Stoppen met roken!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Manuela79, 28 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    succes! gaat gewoon lukken! :D
     
  2. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Oei oei oei, een gevaarlijk onderwerp ;)
    Het gaat je lukken Manuela. Deze ex-rookster is ondertussen 6 jaar gestopt, zonder hulpmiddel. Ik kan dan ook alleen maar zeggen, willen=kunnen.
    Heel veel succes!
     
  3. Anabella

    Anabella Fanatiek lid

    2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Die intense trek, dat zijn vlagen en die duren niet echt heel lang!
    Als je weer een enorme behoefte op voelt komen, ogen stijf dicht en zeg tegen jezelf 'dit gevoel gaat zo weer weg!'
    Je zit midden in een orkaan (afkickperiode) maar hij waait echt over!
    Laat je er niet in meesleuren, want eerder dan je verwacht merk je zomaar ineens dat de wind is gaan liggen.

    Mooi omschreven he? :p
     
  4. MamavEsmee

    MamavEsmee Niet meer actief

    Manuela, ik kwam even kijken hoe het met je gaat! :D

    Je laatste peukie is op en nu doorzetten hoor!

    Nog even een leuke tip. Wat ik niet uitgegeven had aan sigaretten, daar kocht ik iets leuks van. Een cd, luchtje, make-up. Bonbons :) .

    Good Luck!
     
  5. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Dankjulliewel meiden!

    Ik heb niet gerookt maar ik voel me de hele dag al kut. Dat wat Annabella omschrijft slaat de spijker op zijn kop alleen zijn het geen vlagen maar is het continu!

    Ik voel me net Chandler uit Friends die zegt, i quit smoking but now i can't remember why...

    Onze bedoeling is wel dat als we een maand gestopt zijn, dat we dan een werkster nemen om het huis schoon te maken :D
     
  6. Niet meer actief

    Volhouden hoor!
    Het k-gevoel wordt steeds minder, echt! En die werkster, heerlijk vooruitzicht joh, wat voegt zo'n staafje van 8 cm. nou toe?
     
  7. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.362
    1.763
    113
    Dat je je k*t voelt is heel normaal, al heb ik het gelukkig niet zo erg ervaren. Bij mij klopte de omschrijving van Anabella wel :D

    Probeer niet te gaan "doem"denken, bijvoorbeeld dat je je eigen zo zielig vind omdat je niet "mag" roken. Natuurlijk màg je wel roken, je hebt alleen een keuze gemaakt om het niet meer te hoeven doen. Je eigen keus, door niemand opgelegt en zeker niet verplicht! Bedenkt dat je elk moment van de dag een peuk op mag steken als je dat ècht wil, maar dat je zo ontzettend blij zou zijn als je de moeilijke periode doorbent en die drang niet meer zo ontzettend voelt. Zodra je daar bent, en je bent nog rookvrij ben je zo ontzettend trots op jezelf, echt hoor...

    Kom op, je kunt het!
     
  8. Michelle04

    Michelle04 Fanatiek lid

    6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    En? Ben je de dag een beetje doorgekomen vandaag? De eerste dagen zijn echt het zwaarst, bedenk dat dit rotgevoel en het snakken heel snel minder wordt en op een gegeven moment helemaal weg blijven. Hier nog een kleine aanmoediging: HUP Manuela! :whistle:
     
  9. marsab

    marsab VIP lid

    6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    SUCCES MEID, JE KAN HET !
    HOUD VOL!
     
  10. MamavEsmee

    MamavEsmee Niet meer actief

    Hoi,

    Ik kom je ook nog even een hart onder de riem steken!

    Je voelt je de eerste dagen echt k*t, na een week of 4 komt er een vreselijke dip! Dan wordt het nog veel K*tter :( .

    Je hebt de eerste dag overleefd, de rest overleef je ook hoor!

    Ik heb bij uiterste noodgevallen nicotine kauwgom gebruikt. Geeft je toch een beetje dat "lichte"gevoel van de nicotine waar je lichaam naar verlangt. Heb denk ik nog geen pakje gebruikt.

    Succes bij dag 2.

    En ook van mij

    JE KUNT HET!
     
  11. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Manuela, hoe gaat het?
     
