Stoppen met roken...

Discussie in 'De lounge' gestart door Mississippi, 12 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Bijna een jaar geleden is het dat ik die eerste peuk weer opstak. Bijna 3 maanden na de bevalling van de jongste. Onder het mom van: ‘eentje kan geen kwaad.’ En ik vind het zo stom dat ik nu weer zo knetterverslaafd ben en niet meer zonder lijk te kunnen. Ik ben elke zwangerschap zonder al te veel moeite gestopt, maar daarna ook weer net zo makkelijk begonnen. Bij de laatste zwangerschap was ik er echt van overtuigd nooit meer te gaan roken. Ik taalde er niet naar, voelde me zo fijn en trots. Tot met 30 weken L* overleed. Zo veel mensen zeiden tegen me dat een paar sigaretjes heus geen kwaad konden en ik heb meerdere malen aangeboden sigaretten afgeslagen. Hoe graag ik het op dat moment ook wilde ik deed het niet. Ik sprak met mezelf af dat ik ter compensatie na de bevalling en bv-periode net zo veel mocht roken als ik wilde om zo, met terugwerkende kracht even heel destructief schijt aan de wereld te kunnen hebben. Dus die dag op 14 augustus begon ik weer. En ik heb heel veel gecompenseerd. En heb er niks mee gewonnen. Want inmiddels dus bijna een jaar verder en ik ben er weer achtergekomen dat er niet voldoende sigaretten op de wereld zijn die mijn nicotinehonger gaan stillen. Ik ben het dus echt helemaal zat. Morgen stop ik. Voorgoed.

    Wie heeft er tips voor de eerste periode? Hoe ben jij gestopt? Hoe kwam jij de eerste dagen/nachten door? Hoe snel tot je je beter voelde? Ik wil er zo graag vanaf! Het leven is zo fijn als niet-roker! Dat wil ik ook weer :) ik weet dat ik het kan! Nu nog doen ;)
     
  2. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Heftige tijden voor jullie zeg. Niet vreemd dat je dan een terugval krijgt.

    Bij mij hielp iets in de mond te hebben. Ik deed een plastic stokje weet ik nog. Natuurlijk niet als ik aan het werk wat et cetera...maar als ik even alleen was of thuis.

    Als ik dan zin in een sigaret had dan nam ik een groot glas water. Die dronk ik dan heel rustig leeg. Bij mij was dan die zin weg

    Inmiddels rook ik 15 jaar niet meer. Nu zou ik echt nooit meer roken. Ben een echte niet roker nu.
    Maar zeker de eerste 3 jaar was het nog best moeilijk om niet weer te gaan beginnen.

    heel veel succes met stoppen.
     
    Lilium vindt dit leuk.
  3. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Geen ervaring want een ‘niet roker’! Maar wil je even een hart onder de riem steken. Zet hem op ... je kan dit echt, het is zoooo ongezond!

    Ik weet echt niet hoe moeilijk het is hoor om ervan af te komen. Maar heb een tijd geleden de twee afleveringen van Radar gezien over de macht van de tabaksindustrie. En daarbij dacht ik ‘als je rookt dan ben je er na het zien van deze ‘docu’ toch echt wel klaar mee!! Ik weet niet of je die afleveringen gezien hebt en anders zou ik je aanraden die te kijken. Wellicht sterkt dit je nog meer en kan je bij de behoefte aan een sigaret de beelden en feiten uit deze docu voor je zien. Hoe dan ook succes!
     
  4. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Lief dankjewel :) wat lijkt me dat heerlijk om te kunnen zeggen: ik rook al 15 jaar niet meer ;) dat iets in je mond willen hebben herken ik wel van de vorige keren, ga ik meenemen in mijn plan van aanpak ;) net als het glas water! Goeie tip dankje!
     
    bosi333 vindt dit leuk.
  5. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Bedankt voor de tip! Ik had deze uitzendingen nog niet gezien. Die ga ik de komende dagen eens bekijken!
     
    Elmyra vindt dit leuk.
  6. xElles

    xElles VIP lid

    24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Kom je even succes wensen ♥️
     
    Mississippi vindt dit leuk.
  7. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.656
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Geen tips, maar wilde je even succes wensen! Je kan het!!
     
    Mississippi vindt dit leuk.
  8. butterblue

    butterblue Bekend lid

    7 nov 2014
    716
    156
    43
    Werk in het ziekenhuis!
    NL
    Ik ben drie jaar geleden gestopt. Was na de tweede bevalling en bv periode ook gestopt en weer begonnen, maar was er drie jaar geleden echt klaar mee.
    Wat mij heeft geholpen is: iedere keer wanneer ik die trek in een peuk kreeg, was de gedachte dat dit maar een gedachte was die hoogstens een paar min duurde (volgens mij een tip die ik hier op zp had gelezen). Langer dan 5 min duurt die honger naar een peuk niet. En weet je? Dat klopt gewoon. In die paar min ging ik iets drinken (groot glas water zoals hierboven werd aangegeven) of een taak doen dat gedaan moest worden (zoals de afwas na het eten). Ik taal er helemaal niet meer naar, en geloof me: ik was echt een zware roker. Het verbaasde me echt heel erg hoe makkelijk het ging, dat stoppen en gestopt blijven! Ik kauw wel vaker op een kauwgompje moet ik zeggen sinds die tijd :)
    Heel veel succes, het gaat je zeker lukken!
     
  9. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.411
    4.733
    113
    Misschien een goede app downloaden waar je goed in beeld krijgt wat het niet roken voor je gezondheid doet en ook qua geld bespaard? Verder niet echt tips, maar ik wil je wel heel veel succes wensen! Je kunt het!
     
