Stoffen 'witte' bank reinigen.

Discussie in 'De lounge' gestart door Antares, 28 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antares

    Antares VIP lid

    17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hey..

    De titel zegt het eigenlijk al...wie oh wie kan mij helpen!!

    Hoe reinig je een stoffen bank...we hebben van die armleuningen die hoog staan...en die zijn zooo vies van de handen en voeten enz die er steeds op hangen en doen...

    De kussens zijn los, dus die gooi ik eens in de zoveel tijd in de was...maar de zijkanten dus niet...en dat staat me toch raar...kei wit/creme kussens en zo een bruinig/zwarte zijkanten.........

    Iemand een tip?

    p.s. Mijn pa heeft er een tijd terug een stoommachine over heen laten gaan..maar dat was geen succes...het is er eigenlijk alleen maar viezer van geworden... overigens zonder mijn toestemming hoor, wij waren op vakantie!!

    Groetjes,
    Miranda
     
  2. Marni

    Marni Bekend lid

    26 apr 2007
    758
    14
    18
    Ik haal regelmatig vlekken weg met wat warm water en schoonmaakazijn, helpt altijd goed.
     
  3. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Ik heb laatst bij de autowinkel bekleding reiniger gekocht. Is een spuitbus met schuim wat je er op spuit en daarna weer uitwrijft. het schuim vloog wel alle kanten op dus zou het wel even buiten doen of niet te dicht bij je muur.
     
  4. zustertje

    zustertje Niet meer actief

    Van vanish is er ook meubelspray werkt erg goed! suc6
     
  5. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik maak vaak gewoon een sopje met vanish en maak de bank of het tapijt zo schoon.
     
  6. valhalla

    valhalla Niet meer actief

    Schoonmaakazijn werkt inderdaad heel goed. Het is alleen wel belangrijk dat je het echt goed laat drogen, dus niet daar gaan zitten tot het echt droog is en dat kan wel een weekje duren. Anders komt al het vuile water dat dan deels je bank intrekt, weer omhoog.
     
  7. Cynnie1984

    Cynnie1984 VIP lid

    25 feb 2009
    6.014
    140
    63
    R'dam
    Wie koopt er dan ook een witte bank!! hihi

    Maar ik gebruik meestal voor me zwarte bank vanish ik verbaas me elke keer weer wat voor viezegeit eraf komt ;)
     
  8. Skatje

    Skatje VIP lid

    10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Gewoon de rest ook vies maken ;)
    En volhouden dat het zo hoort!! :D
     
  9. Moonfairy

    Moonfairy VIP lid

    12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Hoeveel vieze geiten heb je al gespaard..??:D
     
  10. Romy1979

    Romy1979 Niet meer actief

    Er zijn ook stomerijen die meubels reinigen. Die halen de bank voor je op en reinigen m professioneel. Weet je zeker dat ie goed schoon terugkomt en het is nog goed voor de stof ook.
     
  11. jufkrisje

    jufkrisje Fanatiek lid

    15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    hier helpt warm water met ariel ook... gewoon een witte borstel (geen houten want die kunnen afgeven) in het sopje en zachtjes over de stof gaan..

    Mijn moeder kreeg zelfs haar nieuwe lichte bank weer helemaal schoon, terwijl er toch spijkerbroekvlekken (die dus erg opvallen) op zaten!

    succes!!!
     
  12. Skatje

    Skatje VIP lid

    10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Viezegeit! Die is leuk ;)
    Staat veel interessanter dan viezigheid :D
     
  13. maartjev

    maartjev Fanatiek lid

    9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Ik gebruik textielreiniger van de action, werkt echt prima, wij hebben een cremekleurige bank.
     
  14. Cynnie1984

    Cynnie1984 VIP lid

    25 feb 2009
    6.014
    140
    63
    R'dam
    Whaha dat zeg ik altijd LOL

    Komt door me neefie we waren laatst bij de kinderboerderij en toen zei die zo kijk nou een vieze geit!! sindsdien is het geen viezigheid meer maar Viezegeit :D
     

Deel Deze Pagina