, volgens de dames bij mij op de zwangerschapsgym.
     
  4. Alida27

    Alida27 Actief lid

    11 mei 2006
    497
    0
    0
    Verzorgende
    Rhenen
    Helemaal herkenbaar,hahaha!

    Aan het eind van de zwangerschap had ik het ook niet meer...
    Maar gelukkig is alles weer goed gekomen,dus er is hoop! :)

    Groetjes,Alida
     
  5. Kimmies

    Kimmies Actief lid

    9 mrt 2007
    205
    0
    0
    zoooooo herkenbaar! :(

    Gelukkig heb ik er ook nog nachten tussen zitten dat ik wel lekker slaap.
    Mijn hubbie wordt ook helemaal gek van mij!

    Wat me tegenvalt is dat mijn bekken ook zeer doen wanneer ik op mijn rug lig. Ik kan alleen nog maar op mijn zij met een kussentje tussen de benen.
    Ik had ook een voedingskussen, maar daar had ik ruzie mee en vervolgens met mijn man die m telkens in zijn nek kreeg! haha :)

    pffff, nog maar een paar weken.
     
  6. n4th4li3

    n4th4li3 Fanatiek lid

    15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    Hier nog 1 ! Heb sinds 3 weken geen nacht meer doorgeslapen, echt vervelend, maar ja, ik geef er maar gewoon aan toe. Manlief moest vandaag voor het eerst weer dagdienst, 04.15 eruit :), dus ben ik er maar lekker mee uitgegaan. Koppie thee gedronken, cornflakes. Uiteindelijk lag ik weer om 6 uur te slapen. Ach ja, het hoort erbij denk ik dan maar. Voor de pijn in m'n benen heb ik 1 kussen, probeer meestal op m'n linkerzij te liggen, dan heb ik het minste last.
    Succes ermee meid! (en je man hihi)
     
  7. jettje

    jettje Fanatiek lid

    30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Zooooo herkenbaar jullie verhalen :)

    Heb alleen één voordeel mijn mannetje slaapt over het algemeen
    wel door mijn gedraai heen.
    Van de kussens word ik zelf gek :confused: Ik draai namelijk nogal
    veel in bed dus is vaak best wel lastig als er weer eens een
    kussen in de weg ligt :)
    Vanacht weer elk uur er uit om de plassen :pale:
    Geweldig hoor zwanger zijn en slapen. En dan zegt iedereen je
    moet je rust nemen vooral de laaste weken.
    Welke rust als je elke nacht zowat elk uur ziet :)
    Maarja je moet er wat voor over hebben toch :D

    Meiden sterkte allemaal met slapen ;)
     
  8. Kisbaba

    Kisbaba Fanatiek lid

    23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ahhhhhhhhh, als ik jullie verhalen hoor, besef ik dat (gelukkig, nouja, gelukkig) bijna iedereen wel wat klachten of klachtjes heeft.
    Hier ook nog zo'n woeler 's nachts.
    Om de anderhalf uur ben ik wakker om te plassen, soms val ik dan gelijk weer in slaap, maar soms ook niet, dan ligt ons schoppertje mega te schoppen dat ik er niet van slapen kan, maar soms istie zo stil dat ik me weer zorgen maak dattie juist níét schopt! :confused:
    Gelukkig kan ik nog lekker liggen, heb (nog) geen last van rugpijn of zuurbranden, dus waarom slaap ik dan niet? Goede vraag: moeilijk antwoord. :rolleyes:
    Tegen de ochtend sukkel ik meestal wel weer in slaap maar om halfzeven hoor ik de wekker van manlief en ben dus weer wakker.
    Daarna kan ik best nog wel even slapen, maar dan heb ik weer zo'n honger. Eet dan wat, zou je denken, maar dan moet ik eerst spuiten (omdat ik diabetes heb) en als ik dan gespoten en gegeten heb, ben ik over m'n slaap heen.
    En dan probeer je fit te zijn voordat de baby komt, want ook die slapen niet altijd gelijk door vanaf hun geboorte............. :confused:

    Nouja, we blijven maar lachen, dat helpt misschien nog iets. :D
     
  9. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb wel een goede tip, is er bij ons ingeslopen, maar werkt wel! Ik ga pas rond een uur of 1 of 2 's nachts slapen en slaap dan tot een uur of 11. Ik slaap namelijk beter als het licht is heb ik gemerkt :( en zo kan vriendlief in ieder geval 2 a 3 goede slaapuren maken, al wordt hij pas rond een uur of 6 wakker van mijn gewoel (hij moet rond 7 uur opstaan), de rest slaapt hij overal doorheen.
    Tegen maagzuur neem ik gewoon een Rennie, werkt meteen. Was er eerst wat voorzichtig mee, maar neem er nu gerust 2 per nacht. Met een extra kussen is het namelijk niet genoeg, zodra ik al buk komt het maagzuur omhoog en zittend slapen lukt me niet. Voorheen werkte melk of vla nog wel, maar nu ook niet meer.
    Ik krijg ook snel last van mijn bekken en heupen en slaap met een voedingskussen, is echt ideaal. Omdraaien gaat nogal moeilijk en doet veel pijn, dus ik laat het voedingskussen op z'n plek liggen, maar doe wel altijd een stuk tussen mijn benen om mijn bekken te ontlasten. Zo hoef ik niet heel het bed te verbouwen, ben al lang blij als ik na een paar minuten op mijn andere zij lig.

    Eventueel nog een oplossing, je vriend op de bank/logeerkamer laten slapen. Ik vind het niet nodig, ik haal mijn slaap 's ochtends vaak wel in, maar mijn vriend biedt het altijd aan. Maar dat vind ik zo ongezellig, wel minder praktisch, maar de laatste tijd heb ik mijn vriend graag dicht in de buurt, zal ook wel een vorm van nesteldrang zijn ;).

    Liefs,
    Snoopy
     
  10. Kisbaba

    Kisbaba Fanatiek lid

    23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Mijn man heeft ook al wel aangeboden dat hij best naar de logeerkamer wil, maar dat wil ik zelf niet hoor. Lig dan maar liever een paar uurtjes wakker. 8)
    Of het moet later nog erger worden, maar juist de laatste twee nachten ging het weer aardig goed, gelukkig.

    Ze hebben het wel met ons te stellen he? :oops:
     
  11. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat zou je wel zeggen, maar iemand vroeg mijn vriend gister dat het wel zwaar zou zijn thuis met een hoogzwangere vrouw (ik was er niet bij, mijn vriend vertelde dit toen hij thuiskwam), maar hij heeft gezegd dat hij het heel erg vindt meevallen. Had ik eigenlijk niet verwacht ;). Ik ben soms echt niet zo aardig :oops: .
     
  12. Joeja

    Joeja Bekend lid

    2 sep 2007
    994
    0
    0
    hahahahahahahahaha... jullie zijn hetzelfde! :)

    Aan zo'n voedingskussen heb ik ook al gedacht, maar ik heb ontdekt dat een opgerold 2persoons dekbed ook goed helpt, die krult hier dan ook nog ergens doorheen. Gelukkig hebben we een bed van 2.40 bij 2.00 en zijn wij zelf beiden niet zo groot... dan blijft er voldoende ruimte over voor al die troep.
    Als ik het echt niet meer trek en ik heb geen zin om in het donker te gaan staren of ik wil gaan computeren (laptop in bed vind mijn vriend irritant ivm. het getiktktktktk) dan ga ik wel naar de bank met een kop thee en wat tomaatjes meestal... of vanille yoghurt... of beide...

    Wat ik nu wel weet voortaan als ik weer eens lig te woelen en te sagrijnen: ik ben niet alleen! :whistle: Elders in Nederland liggen jullie ook zo!

    liefs Joeja
     
  13. Joeja

    Joeja Bekend lid

    2 sep 2007
    994
    0
    0
    Ja inderdaad... de mannen hebben best wat te stellen..

    Ik kan het ene moment enorm op mijn tenen getrapt zijn voor het minste of geringste (had ik normaal nooit last van) en het volgende moment kom ik weer bij hem kneutelen en froelen en voelt het alsof ik alle last van de wereld op mijn schouders heb en heeeeel zielig ben, vandaar dat ik dan een knuffel nodig heb (die ik dan ook altijd wel heel lief krijg :) )... terwijl HIJ eigenlijk degene is die het zwaar te stellen heeft met mij.
    Heeeeel oneerlijk hahaha.. En het stomme is, je weet het van jezelf, maar je kunt er niks_tegen_doen... althans ik niet hihi...
     
