Mama's die ook bezig zijn hun kindje(s) zindelijk te krijgen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Allahinkulu, 8 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Zijn hier nog meer mama's / lotgenoten die op dit moment bezig zijn hun kindjes zindelijk te maken?
    Ik vind het maar een frustrerende periode en het lijkt me fijn om de frustratie samen een beetje te kunnen uitten.

    Ik ben sinds gister begonnen.
    Gewoon meteen luier uit. Onderbroek aan met een plastic broekje erover.
    We hebben de hele dag gewoon alles lekker in onze broek gedaan.
    Toen mijn man savonds thuis kwam, vertelde hij doodleuk dat we op visite zouden gaan..dus alle moed zakte me al in de schoenen. Heb haar na het zoveelste ongelukje maar weer een luier aangedaan.
    Vlak voor we weggingen zei ze dat ze naar de wc moest..snel op de wc gezet..en ja hoor..een plasje! Super de super blij natuurlijk.
    Haar luier was ook wel nat..dus ze had er ook al een in haar luier gedaan..maar goed het was een vooruitgang.
    Vandaag tweede dag..en we hebben al gepoept en geplast in onze luier en niets op het potje.

    Het ene moment moet ik ook echt alles doen om haar op het potje te krijgen (zet de kookweker zo om de 50 minuten) en als ze dan zat..krijgen we de ellende dat ze al haar kleren plus onderbroek steeds uit en aan doet :)

    ben benieuwd hoe lang het gaat duren eer ze plasjes en poepjes echt aan gaat geven.
     
  2. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    helemaal niemand? hehe :)
     
  3. pauly

    pauly Bekend lid

    9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    Ik heb in ieder geval een potje gekocht maar weet niet zo goed hoe ik het aan moet pakken. Mijn zoontje is nu 16 maanden en toont erg veel interesse in de toilet.

    Ik heb hem op het potje gezet maar toen hij eraf ging heeft hij in de gang geplast hahah....ik zal nog een hoop moeten oefenen
     
  4. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    misschien is het erg vroeg?
    Ik heb gewacht tot ze echt een beetje begrijpt wat ik zeg en ze kan zeggen wat ze wilt en moet enzo.
    ze gaf ook zelf steeds aan dat ze gepoept had daarom ben ik maar begonnen langzamerhand.

    Ze is gister de hele dag droog gebleven alles op het potje...vandaag haar ochtend plas in haar broekje...hoe het voor de rest zal gaan zullen we zien hehe..
     
  5. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik ben net uit de periode van zindelijk maken maar ik kan wel wat tips geven ;)

    Mijn dochter is nu 2.5 en zij is nu echt pas goed zindelijk.
    We hebben haar al wel eerder aan het potje laten wennen maar ze deed er nooit wat op, even zitten en dan snel staan.
    Op een gegeven moment deed ze per ongeluk een plasje op de pot, nou mijn man en ik als een stel gekkek :) springen en klappen voor der.
    Dat was uiteraard dikke pret voor der ;)
    Toen begon ze soms een plasje te doen maar vaak ook gewoon nog waar ze stond.
    Wij werden er in het begin ook moedeloos van, we hadden alles gedaan om haar op het potje te laten plassen.
    Maar niks hielp hoor, dwingen niet, belonen niet.
    Maar uiteindelijk had ze het ineens door en wist ze OH daar moet ik pipi doen.
    dus probeer het niet te forceren, als ze iets doen op de pot is het leuk doen ze het niet op het potje maar in de luier , jammer maar helaas ga daar geen drama van maken want het kan dan echt tegen gaan staan om op de pot te plassen.
    Ik merkte dat toen ik het eenmaal maar naast me neer had gelegd dat ze bijna niet op de pot ging dat zij het ineens wel interessant begon te vinden, gewoon omdat die druk van het moet weg was.
    Succes!