    Mississippi vindt dit leuk.
  10. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Ik hoop dat je er iets aan hebt!
     
    Mississippi vindt dit leuk.
  11. Lisa2

    Lisa2 Fanatiek lid

    21 apr 2013
    3.532
    1.550
    113
    Elke keer als ik wilde stoppen kreeg ik zowat er paniekaanval bij het idee dat ik mijn sigaretten weg zou doen. Want wat als ik veel trek krijg en er is niks in huis.
    Op een gegeven moment bedacht ik me dat ik een tankstation op 5 minuten rijden bij me vandaan heb die 24 uur per dag open is en dus als de nood hoog is ik altijd daar heen kon. En die stap is net ff wat groter dan als je er 1 achter de hand houdt bij jezelf thuis.
    En ik had het tegen iedereen gezegd dat ik het ging doen. En ik wilde niet afgaan door toch weer te beginnen.

    Succes En sterkte!
     
    Mississippi vindt dit leuk.
  12. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Heel veel succes!! Ik ben geen roker maar mijn vader heeft veel gerookt vroeger! Toen hij stopte ging hij vooral kauwgom eten. Elke keer als hij trek kreeg, nam hij kauwgom. Niet met nicotine, maar gewone stimorol.
     
    Mississippi vindt dit leuk.
  13. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    ik ben tijdens de zwangerschap gestopt en heb de mazzel dat we daarna hier in Frankrijk zijn gaan wonen waar ik 2 km met de auto zou moeten rijden naar de eerste tabakswinkel. Om die reden heb ik al 8 jaar niet meer gerookt. Had ik in London blijven wonen, met tabakswinkels/tankstations op elke hoek van de straat, was ik 100% zeker weten binnen een paar weken weer verslaafd geweest. En ook nu mis ik het af en toe wel, dus ik kan me helemaal voorstellen waarom je er weer voor gevallen bent.

    Ik heb niet echt tips voor je, maar ik wil je wel heel veel doorzettingsvermogen wensen. het is een rotverslaving...
     
  14. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    Ik vond het juist fijn om altijd sigaretten 'in de buurt' te hebben. Niet voor m'n neus, maar ergens in een kastje of in de auto. Dat vond ik op de één of andere manier een geruststellende gedachte, al wilde ik ook niet 'afgaan' door er toch één op te steken. Het pakje sigaretten ligt nog altijd in de kast.

    Wat mij ook goed hielp was vrouwelijke collega's van 50+ die ook al erg lang roken... Bij hen kan je ècht goed de verschillende effecten van roken merken (rimpels, krassige stem, grauwe huid) en ik vond het dan een fijn idee dat ik in ieder geval die kant niet meer op ging :oops:
    Oh, en veel lezen over de effecten van het stoppen met roken. Dat vond ik ook prettig om te doen.

    Succes!
     
    Mississippi vindt dit leuk.
  15. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Ik ging vooral afleiding zoeken op momenten dat ik trek had. Kunnen kleine dingen zijn zoals drinken pakken. Of net even de was opruimen etc.
    Ben nu ruim 6 jaar gestopt en ga echt nooit meer roken. Echt lekker is t niet. En t stinkt heel erg. En t kost enorm veel geld. En je gezondheid gaat echt achteruit. Ik merk t verschil echt. Van veel ziek naar nooit ziek. Verkoudheid word geen ontsteking meer etc
    Probeer eens een lijstje voor jezelf te maken waarom je wil stoppen, wat de voordelen zijn en ook een lijstje met nadelen van t roken of juist de voordelen (die er eigenlijk niet zjjn)
     
  16. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    mijn tip, elke keer als je trek hebt in een sigaret een glas water drinken. Zeker geen vervanging zoeken voor iets in je mond of handen hebben want daarmee hou je de handeling in stand. Wat mij de eerste weken goed geholpen heeft is vroeg naar bed gaan en in bed films kijken. In bed heb ik namelijk 0 behoefte aan sigaretten. Ik ben eind maart gestopt en heb er geen last van gehad en ben niet aangekomen. Afgelopen weken op vakantie had ik het voor het eerst zwaar omdat ik met een ploeg rokers op vakantie was en we elke avond gingen borrelen met zijn allen. Maar ik was ook wel blij dat ik bijv in het restaurant lekker kon blijven zitten tijdens de gangeb terwijl de rest telkens het teras af liep door de drang om te roken.
     
  17. born2bme

    born2bme Fanatiek lid

    3 aug 2015
    1.406
    287
    83
  18. Mellshariff

    Mellshariff Bekend lid

    22 jun 2018
    520
    575
    93
    Vrouw
    Apart is dat hè, toen mijn moeder zwanger was stopte ze ook gelijk met roken... je zou verwachten dat je dan ook wel helemaal gestopt bent naar 9 maanden. Mijn moeder zei ook nou toen ik bevallen was het eerste waar ik naar verlangde was eindelijk weer een sigaretje roken:roflmao: vindt zo apart
     
  19. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Yes! Het gaat redelijk, beetje met ups en downs :rolleyes: gelukkig lekker druk, dus dat scheelt in afleiding.
     
    HooyoShimbir vindt dit leuk.
  20. Nieuwsgierigbijtje

    Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

    12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Ik heb met mijn nuchtere hoofd het boek van Allen Carr: Stoppen met roken voor vrouwen, gelezen. En stopte makkelijker dan ooit te voren. Nu nog steeds geen last van
     

Deel Deze Pagina