Sterilisatie van de man, waarom willen veel vrouwen dit?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door MissDonna, 15 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
    Hier sluit ik mij bij aan.
    En daarbij komt ook dat bij een man er nog herstel operatie mogelijk is mocht hij eventueel in de toekomst toch nog willen. Bij vrouwen is dat niet zo.
    Natuurlijk vind ik wel dat je zoiets in goed overleg besluit en niet van de ene op de andere dag laat doen.
     
  2. Lisanne1811

    Lisanne1811 Fanatiek lid

    2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ik vind niet dat ik als vrouw hier iets in te willen heb, het is zijn lichaam en zijn keuze. Mijn vriend wil het niet dus dan houdt het op. Niet dat het nu aan de orde is en ik heb ook niet het idee dat we zo snel spontaan kinderen krijgen dus als we een geslaagde zwangerschap hebben na dit medische traject denk ik dat we zonder AC verder gaan en zien wat er verder van komt.
     
  3. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    even uit pure interesse: als de man dus geen knip wil, is de discussie klaar volgens enkelen. Maar dan wordt het wel gewoon opgelegd aan de vrouw? Wat als die vrouw geen AC wil? Lijkt mij wel een gesprek waardig.
     
  4. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Ik denk ook dat deze uitspraak er vaak stoerder uitkomt. In ons geval gaat ook mijn man binnenkort onder het mes. We vinden dit allebei niet tof. Ook het idee van onvruchtbaar zijn is best gek. Ook al is onze kinderwens compleet. We hebben er vijf en ook al zou hij in de toekomst om wat voor reden dan ook met een andere vrouw zijn. Wij hebben ervoor gekozen om alleen met elkaar kinderen te krijgen.
    Hormonen willen we beide niet dat ik die krijg en spiraal is mis gegaan bij het plaatsen. Ben met een ambulance opgehaald, dat durf ik niet meer. Dit is gewoon voor ons in overleg de beste oplossing. Dit staat voor mij helemaal los van zwanger zijn en bevallen, dat had mijn man ook best een keer mee willen maken als dat had gekund.
     
    Dotjes en Lisa280887 vinden dit leuk.
  5. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.702
    4.199
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik wilde net schrijven dat een vrouw ook zonder grote buikoperatie gesteriliseerd kan worden, maar toen ik het voor de zekerheid nog ff googlede kwam ik er achter dat de essure methode niet meer buiten de VS gedaan wordt ivm de vele klachten die mensen er van op liepen.

    Ben ik ff blij dat ik ‘gewoon’ gesteriliseerd ben. Ik mocht kiezen, maar de Essure zou het nog enkele maanden duren totdat het veilig was en ik had haast. Ik ben trouwens gesteriliseerd om juist de kans op een zwangerschap te vergroten. Ik ben van mezelf zo onvruchtbaar als de pest maar met een sterilisatie zou in mijn geval de kans op een zwangerschap dmv IVF vergroot worden, maar dat terzijde.

    Ik wilde vroeger - voordat we wisten dat anticonceptie met als doel om niet zwanger te worden niet nodig was in ons geval - trouwens niet dat mijn man zich ooit zou ‘laten helpen’. Het voelt voor mij heel raar: omdat ik niet zou willen dat er iets in mijn lichaam ontstaat zou hij een defect aan zijn lijf moeten aanbrengen? Misschien vinden sommigen dit raar klinken, maar voor mij voelt dit zo. In mijn familie ken ik ook geen ‘geholpen mannen’. Voor mijn man voelt het trouwens niet zo. In zijn familie laten alle mannen ‘zich helpen’ als ze klaar zijn met kinderen krijgen. Maar hij hoeft nu dus niet:
    1) onvruchtbaar van nature
    2) eileiders laten verwijderen
    3) ik zou het zelf liever niet hebben.

    Ik vins trouwens sommige reacties vest fel.
    Mocht ik komen te overlijden en hij zou een nieuwe vrouw krijgen - nee niet de week erna, maar na een jaar of nog iets langer ;) - dan zou hij van mij prima nog een kindje mogen krijgen met haar. Sterker nog: ik wilde pertinent dat in ons embryocontract werd opgenomen dat na het overlijden van 1 van ons de ander een ingevroren embryo nog mag gebruiken. Gewoon just in case.
     