    ( kinderen kunnen ook pas rond 2 jaar zindelijke gemaakt worden , eerder schijnt ongezond te zijn ivm de sluitspieren)
     
  6. Sylvie

    Sylvie Fanatiek lid

    20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Ik ben vandaag ook begonnen!
    Mijn zoontje gaat al vanaf die een dik jaar was regelmatig op het potje zitten om het gewoon te leren kennen. Nu ging dat echt super goed en na een aantal maanden bleef zijn luier zelfs dikwijls droog. Dan is hij ziek geworden, op vakantie geweest... en er minder aandacht aan besteed. Sindsdien is het weer moeilijker. Maar nu ben ik zwanger en hoop hem zindelijk te krijgen voor de baby komt. Ik zet hem altijd na een dut of eten op de pot. Heb zo van die pamperbroekjes gehaald tot hij het wat gewend is en dan laten we ze uit. Ik heb het potje ook op een voor hem zichtbare plaats gezet zodat hij er aan denkt. Tot nu toe zonder succes :) maar we houden vol!
     
  7. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    hier gaat het redelijk goed...vandaag tot nu toe alles op het potje gedaan...maar we gaan ook nog naar buiten dus ben benieuwd hoe het dan gaat..
     
  8. Sylvie

    Sylvie Fanatiek lid

    20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Wat goed ! Hier zal het niet zoveel worden vrees ik. Hij slaapt nu en gaat dan even bij oma en opa buiten spelen. Zondags is ook altijd familiebezoek dus denk dat ik maandag pas echt ga kunnen beginnen.
     
  9. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hai hia
    hier nog een. ben dr al hele tijd mee bezig en ene keer gaat beter dan de andere. ze is vaak ook gewoon te druk met andere dingen bezig das wel lastig dan en meestal wil ze ook niet. of veergeet het dus gewoon. ben de hele zomer nu al bezig en de ene keer dus meer succes als de ander soms dagen lang gaat het goed en dan weer niet. heb dr van de wk voor het eerst mee genomen boodschappen doen en hebben dus de eerste winkel wc al gezien want natuurlijk moest ze onderweg. ze heeft dus al heel lang geen luiers meer overdag en nu ook zo min mogelijk als we weggaan gewoon extra broeken in de tas ipv luiers. dat schijnt best te werken toch als ze het voelen.

    hoe oud zijn jullie kids dan ons moppie is nu 2,5
     
  10. Liesbeth79

    Liesbeth79 Bekend lid

    18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Ben ook net begonnen! Mijn zoontje is 20 maand, maar geeft al een tijdje aan wanneer hij moet poepen. Gaat ie in een hoekje staan en zegt 'bah'. Vanmorgen meteen dus op het potje gezet, maar was al te laat. Nou ja, we doen het rustig aan, misschien is het nog wel wat vroeg, maar kan het altijd proberen.

    Succes in elk geval allemaal!
     
  11. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    @ Mama suus:

    Mijn dochter is ook 2.5 en het heeft bij haar ook vrij lang geduurd.
    Maar op een dag had ze het ineens door en nu doet ze het dus altijd op het potje.
    Op de wc durfde ze nooit maar vanmiddag waren we ergens en toen moest ze wel en toen heeft ze dus een plasje op de wc gedaan voor het eerst :D ik ben trots :)
     
  12. djezelf

    djezelf Fanatiek lid

    13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    Hier nog een mama die het probeert.
    Jonathan is nu 21 maanden.
    Ook ik zet hem na het slapen meteen op de wc. En 's avonds na het eten.
    Maar hij geeft nog niets zelf aan.
    Ja als hij geplast heeft moet iedereen het horen;
    Dan gaat hij naar iedereen roepen : "JAAHAAA Plaus (aplaus) plassuh zee (wc) :D

    Nu is hij ziek dus laat ik het nu ff lekker gaan.
    Als hij weer beter is wil ik gaan oefenen met een onderbroek onder zijn luier aan.
    Ben benieuwd naar tips hier, dus blijf even mee kijken.
     
