zoontje 4 jaar plast weer ineens in bed

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Lies29, 2 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lies29

    Lies29 Bekend lid

    5 sep 2008
    700
    0
    0
    Hallo,

    Sinds een jaar is onze zoon overdag droog, en dat gaat nog steeds heel erg goed.
    Nu is hij sinds 6 maanden ook snachts droog alleen de laatste 2 maanden ineens niet meer. de 5e maand begon met 1 keer in de week snachts in zijn bed plassen, dat kan nog, maar de afgelopen maand is het echt iedere nacht raak.
    Hij krijgt na 18 uur al geen drinken meer op het slokje water na het tanden poetsen na. We laten hem voordat hij gaat slapen nog plassen, maar toch is het iedere keer raak.
    Het kunnen zenuwen zijn voor de basisschool, daar mag hij na de vakantie voor het eerst heen.
    Maar eigelijk is hij helemaal niet het kind om ergens zenuwachtig voor te zijn, maar misschien onderbewust.
    Anders zou ik het echt niet weten.
    Een tijdje terug heb ik al een keer laten testen op blaasontsteking, maar dat was het niet.
    Overdag gaat het soms ook nog wel goed mis hoor, maar dan meer 1 keer in de 2 a3 weken. En dan ook echt goed, soms zelfs wel 3 keer in een uur tijd.
    Hebben jullie hier ervaring mee??? Een luier wil hij niet meer om, maar om nu iedere dag zijn dekbed, dekens en lakens uit te wassen begint nu toch ook echt niet leuk te worden.

    Groetjes Lies
     
  2. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het is wel normaal dat ze terugvallen. Alleen ook vervelend.
    Meestal is het advies dan om gewoon door te zetten.

    Hier ook eentje die sinds 2 weken opeens weer in bed plast. Daarvoor 3 maand niet, en nu 3 keer in 2 weken. En overdag ook af en toe een ongelukje. Denk ook dat het hier de spanning is van zijn verjaardag en school. Zolang het niet iedere dag is, dan laat ik het gaan.
    Maar als hij het echt dagelijks zou doen, dan zou ik met hem afspreken dat hij toch weer een luier aankrijgt, en na 3 droge nachten het weer zonder mag proberen.
    Overdag zou ik gewoon doorpakken, omdat ze er dan bewuster mee bezig kunnen zijn. Maar in de nacht wordt er zoveel verwerkt in die koppies, dat ze niet wakker worden of het ophouden.. Daar kunnen ze niet zoveel aan doen..
     
  3. mamamadelon

    mamamadelon Fanatiek lid

    13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    maar opeens weer bedplassen kan ook juist een teken zijn dat er iets speelt,dus misschien toch een beetje de zenuwen over dat hij straks naar school gaat of bijvoorbeeld iets in jullie relatie,nieuw huisdier o.d i.i.g een verandering.

    Anders gewoon weer even luier en niet teveel aandacht aan schenken
     
  4. Lies29

    Lies29 Bekend lid

    5 sep 2008
    700
    0
    0
    Ik denk ook wel dat het onbewust spanningen zijn. Hij ziet er niet gespannen uit, maar ik kan me voorstellen dat het voor zo'n knulletje niet niets is om voor het eerst naar school te gaan.
    Ik ga nu proberen om toch die luier om te krijgen en dan als dat weer goed gaat mag de luier weer af. Hij is pas 4 dus het mag nog allemaal!
    Dank jullie wel voor jullie reactie. Hopelijk gaat het over een tijdje weer beter.
     
  5. pnirmal

    pnirmal Niet meer actief

    En gewoon wel wat te drinken geven het een heeft niks met het ander te maken het kunnen idd de zenuwen zijn.

    En hij is idd net vier. Van af een jaar of zes zou ik zeggen je hebt een probleem en leg je voor nu er even bij neer.

    Grote kans dat het sneller opgelost is dan je denkt.
     
  6. Onder water

    Onder water Niet meer actief

    Inderdaad kan ook een alarmbel zijn.

    TS, Heb je het besproken met hem? Als hem iets dwarszit is dat de beste manier om erachter te komen, grote kans dat je het bedplassen ook gelijkt aanpakt door er goed over te praten.
    Ik beweer niet gelijk dat er iets aan de hand is hoor!
     

Deel Deze Pagina