  6. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Om meerdere redenen:

    Vanwege medische redenen mag ik een groot deel van de reguliere anticonceptie methoden niet gebruiken. Degenen die ik wél mag gebruiken, ik heb voor 90% geprobeerd in de periode tussen geboorte dochter en nieuwe kinderwens. Helaas: van deze methoden kreeg ik zeer irritante bijwerkingen. De opties die overblijven zijn een koper spiraal en condooms. Condooms vinden we beiden niets en eerlijk gezegd sta ik niet om een koper spiraal te springen (met zwaardere menstruaties etc).

    Verder is de kinderwens van mijn man altijd kleiner is geweest dan die van mij. Ook is hij 10 jaar ouder. En als laatste: ik heb straks bijna 15 jaar voor de gezamenlijke anticonceptie gezorgd, met twee zwangerschappen en bevallingen.

    Nu is het zijn beurt om te zorgen dat er geen derde kindje komt (hij mag wat mij betreft ook voor condooms kiezen hoor!). Ik ben klaar met al die troep en ingrepen in en aan mijn lichaam.
     
  7. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Er zitten niet alleen maar nadelen aan de pil hoor :) Het helpt je een stuk beter om bijv de overgang door te komen en de overgang is niet perse iets wat maar een jaartje duurt, bij sommige vrouwen kan dat tot hun 80e levensjaar een heftige dagelijkse gebeurtenis zijn.

    Ik weet nog niet wat wij gaan doen hier strakjes. Mijn man wordt altijd onwel bij het zien van injectie materiaal en ik denk dat mijn libido klachten spontaan verdwenen zijn met pil gebruik na deze zw. Dat zijn toch vaak meer dingen die tussen je oren zitten als je nog graag zw wil worden of geen zin hebt om hormonen te slikken.

    Elkaar iets opdringen ben ik niet van, dat is hier ook eig niet nodig ook. En voor de stellen die sterilisatie gekozen hebben, ook helemaal prima als beide erachter staan hoor.
     
    maartje84 vindt dit leuk.
  8. K00

    K00 Niet meer actief

    Eens.... Al hoewel ik hem nog niet zou dwingen.. maar dan wordt het gewoon vrijen met condoom..

    Mijn man wil het wel, maar ik vind ons nog jong. Daarom toch maar besloten om nog een jaar of 5 aan de spiraal zonder hormonen te gaan en daarna laat hij zich helpen..
     
  9. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.702
    4.199
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Nou idd dit. Wat ik in mijn stukje er niet bijgeschreven heb is dat ik na dat ik gesteriliseerd ben (en ik daarna uiteindelijk nog twee kindjes had gekregen :)) heb ik een Mirena laten plaatsen. Daar had ik allemaal klachten van. Die heb ik dus laten verwijderen en nu ben ik aan de pil.
    Anticonceptie na sterilisatie? Ja, omdat ik anders continue aan het bloeden ben - gevolg is ijzerinfuzen nodig hebben - én omdat mijn hormonen zo slecht zijn ivm pre ovarieel falen, dat het voor mijn gezondheid beter is om aan de pil te gaan. Anders heb ik een te lange periode in mijn leven te weinig oestrogenen ofzo in mijn lijf en dat zou de kans op kanker en botontkalking juist verhogen.

    Dat terwijl ik in 2006 stopte met de pil omdat ik ‘pilmoe’ was... ;)
    Oh en wbt mijn libido: kan ik zeggen dat die prima is als je vaker dan je man - die zeer zeker niet frigide is ;) - zin lijkt te hebben? ;)
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  10. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Nee dwingen is ook weer zo wat... maar in feite dwingt de man dan toch de vrouw weer aan de AC te gaan?

    Jullie hebben denk ik wel een goede middenweg gevonden zo!
     