  14. Vlinder78

    Vlinder78 Bekend lid

    13 nov 2006
    514
    0
    0
    lerares
    Bovenkarspel
    Hoi,

    Ik slaap ook heel slecht. Wordt om half 3 wakker en slaap niet meer....of ik heb pijn in m'n rug, of in m'n bekken, of de kleine houdt me wakker met geschop. Onze wekker gaat om half 7, maar ik heb de pech dat ik er ook echt uit moet. Ik werk namelijk nog fulltime voor de klas. Moet dus ook nog eens de hele dag heel wakker en allert zijn. Ik zeg dan tegen mezelf, vandaag maar eens om een uur of 4 naar huis i.p.v. half 6, maar dan heb ik m'n werk niet af en dat vind ik ook vervelend.... PFFFFFT klaag klaag!
    Zo dat heb ik even van me aftypt, kan ik nu weer lekker van m'n zwangerschap genieten......
     
  15. MaryWoods

    MaryWoods Fanatiek lid

    2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    hihi herkenbaar allemaal; lig je net goed met een kussen onder je voeten en je rug en buik 'gestut'/ gefundeerd met allerlei kussens, moet je weer eens plassen.... ;)
     
  16. amalia1

    amalia1 Actief lid

    17 jun 2007
    129
    0
    0
    Brabant
    hahahaha, ik moet ook heel erg lachen zoals Joeja het allemaal omschrijft 'opgebouwde nest'. Heeeeeel herkenbaar! :)
    En dan tig keren in bed draaien, wat ook niet soepel gaat vanwege de bekken, heup- en rugklachten. Heb je dan uiteindelijk een goede houding, moet je vervolgens naar de wc. Dan mag je weer vooraf aan beginnen. Mijn vriend die klaagt juist dat ie niet lekker tegen me aan kan liggen vanwege 'mijn nest'.
    Oh ja, hopelijk kan ik na vrijdag weer normaal met 1 kussen en zonder voedingskussen slapen. Ik word nl. ingeleid op vrijdag.
     
  17. Kisbaba

    Kisbaba Fanatiek lid

    23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Wow spannend zeg!
    En als het vrijdag geboren wordt, zullen ze voortaan in het hele land vlaggen voor jouw kindje ;)
     
  18. amalia1

    amalia1 Actief lid

    17 jun 2007
    129
    0
    0
    Brabant
    Inderdaad; nu je het schrijft moest ik effe nadenken....Geweldig he!
    hihihi :D
     
  19. Joeja

    Joeja Bekend lid

    2 sep 2007
    994
    0
    0
    hihihihihihi ik moet om ieder nieuw antwoord hier wel lachen. Hebben jullie ook dat jullie je dan net een chimpansee voelen? die maken ook zo hun nesten, hier stukje goed, dat wat platter, daar nog even dit iets anders leggen en dan neerploffen.

    "stutten" :) hahahahaha...

    @amalia1: voor jou NOG_3_NACHTJES_NESTEN :confused: wat spannennnddd! :D :D :D
    Wat zul jij blij zijn strakjes! Voor mij duurt het nog dik 3 maanden maar probeer me al levendig die laatste loodjes voor te stellen, en daar ben jij nu! Gek idee eigenlijk hihi...
    Ik wens je heeeeeeel veel succes vrijdag! Maak je een lekker nest in het ziekenhuis, en dan hoop ik dat ie er zonder al te veel poespas uit komt!

    Liefs Joeja
     
  20. amalia1

    amalia1 Actief lid

    17 jun 2007
    129
    0
    0
    Brabant
    @ Joeja: Dankje wel, echt spannend! Ik zal zeker een lekker nest maken in het ziekenhuis. ;) Pffffffffff... kan bijna niet wachten.
    Nou jij ook heel veel succes met nesten bouwen de komende 3 maanden!
     

Deel Deze Pagina