  13. Sylvie

    Sylvie Fanatiek lid

    20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Rhune is ook bijna 21 maanden maar geeft het ook nog niet aan. Overtijd kon je echt aan hem merken als hij wat moest doen maar de laatste dagen (week) echt niet meer. Tot nu toe nog steeds niets op de pot gedaan ..

    djezelf: onderbroekje onder de pamper? waarom doe je dit? misschien voor hier ook een goeie tip anders
     
  14. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    hehe mijn dochtertje zegt ook zee (inplaats van wc)
    Hier gaat het best goed masaAllah. ze heeft elke dag nog wel een ongelukje maar ze doet bijna alles op het potje. Soms geeft ze het zelf aan soms zet ik haar er zelf op en dan gaat ze plassen.

    De bij komende ellende is wel dat ze de hele dag bezig is met haar kleding. Ze wil dan een andere onderbroek ook of een andere broek. Of wilt helemaal har broek niet meer aan hehe. Dus we hebben zo'n 10 keer op een dag aankleed ellende :p
     
  15. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    ik heb op alle wcs hier een zitverkleiner en das echt een uitkomst hoor heb een krukje voor de wc zodat ze erop kan. ze vond potje namelijk zeer doen aan dr bips. (ze is erg dun) nu heeft ze hier boven en beneden een en bij oma ook. gister zijn wij op visite geweest bij mijn opa en oma das toch een uur rijden en dat zonder luier woehoe helemaal droog daar meteen op de wc en hele grote plas gedaan. alleen later wel gepoept in de broek maar jah dasn iet anders. de trug weg had ik maar wel luier aangedaan want ze was moe en als ze dan halfslaperig is dan wil er nog weleens wat lopen maar wederom helemaal droog. vandaag ging het alleen weer mis. had dr paar keer gevraagt bij oma maar nee ze ilde met de blokken dus ze speelt nog maar net en jah hoor de vleor nat. en ff later een rare bult in dr broek nou lekker dan. maar goed we houden vol. en hop dat het toch aan het einde van het jaar helemaal lukt. hihi stel het steeds verder weg had eerst eind van zomer gezegd en nu dus maar weer eind van het jaar nou jah aanhouder wint toch.
     
  16. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    ojah onze meid zegt idd ook cee denk dat de w miss teveel gedoe is ofzo heb echt geen idee. maar ze zegt altijd ik ben op de c geweest.
     
  17. cristel1986

    cristel1986 VIP lid

    25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    ooh topic die mijn leven gaat verandere hopelijk :p

    nouik probeer cailynn al ene paar maanden zindelijk te maken maar ze wil gewoon absoluut niet
    als ik de luier uit doe wil ze niet op t potje of de wc plassen.. dan houd ze t net zolang op of ze gaat op de grond zitten en plassen. wat ze de laaste keer deed is gewoon een luier pakken en t er onder houden maar op t potje zitten is gewoon een ramp schreeuwen S: wil je niet weten

    wie heef er een tip
    stickers plakken helpt helaas niet :(
     
  18. djezelf

    djezelf Fanatiek lid

    13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    @sylvie; omdat pampers tegenwoordig zo goed werken, is het voor kleintjes niet vervelend om een 'natte'luier te hebben.
    Omdat ze het gewoon weg niet voelen.
    Als je een onderbroekje onder de luier aan trekt, voelt het vies en koud aan als ze geplast/ poept hebben. (en zit jij niet met de rotzooi ;) )
    Op een gegeven moment zullen ze dus aangeven dat ze geplast hebben en dus uiteindelijk eerder aangeven waneer ze 'moeten'.
     
  19. cristel1986

    cristel1986 VIP lid

    25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    djezelf.. ja die hadden ze ook in amerika maar hebben ze die hier ook.. wnat heb ze bij t kruidvat nog niet gezien tenminste niet ij ons.. wek merk is het hier ?
     
  20. djezelf

    djezelf Fanatiek lid

    13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    @cristel; uhm....gewoon een onderbroek, niets speciaals ofzo en daar overheen een luier. :)
     

Deel Deze Pagina