  11. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Mijn man wil niet, dan houdt het op. Ik wil geen hormonale anti conceptie dus het is nog even zoeken naar een oplossing.
    Het liefst zou ik zelf steriliseren maar ik vind het vrij prijzig en een pittige ingreep dus dat moet ik nog even overwegen.

    Mijn man gaf de ‘vruchtbaar’ reden op, ik vind het niet meer dan normaal. Als ik onder een bus loop hoeft zijn leven niet op te houden. Ik kan dan alleen maar hopen dat hij voor mijn kindjes een fijne stiefmoeder uitzoekt :)
    Zelf weet ik dat ik hierna niet meer zwanger wil zijn. Als ik een andere partner zou ontmoeten heb ik nog steeds geen zin in een zwangerschap.
     
  12. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.005
    894
    113
    Zeker een gesprek waard, maar we hebben allebei een mening en mogen allebei zelf een keuze maken.
    Mijn man wil ook niet (onze jongste is al 7) en ik wil geen hormonen of spiraal... hier dus condooms. En stiekem vind ik dat wel lekker schoon :oops:
     
    spruitje80, kleinepien en Lisa280887 vinden dit leuk.
  13. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Mijn man wil geen knip, ik ga echt niet daarom als een mak lammetje voor een spiraal of iets wat ik niet wil. Dat verplicht hij mij net zo goed niet...
    We hebben een gelijkwaardige relatie en zullen we zullen samen zoeken naar een oplossing.
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  14. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Ja heel goed! Het was vanuit mij echt pure interesse omdat ik dus ook niet zomaar weer aan de AC zou gaan. En omdat ik toch vaak lees dat als hij niet wil, de dames maar aan de AC gaan. Ieder zn ding natuurlijk!
     
  15. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Zeker ieder zn ding :) maar ik ben niet alleen verantwoordelijk voor de anti conceptie.
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  16. K00

    K00 Niet meer actief

    Gewoon klaar met de seks :roflmao:
     
    Lafelife, Bubblez, Riverdale87 en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Ik heb het mijn man zeker niet opgelegd. Maar wel uitgelegd hoe fijn het voor mij zou zijn als hij het wel zou doen. En als hij het niet zou doen, dat hij altijd een condoom moet gaan gebruiken, en we minder seks hebben omdat ik mn vruchtbare periode dan zou ontwijken.
    Plus dat ik hem heb gevraagd zich dan in te lezen wat een flinke buikoperatie het voor mij zou zijn als ik me liet steriliseren.

    Nu is het voor ons sowieso wat gek. Want de kans dat mn man mij spontaan zwanger maakt is echt klein. Maar ik durf het risico gewoon niet te nemen. Ik wil gewoon echt niet nog meer kinderen en ik zou elke maand in de rats zitten als mn periode een dag later is.

    Een paar jaar praten we er al over. Eerst wou het het niet omdat het zogenaamd zn mannelijkheid aan zou tasten (echt alsof ze je castreren he..) maar in de loop der jaren kent hij mij met en zonder pil hormonen en heeft hij natuurlijk mij alle icsi's, zwangerschappen en bevallingen zien doen. Hij weet nu hoe alles is gegaan en hoe ik erop reageer en dat heeft hem goddank doen besluiten dat het die knip wel waard is.

    En daar ben ik hem echt eeuwig dankbaar voor. Ik vind oprecht dat ik mijn bijdrage wel heb geleverd.
     
    Amberxx en Lisa280887 vinden dit leuk.
  18. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ben ik het mee eens hoor. Vind ik zelf ook maar de mijne wil het echt niet :roflmao:
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  19. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Dan draagt hij maar een jasje en anders een anticonceptie methode die 100% veilig is.
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  20. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Dat lijkt me echt zo ... he.. hier was die eerst ook heel stug hoor.. maar gelukkig gedraaid van gedachte..

    Heb je al een idee wat je wilt gaan doen? Ik ga sowieso eerst na de geboorte nog wel even aan de ac. Ga hem niet gelijk in december heen sturen :p
    Ik denk zelf aan condooms als mn bv goed loopt
    En toch weer de nuvaring als het niet goed loopt.. maar dus niet voor eeuwig.
     

Deel Deze Pagina