Stoppen met roken heeft geen zin meer?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door CuppyCake, 7 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CuppyCake

    CuppyCake Lid

    3 mrt 2017
    16
    1
    3
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    Ik ben sinds 2 weken volledig gestopt met roken. veelte laat, ik weet het :( Nu vinden mijn vrienden/kennissen het maar vreemd dat ik gestopt ben. want het heeft toch geen zin meer? Alle schade is al aangericht? Ik baal er ook ontzettend van dat ik niet meteen gestopt ben, voel me ook ontzettend schuldig. Het heeft toch nog wel zin? Had wel wat meer steun verwacht, deze reacties maken het niet makkelijker.
     
  2. Luthien31

    Luthien31 Actief lid

    9 apr 2017
    195
    46
    28
    Vrouw
    In mijn ogen helpen alle kleine beetjes! Daarnaast is het ook gewoon beter voor jezelf. Stoppen is echt niet makkelijk, mijn eigen poging is helaas mislukt, des te beter is dat het je gelukt is =)
     
  3. Bloempje01

    Bloempje01 Fanatiek lid

    10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Beter laat dan nooit! Hartstikke knap dat je alsnog gestopt bent. Trek het je niet té aan wat andere zeggen. Het heeft zeker nog zin dat je alsnog gestopt bent! Ook voor jezelf. Gezonde mama, gezonde baby!
     
  4. CuppyCake

    CuppyCake Lid

    3 mrt 2017
    16
    1
    3
    Vrouw
    Bedankt voor de reacties! dat geeft tenminste weer motivatie, ik was niet van plan weer te gaan roken, maar het werd er niet makkelijker op.
     
  5. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Hartstikke goed dat het toch is gelukt! Ik ben geen expert, maar durf echt wel te zeggen dat het uitmaakt. Hoe minder giftige stoffen, hoe beter!

    Trek je niets aan van wat ze in je omgeving zeggen. Laat ze maar lekker kletsen.
     
  6. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Natuurlijk heeft het zin om te stoppen! Altijd!
    Zet 'm op :)
     
  7. Ladylola

    Ladylola Fanatiek lid

    19 sep 2009
    4.832
    1.233
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Lekker laten lullen meis. Je bent gestopt! Tis je gelukt! Heel goed van jou. Maak je niet druk verder! Echt je kleine groeit en ontwikkeld echt wel :)
     
  8. Grace80

    Grace80 Fanatiek lid

    29 okt 2012
    2.424
    3
    38
    Wat knap van je! Het heeft altijd zin. Voor je baby, maar ook voor jezelf.
    Zet hem op om het vol te houden!
     
  9. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Heel knap van je! En ja het heeft zin! Je uk komt sowieso nu niet meer elke keer in ademnood dat is toch al winst?
     
  10. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Het heeft zeker zin dat je gestopt bent. Echt super knap van je. Ik weet van bij mijn zus dat je kindje straks gewoon goed aan kan komen en dat het dus geen te laag geboortegewicht hoeft te hebben. Alle beetjes helpen. Wees trots dat je gestopt bent en je kleintje is je super dankbaar. Ze ontwikkelen zich in de gehele zwangerschap niet alleen in het begin.
     
  11. Katenhond

    Katenhond Fanatiek lid

    14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Nou dit idd! Natuurlijk eerder was beter geweest maar je bent gestopt en daar gaat het om! Beter voor de bib maar ook beter voor jezelf en ook straks bij bub veel beter. Het gaat ook in je huid en kleding zitten en komt dan alsnog bij je kindje. Dus keep it going!
     
  12. Roos32

    Roos32 Bekend lid

    2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Natuurlijk heeft het nu ook nog zin! Harstikke goed dat je gestopt bent!

    Een meisje die voor mij de pretecho had rookte 2 pakjes per dag (dat is wel extreem). Toen zei de echoscopist ook tegen haar dat wanneer ze nu zou stoppen het kindje beter zou gaan groeien. Dat was op dezelfde termijn als die jij nu bent.

    Volhouden meis!
     
  13. CoffeeJunkie

    CoffeeJunkie Fanatiek lid

    25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Tuurlijk heeft het zin! Je baby zal het niet meer benauwd hebben als jij rookt, de placenta zal niet slechter worden en de kans op overlijden is natuurlijk vele malen kleiner.

    Bovendien is het vanaf nu ook beter voor jou!
     
  14. Loolaa

    Loolaa Fanatiek lid

    6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Er is al veel geschreven. Maar ook nog van mij een hart onder de riem. Super dat je bent gestopt!! En laat je omgeving maar kletsen. Je doet het voor je baby en voor jezelf. Blijf volhouden!!
     
  15. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Stoppen met roken heeft ALTIJD zin. Hardstikke goed van je dat het je toch gelukt is!

    En laat die mensen maar kletsen hoor. Natuurlijk was het beter geweest als je al voor je zwangerschap gestopt was. Maar doordat je nu toch gestopt bent beperk je evt schade alsnog. En stoppen met roken is moeilijk! Goed dat het alsnog gelukt is. Mag je trots op zijn.
     
    karlijn vindt dit leuk.
  16. karlijn

    karlijn Niet meer actief

    Laat die mensen alsjeblieft kletsen. Die hebben er overduidelijk geen verstand van.
    Door te stoppen verklein je de kans op vroeggeboorte, loslating van de placenta, laag geboorte gewicht.
    Kan nog wel even door gaan, maar er zijn dus genoeg redenen waarom het goed is om niet te roken tijdens de zwangerschap.
    Zoals mijn voorgangers als zeiden, het was beter geweest als je direct gestopt zou zijn, maar het is erg knap dat je nu alsnog gestopt bent. Volhouden he!!
     
  17. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.912
    3.331
    113
    Wauw wat goed dat je toch nog gestopt bent!
    Elke sigaret minder is er een, natuurlijk heeft het zin om niet meer te roken.
    En niet alleen voor je kleine, maar ook voor jou.

    En moet je eens nagaan wat voor leuke spulletjes je allemaal kunt kopen van het geld wat je overhoudt.

    Volhouden hoor topper!
     
  18. Nanoe2

    Nanoe2 Niet meer actief

    Super goed dat je alsnog gestopt bent!
    En natuurlijk heeft het zin, alleen al dat je kindje zo niet hoeft af te "kicken" als hij geboren is van de nicotine.
    En nu niet meer iedere keer benauwd is als jij rookt.
    Daarnaast is het voor jezelf ook goed!

    Houd vol! En trek je niets aan van wat anderen zeggen.
     
  19. CuppyCake

    CuppyCake Lid

    3 mrt 2017
    16
    1
    3
    Vrouw
    Heel erg bedankt voor de reacties! Dit motiveert heel erg en is ook fijn te lezen tijdens een moeilijk momentje :)
     
  20. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wees blij dat je alsnog gestopt bent en hou dit ook vol . Het is ook bijzonder slecht voor een baby wanneer de moeder rookt maar dat weet je zelf natuurlijk ook wel.
    Rare opmerkingen van je kennissen, die roken zelf zeker allemaal 40 weken lekker door tijdens de zwangerschap??
     

Deel Deze Pagina