Stomme rare vraag.. maar toch!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Marloes2341, 23 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belle8

    Belle8 Lid

    1 jul 2017
    77
    34
    18
    Volgens de ovutest had je op 14/15 juni je eisprong. In die periode geklust. 28 juni een positieve test, dat zou dan ook op je bod zijn dus klopt precies. Dat het eitje iets later ingenesteld is kan verklaren waarom je nu iets korter zwanger bent volgens de echo. Bovendien is zo'n vroege termijn berekening via een echo nog niet betrouwbaar, 1 Mm scheelt al gauw een paar dagen. Niet voor niets doen ze de termijnecho later in de zs. Het zou dus goed kunnen dat je bij je volgende echo weer wat vooruit gezet wordt.

    Een eitje blijft maar zo'n 12 uur na de eisprong in leven, daarna sterft het af en kun je dus niet meer zwanger worden. Dat het eitje op 20 juni bevrucht zou zijn, ook al had je echte sex gehad, is niet mogelijk, tenzij de ovulatietesten het verkeerd hadden maar dat is niet aannemelijk. En als het op 20 juni was gebeurd, was je op 28 juni, de dag van de positieve test, hooguit 8 dpo geweest en zou je hoogstens een mega tuurstreepje zien, maar geen positieve test.

    Al met al, zou je voor 99,9% kunnen vertrouwen dat dit kindje niet van je vreemdganger kan zijn.

    Laat het los, geniet van je zs en hopelijk komen jullie er samen goed uit (en een foutje gebeurd wel meer mensen hoor, je maakt met vreemdgaan meer kapot dan je lief is en je zegt dat je er ook spijt van hebt, dus ik neem aan dat je dat wel weet).
     
  2. Pancakes

    Pancakes Bekend lid

    25 dec 2011
    988
    515
    93
    Volgens mij weet je best dat zwanger worden via je bovenlichaam niet mogelijk is, maar zocht je even bevestiging omdat de paniek uitsloeg.

    Veel sterkte. Hoop dat jij en je man eruit komen samen. Lijkt me erg heftig om dit met je mee te moeten dragen tijdens je zwangerschap.
     
    Fuddey, Wivine89, nizzie86 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Wat een verhaal... eerlijk gezegd vind ik "the heat of the moment" geen echt excuus als je besloten hebt samen voor een kindje te gaan. Als dit topic op "alleen en zwanger" had gestaan en het de man was geweest dit had gedaan denk ik zomaar dat de reacties anders waren geweest.
    Maar goed, je bent hier niet voor een oordeel zei je al ;) Anyway, ik hoop dat jou man ook je keuze "in the heat of the moment" heeft kunnen begrijpen en dat jullie samen van een onbezorgde zwangerschap kunnen genieten nu met een fijn gezinnetje over 9maanden!
     
    Sado, Chocoladetaart en nizzie86 vinden dit leuk.
  4. Marloes2341

    23 jul 2017
    10
    2
    3
    @Belle8 bedankt voor je uitgebreide antwoord! zo had ik het ook gerekend, maar door die echo toch die twijfel, het was trouwens wel een lichte steek ( geen tuur) en een CB van 1-2 weken.

    De ovulatietest van CB dubbel was dus alleen die dinsdag 12 juni positief, later op de dag weer negatief...
     
    Belle8 vindt dit leuk.
  5. Chocoladetaart

    Chocoladetaart Niet meer actief

    Nee, uiteraard kun je niet zwanger worden als de zaadlozing op je bovenlichaam plaatsvindt.

    Weet je partner wel dat je vreemd bent gegaan??
     
    Esila vindt dit leuk.
  6. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Je hebt helemaal gelijk, ook al weet je verstandelijk gezien dat het niet mogelijk is, ik zou denk ik ook gek worden als ik erover na zou denken.. Al is het natuurlijk niet vreemd dat mensen oordelen in deze situatie. Ben ook wel blij dat je daar begrip voor toont! :thumup:

    Ik hoop dat we in ieder geval een stuk onzekerheid weg hebben kunnen nemen en dat je nu iets meer kunt genieten van je zwangerschap. Ik hoop voor jou, je man en bovenal je kindje dat je huwelijk er weer helemaal bovenop komt & dat jullie met z'n drieën maar heel erg gelukkig mogen worden!
     
    Marloes2341 vindt dit leuk.
  7. Elizia

    Elizia Bekend lid

    6 jul 2017
    992
    352
    63
    Vrouw
    Zoals al gezegd, het lijkt me echt onmogelijk. Lozing op bovenlichaam icm het gegeven dat je hoogstwaarschijnlijk op 12 juni je eisprong had maakt het echt dat je niet hoeft te twijfelen.

    Ik ga verder niet oordelen, ik ken je inmers niet en weet immers verder ook niets af van je situatie en de relatie met je partner. Ik wens je (en je kindje) alleen alle geluk toe!
     
    Marloes2341 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina