Stoppen met borstvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Kattevrouw, 14 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kattevrouw

    Kattevrouw Actief lid

    27 jun 2013
    122
    0
    16
    hallo.
    Mijn zoontje is 3 weken oud en krijg BV. Ik wil om verschillende redenen niet verder met de BV, zoals extreem sterk toeschietreflex en overproductie waar mijn zoon zowat in stikt en heel erg onrustig drinkt. Daarnaast heb ik heel erg het idee dat hij verborgen reflux heeft omdat ie na de voeding continue loopt te slikken, smakken, tong uit steken en te hikken. Daardoor is hij ook vaak onrustig.
    Ik geef maar 1 borst per voeding ivm mijn overproductie en toeschiet reflex.
    Hoe kan ik nu het beste afbouwen? Heb het bij mijn vorige zoon ook zo gedaan (1 borst per keer om de zelfde redenen) maar ik kan me niet meer herinneren hoe ik dat toen heb aangepakt. Iemand tips?
     
  2. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Ivm de overproductie zou ik zo langzaam mogelijk afbouwen om een ontsteking te verkomen. Dus 1 voeding per keer en pas de volgende voeding vervangen als je geen stuwing meer hebt. Hoeveel er in een flesje moet weet ik niet. Dat gaf ik op die leeftijd nog niet.
    Overigens weet ik dat het misschien niet gewenst is dus als je er niks mee wil doen lees je de rest niet.
    blokvoeden heeft hier goed geholpen bij een overproductie. Dus 1 borst per keer, evt de toeschietreflex weg laten lopen in een doek en in een blok van 3 of 4 uur niet van borst wisselen. Dan neemt de productie af en meestal is de toeschietreflex dan ook minder.
    En houd er rekening mee dat reflux met flesvoeding niet weg gaat dus hou je aan de leefregels en als dat niet voldoende helpt kunnen medicijnen een uitkomst bieden.
     
  3. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Precies dit.
     
  4. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.078
    286
    83
    Emmeloord
    Evt kun je salie thee of druppels gebruiken om de productie te remmen. 3 kopjes thee per dag. Druppels was meen ik 3x10...
    Is de tongriem beoordeeld door een ervaren lactatiekundige? Dit kan ook dit ‘klachtenbeeld’ geven
     
  5. BZD

    BZD Fanatiek lid

    17 jan 2014
    1.059
    165
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Hier ook overproductie, sterke toeschietreflex, onrustig drinken etc.
    Mocht je het nog aankunnen, bij mij werd het na 3 weken eindelijk iets rustiger! Mijn borsten leken eindelijk te beseffen dat ze niet continu op knappen hoeven te staan en dat ze pas vol hoeven te lopen wanneer het voedertijd is ;).

    Nu nog steeds sterke toeschietreflex, dat laat ik nog steeds weglopen. Maar hoe ouder hij wordt hoe beter hij er zelf mee om kan gaan. Pas met 3 maanen werd het echt normaal bij mijn 1e.

    Als antwoord op je vraag:
    Heel rustig afbouwen, het is nog zo vol aan de gang. Ik ging afbouwen met 5,5 maand en dan 1 voeding in de week ongeveer.
     
  6. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hier ivm dezelfde klachten ook overgegaan op een borst per voeding. Even blokvoeden en de volle borst kolfde ik als t niet ging af. Een voorraad in de vriezer is alleen maar fijn. Na de eerste 5-6 weken was de ergste stuwing over en stabiliseerde de hoeveelheid enigszins. Als je er niet uitkomt neem contact op met een lactatiedeskundige. Als je langer bv wil geven echt hou even vol het wordt steeds makkelijker.
     

Deel Deze Pagina