  12. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    *schaam* *schaam* *schaam* *schaam*

    Sorry meiden, het gaat slecht... ik ben weer gezwicht. Mijn vriend was het al zat en heeft toch sigaretten gehaald. Helaas is/was mijn wilskracht niet sterk genoeg om er dan toch vanaf te blijven. We hebben nu vakantie en gaan donderdag naar het buitenland, als we terugkomen gaan we een nieuwe poging wagen.

    *schaam* *schaam* *schaam* *schaam*
     
  13. mimi1981

    mimi1981 Fanatiek lid

    10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Wat is dat nou jammer meis. Stoute vriend
     
  14. MamavEsmee

    MamavEsmee Niet meer actief

    Een ele fijne vakantie en na die tijd weer een frisse start!

    Groetjes Judith.
     
  15. Michelle04

    Michelle04 Fanatiek lid

    6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Geeft niets meis, het is ook heel moeilijk om te stoppen samen met een partner die ook rookt. Ik heb ook talloze vergeefse pogingen om te stoppen ondernomen voordat het me uiteindelijk echt lukte. Geniet lekker van je vakantie! Hoop je wel snel op dit topic terug te zien!

    Liefs
     
  16. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.362
    1.763
    113
    Stoppen vòòrdat je op vakantie gaat is ook wel heeeeeeeeel erg moeilijk hoor. Vakantie is nu net zo'n tijd dat je even lekker op je balkonnetje gaat zitten met een goed boek en een lekker peukie...

    Mijn man rookt trouwens ook nog steeds. Kwestie van ècht willen stoppen, dan red je het wel. Het is een blijft een smoes om te zeggen dat het te moeilijk is als je wederhelft blijft roken. Stoppen doe je voor jezelf. Als je daarvan overtuigt bent, dan maakt het je echt geen sier uit of je ventje een peuk op steekt..

    Wel jammer van je poging, maar schaam je niet hoor. Je bent iig met stoppen bezig, dat is alvast stap 1..Ik wens je wel alvast een hele prettige vakantie :D
     
  17. Lia

    Lia Bekend lid

    10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Ik vind het al enorm dapper dat je een stoppoging voor je vakantie hebt gedaan!

    Mij is het uiteindelijk in 2004 ook gelukt en ik pafte er ook behoorlijk op los. Het scheelde voor mij dat je in 2004 niet meer op de werkplek mocht roken, dat mochten wij tot die datum dus toch nog wel, mits je kamergenoot er geen problemen mee had... nou, die van mij rookte ook en alle remmen gingen los! Ik heb het wel eens gehad dat ik alweer een nieuwe sigaret had opgestoken, terwijl er nog een op de rand van de asbak lag te branden :) Ik was dus echt een verstokte roker!

    Ik wilde al stoppen, want ik wilde een huis kopen en ik had mijn centen dus hard nodig. Ik had eigenlijk het plan om op 5 januari te stoppen, maar in de nacht van 2 op 3 januari kreeg ik hartkloppingen en toen ben ik dus gelijk gestopt.

    Ik heb de eerste maand wel pleisters gebruikt, daar heb ik echt baat bij gehad.

    Geniet eerst lekker van je vakantie en dan succes met de volgende stoppoging... het lukt jullie vast wel!
     
  18. barleeus

    barleeus Actief lid

    23 feb 2008
    423
    0
    0
    Noord-Holland
    jammer dat het even niet gelukt is maar goed dat je na de vakantie weer een nieuwe poging gaat doen. ik ben in december gestop en het is het echt waard. het is heerlijk om niet meer afhankelijk te zijn van die sigaretten en gewoon de deur uit te lopen zonder te bedenken of je nog wel genoeg sigaretten heb. die stress die je daar niet meer van hebt geeft echt een stuk rust. fijne vakantie en succes weer voor daarna.
     
  19. paradijsvogel

    paradijsvogel Fanatiek lid

    4 aug 2008
    1.789
    0
    0
    Noord-Holland
    Help,

    Ik heb ook problemen met stoppen....
    Ben voor mijn miskraam zo goed als gestopt...
    Ben na de miskraam weer volop gaan roken, voelde me zo **t :)
    We hebben besloten vanaf vandaag weer te stoppen, maar toen vond ik mezelf vanmiddag toch weer is een sigarettenzaak....

    Ik wil stoppen omdat ik graag weer zwanger wil raken, maar vind het toch heel moeilijk.

    Hebben jullie nog tips?

    Tankz :)
     
  20. alice

    alice Fanatiek lid

    16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Sinds gisteren gestopt! :)
     

Deel Deze Pagina