advies gevraagd over dochter van 4.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door butterfly1984, 18 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly1984

    butterfly1984 Fanatiek lid

    Onze dochter is nu 4.5 jaar oud.
    Ze is vanaf haar 3e zindelijk, maar dat was eerst alleen qua plassen.
    Vanaf iets na haar 4e hebben we gezegd niet meer in de luier, maar op de wc.
    Met heel veel moeite en was laxeermiddel van de ha, is ze dan toch op de wc gaan poepen.
    Dit is een tijdje goed gegaan, maar ze ging er steeds weer meer tegen op zien en steeds bleef er meerdere dagen tussen zitten met poepen en nu is het al een aantal weken weer zover dat mevrouw niet meer naar de wc wil.
    ze houd het zolang op de het hard is en dat doet natuurlijk pijn, daardoor ziet ze er natuurlijk steeds als een berg tegenop.

    We hebben klysma's van de ha gekregen en als het echt niet anders is gebruik ik die, als laatste redmiddel.
    Dan moet ze wel en is ze daarna helemaal trots, maar ja dat is niet de normale gang van zaken.

    Vanaf het moment dat ik zeg dat ze moet poepen, begint ze al te gieren en te krijsen.
    Maar ze doet het gewoon niet op de wc, echt niets helpt, helemaal niets.
    Ze raakt gewoon helemaal in paniek, word helemaal gek.

    Nu vanmorgen op school, moest ze eigenlijk ook naar de wc, maar ze houd het gewoon op, met als gevolg dat er steeds wat uitkomt.
    Dus haar eigen broek vies, de broek van school was vies, ze hadden haar niet schoongemaakt, dus alles was vies en geirriteerd.
    D'r handen stonken ernaar.
    Dus als laatste redmiddel een klysma gegeven, want ze moest vanmiddag ook weer naar school toe en vind ook sneu dat ze daar de hele tijd afknijpt en buikpijn heeft.

    Maar nu naar 1.5 jaar tijd vind ik het wel een keer genoeg zo.
    Mijn man en ik weten het niet meer, we weten niet meer hoe we haar kunnen helpen.

    Mijn man gaat vanmiddag of morgenvroeg de ha bellen om overleg te plegen.

    Misschien hebben jullie nog advies of ongeveer gelijke verhalen en hoe dat is opgelost.
     
  2. shanandoah

    shanandoah Fanatiek lid

    21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Oei moeilijk. Hier een dochter die net begonnen is met zindelijk worden en dus ook nog niet op de wc poept.

    Ik heb wel eens gehoord over de "poep"poli.
    Maar ik weet niet hoe oud ze daar voor moeten zijn.
     
  3. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

  4. pinguin72

    pinguin72 VIP lid

    7 jan 2006
    7.831
    0
    36
    Misschien een tijdje aan een laxeermiddel gaan(bijv forlax) zodat het allemaal wat soepeler wordt en ze makkelijker naar de wc kan. Daarnaast belonen!! Mijn dochter krijgt een snoepje/doosje rozijntjes, dat soort dingen en dat werkt goed.
    Wil ze wel op een potje? Heb je een brilverkleiner en zo'n opstapje waar ze haar voeten op kan laten rusten als ze op de wc zit?
    persoonlijk zou ik haar thuis houden als je merkt dat ze wel moet maar nog niet kan.
    Probeer een ontspannen houding naar haar aan te nemen, lukt het niet, dan niet. Op het moment dat jij je gaat stressen maak je het voor haar moeilijker.

    Sterkte meis!
     
  5. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.498
    2.389
    113
    Ik vind 1, 5jaar ook te lang en zou om een verwijzing vragen. Het zit ongetwijfeld tussen haar oren en dat kan niet worden opgelost met klysma's. Veel succes ermee.
     
  6. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Niet echt ervaring mee. De oudste 2 waren eerder poep zindelijk dan met plassen. Ze wilde dat al snel niet meer in de luier. Onze jongste echter wel, ze was al heel jong zindelijk en dat schijnt, heb ik van een kunderpsycholoog begrepen voor problemen te kunnen zorgen met poepen. Hier hielp het om bij haar te gaan zitten en dat ze in mijn handen kon knijpen. We hadden een mandje met kleine kadootjes. Elke keer als ze poepte mocht ze een kadootje open maken. Dit heeft bij haar erg geholpen. Maar nog steeds als haar ontlasting dikker is raakt ze in "paniek" en vraagt ze mee te helpen door haar handen vast te houden. Maar zo te lezen zijn jullie die fase inmiddels voorbij. Ik denk dat jullie idd een doorverwijzing moeten vragen dit kun je niet meer alleen oplossen.
     
  7. butterfly1984

    butterfly1984 Fanatiek lid

    Dank jullie wel voor het advies, wij zijn nu ook eigenlijk zover om hulp in te roepen, maar vanaf wanneer geven ze pas een doorverwijzing?

    Folrax heeft ze ook al gehad, maar zelfs hiermee wist ze het op te houden.

    Belonen heeft ook absoluut geen zin, je kan haar van alles beloven, maar ze wil niets.

    Ze zegt altijd dat het poepen pijn doet, maar zal dat echt dan?

    Wat houd zo'n poep poli in?
     
  8. butterfly1984

    butterfly1984 Fanatiek lid

    Ik ga nu even dat filmpje bekijken
     
  9. vlindermoeder

    vlindermoeder Fanatiek lid

    30 mrt 2009
    1.980
    520
    113
    Hier
    als je niet optijd poept doet het inderdaad ook pijn want het word super hard.

    ik zelf heb het idee dat je moet zorgen dat de poep zo zacht mogelijk blijft door te letten op eten, drinken en laxeermiddel. en misschien helpt het als je het geen aandaht geeft. nu hangt er veel negatiefs omheen voor je dochter natuurlijk.
    het doet pijn en papa en mama worden boos
     
  10. Mama Roos

    Mama Roos Fanatiek lid

    29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    inderdaad poep poli...
    mijn dochter heeft het ook gehad en kreeg daar medicatie voor nadat ze een rontgenfoto van haar buik hadden gemaakt en een flinke verstopping hadden gevonden toen was ze 3,5.
    Ik ben toen meteen ook begonnen met roosvicee laxo en gedroogde pruimen zonder pit te geven, dit hielp ook enorm.

    Het kan ook zijn dat er inwendig een scheurtje of zweertje zit rond de anus waardoor het heel zeer doet om te poepen??
    Sterkte
     
  11. butterfly1984

    butterfly1984 Fanatiek lid

    we schenken er zo weinig mogelijk aandacht aan, tot het moment daar is en ze klaagt over buikpijn en ze continue stinkende windjes laat.
    ze zegt dan: ik ben moe, mag ik naar bed?
    Terwijl ze dan gewoon moet poepen.

    Vind zo moeilijk en doet ons veel verdriet.
    Boos zijn we niet, we vinden het echt zielig.
     

Deel Deze Pagina