Stomverbaasd

Discussie in 'De lounge' gestart door Roos123, 20 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos123

    Roos123 Niet meer actief

    Zoals de titel al zegt, ik ben stomverbaasd. Ik moet het even van me afschrijven.

    Vanmiddag ging ik op de thee bij mijn moeder. Ik ga bij de bakker in haar woonplaats langs om wat lekkers bij de thee te halen. Mijn kinderen waren strontvervelend, dat geef ik toe. Ik werd geholpen door een aardige mevrouw die geduldig wachtte tot de keuze gemaakt was. In de winkel was een nog wat oudere mevrouw wat spullen aan het bijvullen. Mijn kinderen mochten kiezen uit twee dingen, maar de oudste wilde persé chocala uitkiezen, je weet wel, die van 38 euro voor 100 gram. Dat mocht niet. Ze maakte er een drama van. Ik vroeg haar nogmaals welke van de twee dingen ze wilde. Daar reageerde ze niet op, dus ik besloot haar maar even te negeren. Terwijl ik aan het bestellen ben vraagt mijn dochter of ze pepernoten mag terwijl ze de zak met pepernoten aanraakt om aan te wijzen. Ik draai me om om haar antwoord te geven en zie dat die oudere dame haar een tik op de vingers geeft terwijl ze heel hard zegt: AF-BLIJ-VEN!

    Ik ben helaas zo'n type die na een uur pas weet wat ik het beste had kunnen doen. Daar had ze dan nog geluk mee.
     
  2. Pepper92

    Pepper92 Bekend lid

    4 jan 2015
    990
    421
    63
    Vrouw
    Fulltime aan het werk!
    Groningen
    WAT???!!!

    Ik sta op zo'n moment niet voor mezelf in. NIEMAND maar dan ook NIEMAND slaat mijn kind!!
    Wat een verschrikkelijke actie van dat mens!
     
    Bailey07 en DastyQueen vinden dit leuk.
  3. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.606
    3.853
    113
    Wow zeg, in 1 reactie is het van een tik op de vingers al slaan geworden....
     
    bloem82, fanona, Anna1083 en 10 anderen vinden dit leuk.
  4. Pepper92

    Pepper92 Bekend lid

    4 jan 2015
    990
    421
    63
    Vrouw
    Fulltime aan het werk!
    Groningen
    Hoe zie jij dit dan?
    Vind jij dit wel normaal? Dat een vreemde zomaar jouw kind een tik geeft?

    Voor mij is een tik hetzelfde als slaan
     
    Bailey07, DastyQueen en smarlicia vinden dit leuk.
  5. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.606
    3.853
    113
    Ik heb niet gezegd dat ik het normaal vindt dat iemand een tik geeft op de vingers bij een kind van een ander.
    Maar slaan vind ik het zeker niet nee.

    TS ik zou ook verbaasd zijn. Dat ze er wat van zei vind ik geen probleem, maar die tik vind ik ook vreemd.
    Maar je weet nooit wat er achter zit. Misschien was dit precies het bekende druppeltje (ook al is het daarmee niet goed te praten)
     
  6. jupke

    jupke Niet meer actief

    Ik zou de neiging hebben om die mw op de vingers te tikken.
    Afblijven!

    Niet acceptabel
     
    DastyQueen, Issie, Betsy en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Regina88

    Regina88 Niet meer actief

    :eek:
    Je bent toch wel weggelopen he, zonder geld uit te geven?
    O daar zou ik echt boos om kunnen worden.
    Ze had wat kunnen zeggen, maar je blijft met je fikken van mijn kinderen af.
    Ik denk dat ik had terug getikt op haar vingers en gezegd AFBLIJVEN!
     
    Marchella, Bailey07 en DastyQueen vinden dit leuk.
  8. izzy1984

    izzy1984 Actief lid

    29 jun 2015
    296
    78
    28
    Ben normaal vrij kalm en rustig maar denk dat ik op dat moment die graftak toch wel even flink de waarheid had verteld; met je poten van mijn kind afblijven!! Hoe durft ze!
    Snap dat je verbijsterd bent, is echt not done hoor!
     
  9. steenbokje

    steenbokje Fanatiek lid

    24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Zo dat had niet bij mij moeten gebeuren. Dat was op een zeer verhitte discussie uitgelopen daar.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  10. jupke

    jupke Niet meer actief

    Wat ze doet ik niet oké.

    Maar een oudere vrouw uitschelden vind ik toch ook echt niet acceptabel.
     
    Mirro, mams1, Madeliefje06 en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. Roos123

    Roos123 Niet meer actief

    Ik ben dus niet de enige die dat raar vond.

    Ik heb wel heel naar tegen haar gedaan. 'Kom maar bij mama, die mevrouw weet niet hoe moeilijk het is om van al dat lekkers af te blijven. Ze heeft zelf vast geen kleine kindjes gehad'. Later hoorde ik van mijn moeder dat ze inderdaad nooit kinderen heeft gehad, dus ik vind dat wel vervelend dat ik dat heb gezegd. Verder heb ik nog gezegd dat ze nooooit meer aan pepernoten mag zitten, omdat ze kunnen breken. Helaas heb ik wel netjes afgerekend. De dame achter de kassa wist zich ook totaal geen houding te geven. Ze gaf de kinderen snoepjes en gaf mijn dochter een aai over haar wang net voor we gingen. Maar ze durfde er niets van te zeggen.

    Toen we de winkel uitliepen zei mijn dochter: 'ik geloof dat ik bijna moet huilen omdat die mevrouw zo boos op me was'.
     
  12. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.273
    113
    Ik snap dat je verbaasd was maar ik had er wel wat van gezegd. Een vreemde geeft mijn kind geen tik wat denkt ze wel niet. Ook erg sneu voor je dochter.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  13. Dufel

    Dufel VIP lid

    10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Wauw dat vind ik echt wel heel kwalijk van die vrouw zeg...

    Ik weet ook niet hoe ik zou reageren.

    En wat hierboven gezegd wordt over een oudere vrouw niet uitschelden; nou sorry hoor als je het lef hebt om aan mijn kind te zitten hou ik ook geen rekening met of iemand dan wel/niet oud is. Als ik dan wil schelden doe ik dat zeker
     
    Bailey07, DastyQueen en Meiske2015 vinden dit leuk.
  14. Semmy1888

    Semmy1888 Actief lid

    5 jun 2017
    248
    146
    43
    Echt niet kunnen! Ik geloof dat dit erg hoog bleef zitten bij me en morgen even terug zou gaan zonder kinderen om verhaal te halen. Onder het mom, ik heb er even rustig over nagedacht en kom nu verhaal halen. Desnoods met haar leidinggevende erbij.. naar liet het er zeker niet bij zitten!
     
    DastyQueen en Sue87 vinden dit leuk.
  15. Kolibrie

    Kolibrie VIP lid

    29 jun 2008
    5.733
    410
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nou ja zeg!! Was het iemand die in de winkel werkt? Zo ja, terug gaan en haar aanspreken en als ze dat niet pikt leidinggevende benaderen. Je blijft met je handen van andermans kinderen af!
     
  16. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    En een jongere vrouw zou dan geen probleem zijn?

    Mensen horen niet aan jou of je kinderen te zitten.. klaar. Ik was waarschijnlijk ook zeer pissig geworden en dan zou er idd best iets "naars" uit kunnen komen. Daar had die beste vrouw dan maar over na moeten denken vóór ze mn kind een tik gaf.
     
    DastyQueen en Meisje@12345 vinden dit leuk.
  17. Roos123

    Roos123 Niet meer actief

    Het is een familiebedrijfje wat zij nu met haar broer doet. Geen leidinggevende dus. Ik wil nog even kijken of ze toevallig een facebookpagina hebben. Niet dat ik Facebook heb, maar dat maak ik er dan wel voor aan.
     
  18. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Ik heb nog geen kinderen, maar vanuit mijn huidige perspectief had ik mevrouw aangekeken en gemeld dat ik het prima zelf kan regelen met mijn kinderen en had ik daar haar bemoeienis absoluut niet bij nodig zou hebben.
     
    Athina, Kukido en Chocolat vinden dit leuk.
  19. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.173
    3.124
    113
    Vrouw
    Mijn moederhart breekt een beetje, zo sneu...

    Echt not done van die vrouw. Ik vind ook dat je er een andere dag best nog op terug kunt komen bij haar om aan te geven dat je het bij langer nadenken echt niet okay vindt wat ze heeft gedaan en dat niemand jouw kind aanraakt.
     
  20. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Ik praat de tik op de vingers niet goed. Zéker niet in de gegeven situatie waarbij de vrouw in kwestie een volslagen vreemde is, maar om eerlijk te zijn schets je wel een situatie waar ik me kan voorstellen dat het iemands bloed onder de nagels vandaan kan halen. Dan kan het aanraken of vastpakken van de pepernoten misschien de laatste druppel zijn geweest. Maar zij had dat met jou uit moeten vechten, en niet met je dochter.
     
    Athina, Schuurpapier, Petra82 en 14 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina