Stoomreiniger

Discussie in 'De lounge' gestart door Miranda81, 20 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miranda81

    Miranda81 Fanatiek lid

    22 jun 2012
    1.387
    111
    63
    Ik heb een goedkope stoomreiniger gekocht bij Aldi. Hier kun je alleen maar je vloer mee dweilen. Was eigenlijk om te proberen of het mij zou bevallen.
    Nu is deze stoomreiniger na een aantal jaren kapot en wil ik graag een nieuwe kopen.

    Graag 1 die je ook als handstoomreiniger kunt gebruiken zodat ik hem voor meer dingen kan gebruiken.
    Volgens mij kun je er zelfs ook de ramen mee schoonmaken?

    Waar moet ik op letten?
    Heeft iemand van jullie 1 die aan te bevelen is?
     
  2. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    Wij hebben een stoomreiniger van Kärcher. Veel mensen lenen hem van ons! Je kan er echt van alles mee schoonmaken, je bank, bed, tegels van je badkamer, (zelfs de wc tegels als je dat zou willen) natuurlijk de vloer en ik maak er zelf vaak de krabpalen van de katten mee schoon.:p
    Er zitten verschillende mondstukken op dus de Kärcher is voor verschillende oppervlakten te gebruiken heel handig vind ik. Mijn moeder had laatst zelfs een bank uit de opslag gehaald en ik had alvast de stoomreiniger meegenomen want er zat een schimmelplek op door vocht, zelfs dat heb ik er helemaal uit gekregen.
     
  3. Miranda81

    Miranda81 Fanatiek lid

    22 jun 2012
    1.387
    111
    63
    Bedankt! Vlgs mij is Karcher wel een goed merk. Maar zag best wel veel verschillende types.
     
  4. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.535
    731
    113
    Benieuwd welke je hebt want ik wil er ook al tijden een! Hoor graag van je ... thanks
     
  5. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    Dat zou ik straks even voor je moeten opzoeken!
     
  6. Roos32

    Roos32 Bekend lid

    2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Ik zweer bij Kärcher. Wij hebben de SC3 pro. Goedkoopste bij Fonq en met kortingscode gaat er nog 10 euro vanaf. Dan nog wel een aardig bedrag hoor, maar dat ding is ideaal! Ik doe er de vloeren, badkamer, ramen en kinderstoelen mee. Geen gezeur meer met dweilen of hardnekkig scrobben van de badkamer (hmmm ik lijk wel een HG reclame ;)
     
  7. mexicang

    mexicang Fanatiek lid

    1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Wij hebben ook een Karcher. Volgens mij de SC3 premium. Ik ben er heel blij mee, je kunt er meer mee dan alleen maar de vloer dweilen. Het maakt badkamer of keuken schoonmaken veel makkelijker :).
    Enige nadeel is dat er maar 1 vloerdoek en 1 doek voor de handborstel bij zit. Die kunnen los gekocht worden, alleen ben ik er nog steeds niet uit welke doeken dan en waar…
    Maar verder alleen maar voordelen!
     
  8. Miranda81

    Miranda81 Fanatiek lid

    22 jun 2012
    1.387
    111
    63
    Ik denk dat ik ook voor de premium 3 ga. Ik zie dat die 30 seconden opwarm tijd heeft. De premium 4 heeft 4 minuten nodig!! Vreemd dat er zo'n tijdverschil in zit terwijl de 4 een nieuwe versie is. Of zie ik iets over het hoofd dat de 4 toch beter is?
     
  9. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    Ik doe er wel eens een microvezel dweil onder. Werkt ook gewoon goed!
     
  10. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    Ik heb net even voor je gekeken ik heb ook die Kärcher. Ik heb hem met korting gekocht door air Miles in te wisselen. Ik betaalde toen maar 65 euro. Dus misschien een tip .:D Ik weet alleen niet of je hem nu nog steeds met die punten kan kopen.
     
  11. Miranda81

    Miranda81 Fanatiek lid

    22 jun 2012
    1.387
    111
    63
    Wauw, bedankt voor de tip. Hoe kan ik zien of een product van bv Bol.com met airmiles te koop is?
     
  12. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
  13. mexicang

    mexicang Fanatiek lid

    1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Klopt, warm in 30 seconden! En je kunt hem aan laten staan om eventueel weer te vullen en kunt meteen verder, je hoeft niet te wachten.
    Tank is 1 liter, ik kan daar 2x mijn huis mee dweilen. 6 meter breed, 13 meter lang.
    Wij hebben hem bij mediamarkt vandaan toen deze in de aanbieding was.
     
  14. JG1986

    JG1986 Bekend lid

    10 apr 2017
    652
    243
    43
    Ik geloof dat je er al uit bent, maar toch nog ff mijn bijdrage. Ik heb een black and decker steammop 11 in 1, ook super snel warm, halve minuut ongeveer, en voldoende water voor de benedenverdieping van onze rijtjeswoning. Zitten ook veel extra opties op voor o.a. ramen, (be)kleding, voegen etc.
     
    Miranda81 vindt dit leuk.
  15. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.191
    4.337
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Misschien een domme vraag, maar hoe werk zo'n ding dan? Zuigt het het vuile water ook weer op? En zo niet, waar blijft dan het vuile stoom en water?
     
  16. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.508
    5.608
    113
    Vrouw
    Nee het zuigt het niet op... het word een soort waterballet... daarom heb ik een schijthekel aan dat ding en gebruik het nooit ;)

    De oppervlakte die je schoonmaakt wird gewoon nat, maar als iets viezer is moet je m wat langer op dezelfde plek houden en als je dit bijvoorbeeld doet op se bevestigingspunten van je wc bril, loopt het water gewoo via de pot naar beneden en kan je dat weer droog gaan maken... geef mij maar gewoon een sopje ;)
     
  17. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    #17 XmoonlightX, 23 sep 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 sep 2017
    Waterballet???

    Het stoomt , dus de vloer wordt het minder nat dan met een dweil
    De vloer is in 5 minuten droog en schoner dan met een sopje

    Maar een wc heb ik er nog niet mee schoongemaakt :D
     
  18. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.191
    4.337
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Klinkt niet aantrekkelijk. Dus je bestoomd een vies oppervlak en laat het vuil gewoon waar het ligt? Of moet je het dan alsnog na met een doek?
     
  19. mexicang

    mexicang Fanatiek lid

    1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Nee, het water wordt zo heet , dat je tijdens het stoomreinigen de bacteriën doodt. Het is juist veel schoner dan dweilen met een emmer sop.
    Sop is sowieso niet goed voor je vloer. Het laat een laagje zeep achter, wat sneller vuil aantrekt.
    Daarbij, als je met je dweil in de emmer gaat, een stuk dweilt en dan weer in de emmer gaat, dan zit je emmer sop vol vuil en bacteriën en smeer je die dus verder. Hoe vaker in de emmer sop, hoe meer vuil. En met dweilen met een emmer sop moet je eigenlijk je vloer naspoelen om dus zeepresten te voorkomen.
    Met een stoomreiniger voorkom je dit. Het is beter voor je vloer en het wordt echt geen water ballet. Het is zó heet, dat droogt echt heel snel op. Vele malen sneller dan gewoon dweilen.

    En ik heb er wel wc mee schoongemaakt en dat werkt prima. Goed stomen, even een droge doek erover en klaar. Prima te doen!
     
    Miranda81 en Ysabella vinden dit leuk.
  20. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.191
    4.337
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik zeg ook niet dat het niet hygiënisch is. De bacterieen zullen idd vast wel dood zijn. Maar het vuil blijft dus liggen en is weer bodem voor nieuwe bacterieen.. Je vergelijking met een sopje: ik spoel m'n dweil/doek idd uit in een emmer, maar als het water vuil wordt, dan pak ik nieuw water. Het vuil gaat dus echt 'weg' en ik smeer het niet verder uit.
     

Deel Deze Pagina