spiraal verwijderd wanneer ongesteld

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door mama aes, 2 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama aes

    mama aes Bekend lid

    10 dec 2005
    682
    16
    18
    Ik had even een vraagje ik heb deze week mijn spiraaltje laten verwijderen (hormoon spiraal)
    Nu was mijn vraag eigenlijk wanneer ik dan weer ongesteld kan worden is dat gelijk net als dat je stopt met de pil of kun je als je een spiraal hebt gewoon een eisprong hebt en dat ik nu bv gelijk heel vruchtbaar ben.
    ik heb echt geen idee hoe het alleemaal werkt hoop dat iemand mij antwoord kan geven.
    groetjes gerdien
     
  2. Paint

    Paint Actief lid

    27 feb 2007
    392
    0
    0
    Das volgens mij bij iedereen weer anders.
    Ik werd een klein beetje ongesteld na het verwijderen. Alleen een beetje oud bruin bloed een aantal dagen.
    Ik had ook wel degelijk last van "ontspiralen". De gehele 1e maand last van allerlei kwaaltjes. Vooral vaak misselijk en rare steken/ krampen in mijn buik.
    Pas de 2de maand weer echt ongesteld geworden.
     
  3. WausMop

    WausMop Actief lid

    13 jun 2007
    176
    0
    0
    Gelderland
    Dat wat paint zegt komt mij ook bekend voor (ook met die kwaaltjes enzo), maar ik heb gewoon een koper-spiraal gehad en na wat zoeken op internet zou de cyclus in dat geval zoals je deze gewent was gewoon weer verder moeten gaan..

    Maarja, nog steeds niet ongesteld en ben ook niet zwanger (tenminste, tot nu toe 3 testen toonden ze nog negatief, afgelopen dinsdag de laatste gedaan)

    Kun je dus met een koperspiraaltje ook last hebben van "ontspiralen"?

    Ben benieuwd :)
     
  4. Saskia1972

    14 jun 2007
    9
    0
    0
    Leiden
    Ik heb precies hetzelfde; 7 mei jl het koperspiraaltje eruit laten halen en nu ben ik inmiddels 7 weken verder en nog steeds niet ongesteld geweest en niemand die mij kan helpen met de vraag; is dit normaal?
    3 testen wezen bij mij ook uit dat ik (helaas) niet zwanger ben en ik voel me wel anders; pijnlijke borsten, buikpijn maar geen menstuatie.
    Ik heb afgelopen week bloed laten prikken en op de uitslag moet ik 3 weken wachten. :(
    Het wordt afwachten ben ik bang.
    Succes en liefs!
    Saskia
     
  5. Niet meer actief

    hier heb ik nog een paar dgn gevloeid na verwijdering van het spiraal... en moet nog ongi worden. weet niet wanneer zieik vanzelf wel.....
     
  6. Bowie

    Bowie Actief lid

    15 jun 2007
    438
    0
    0
    Ik heb mijn spiraal (ook mirena spiraal) door de gyna weg laten halen want de ha kon hem niet meer vinden. De gyna vertelde mij dat je in principe na je eerste menstruatie meteen vruchtbaar KUNT zijn. Na het verwijderen had ik ook meteen een bloeding, daarna heeft het een gewone cyclus (zo'n 28 dgn) geduurd en toen werd ik ongesteld. Vervolgens heeft het dus nog zo'n maand of vier geduurd voordat mijn lichaam weer op orde was en ik een regelamtige cyclus had en hopla: zwanger.
    Dus is bij iedereen verschillend, je kan meteen vruchtbaar zijn maar het kan ook zijn dat je lichaam even bij moet komen van de hormonen.
     
  7. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    3
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik heb mijn spiraal de 8ste van deze maand verwijderd..en ben vandaag ongesteld geworden..cyclus van 26 dagen..gewoon mijn oude cyclus dus weer..lag vaak tussen de 24 - 26 dagen..

    maar ik weet niet of het doorzet hoor..het is nu een beetje rozig nog..
     
  8. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    3
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat meer reacties nu..want ik schreef gister dat ik ongesteld was geworden..maar heb alleen wat bruin verlies gehad..en vandaag echt helemaal niets..
    vraag me dus inderdaad af of dat wel normaal is..
    Ik moet er wel bij zeggen dat we zonder anti conceptie hebben gevreeen na het verwijderen..alhoewel maar 1 of 2 keer normaal en verder buiten de kerk gezongen..
     
  9. zico

    zico VIP lid

    28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    ik was een klein weekje na de spiraalverwijdering terug aan de regels, enkel m'n eerst volgende cyclus duurde 49 dagen
     
  10. Esmee81

    Esmee81 Bekend lid

    26 jul 2007
    992
    0
    0
    ondernemer
    Hilversum
    Hallo allemaal,

    Ik heb op 27 juni mijn mirena spiraal laten verwijderen en ben ook nog niet ongesteld (29 dagen) Wel heb ik dus last van zeg maar gerust 'alle' klachten die bij zwangerschap horen. Ik wacht het nog af maar ben wel blij dat ik nu allemaal verschillende antwoorden hoor..
    Esmee
     
  11. Niet meer actief

    nu na 8 wkn na verwijdering ben ik ongi geworden.... hoe het hierna verloopt geen idee.....
     
  12. Bloempje55

    Bloempje55 Fanatiek lid

    27 jul 2007
    1.818
    0
    0
    Optiek mederwerkster
    Hoi hoi,
    ik heb de mijne 13 juli verwijdert, en werd 16 juli ongi. gelijk een hele week.
    Nu maar afwachten waneer het raak is :D.
     

Deel Deze Pagina