Stoptober wie doet er mee?

Discussie in 'De lounge' gestart door sjaantje28, 28 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjaantje28

    sjaantje28 Actief lid

    9 mrt 2016
    119
    8
    18
    In oktober is het stoptober. 28 dagen lang niet roken met als doel uiteindelijk te stoppen met roken.
    Ik doe mee. Wie doet er nog meer mee? Het lijkt me leuk om hier elkaar doorheen te slepen en elkaar te motiveren! De app heb ik al gedownload.
     
    Mop81 vindt dit leuk.
  2. beccie

    beccie Niet meer actief

    ik wil eigenlijk ook al heel lang stoppen, vorig jaar 2 maanden niet gerookt, maar toch weer begonnen.
    ik ga meedoen. ik zal meteen die app even op mijn mobiel zetten :thumup:
     
    Mop81 vindt dit leuk.
  3. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.023
    2.415
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik ga ook meedoen!
    Ben net drie weken gestopt en met stress op werk toch weer begonnen. Stom! En weet dat het de stress niet oplost..
    Rot verslaving.
    Lichamelijk nooit zo'n last, duurt bij mij drie dagen ofzo. Maar juist na week of twee, drie pfff

    Ik ga ervoor!
     
  4. klaver85

    klaver85 Bekend lid

    26 nov 2014
    757
    182
    43
    Ik ben dadelijk in oktober 3 jaar gestopt en wil je gewoon heel veel succes wensen (en alle andere stoppers ook).

    Ik vond het achteraf gezien heel makkelijk, maar wilde ook graag stoppen voordat we kinderen probeerde te krijgen, dat was voor mij een goede stok achter de deur.
    Ik heb trouwens veel aan zoethoutstokjes gehad, beetje de vriendelijkere, voor je heupen, variant van lollies.
     
    beccie vindt dit leuk.
  5. Sue87

    Sue87 Niet meer actief

    Goed bezig dames!!

    Ik ben nu iets meer dan 1,5 jaar gestopt en ik had het echt eerder moeten doen.
    De volgende gedachte wil ik graag met jullie delen. Ik hield mezelf dit voor op moeilijke momenten, misschien helpt het jullie ook.

    Er is geen enkele roker die niet zou willen stoppen. Misschien heeul diep van binnen, maar stoppen wil uiteindelijk iedere roker.
    Maak ze jaloers!!

    (Ik was als roker altijd strontjaloers op mensen die het waren gelukt om te stoppen)

    Succes!!!
     
    Mop81, Zonnestralen en beccie vinden dit leuk.
  6. beccie

    beccie Niet meer actief

    Wat goed dat jullie er al zo lang af zijn,, daar ga ik ook voor..
    ik ga ook het geld opzij zetten elke week. dan heb ik een mooi extra potje voor sinterklaas enzo lijkt me ook wel een goeie motivatie. ( en af en toe iets voor mezelf kopen haha ):D

    ik vind de eerste week ook altijd het makkelijkst meestal idd na een week of 2-3 dan word het echt moeilijk. daar moet ik echt een keer doorheen verder lichamelijk ook nooit echt klachten.
     
  7. sjaantje28

    sjaantje28 Actief lid

    9 mrt 2016
    119
    8
    18
    @beccie super dat je meedoet! Met zn allen gaan we ervoor!:thumup:

    @Mop81 super! Wat jammer dat je weer begonnen bent. Nieuwe poging!

    Ikzelf ben 2 jaar geleden ook ruim een jaar gestopt geweest met behulp van champix. En tijdens mijn zwangerschappen maar toch weer begonnen. Nu wil ik definitief stoppen het is goed het stinkt en het is duur!
     
    Mop81 en beccie vinden dit leuk.
  8. maliro

    maliro Niet meer actief

    Ik wil wel maar ben nog op zoek naar de goede moed.
     
  9. JoyNoa

    JoyNoa Bekend lid

    7 mei 2017
    929
    316
    63
    Vrouw
    Ik ben een jaar geleden gestopt. Knap dat jullie het in ieder geval proberen en hopelijk gaat het lukken. Succes dames!
     
  10. Love1990

    Love1990 Niet meer actief

    Ik doe ook mee! Ben al eens 2 jaar gestopt, maar een jaar geleden toch weer begonnen. Zal ook even naar die app kijken
     
  11. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.839
    2.254
    113
    Ik vind het gewoon spannend om op te schrijven (belachelijk he), maar ik ga er ook voor.
    Confronterend was het toen mijn vriend zei: volgens onderzoek is de kans vrij groot dat ik mijn pensioen in mijn eentje doorbreng. AU!
     
  12. Starry

    Starry VIP lid

    6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Goed zo meiden!

    Ik zelf ben op 1 januari gestopt :)

    Het is echt goed op elke keer tegen jezelf te zeggen; op 1 oktober gaan we proberen te stoppen zodat je echt naar die datum toe kan leven. Het heeft mij echt geholpen om op 1 jan.. mijn laatste sigaret te roken.

    De eerste weken vond ik het moeilijks, ik sliep heel slecht, dacht er constant aan maar na een paar weken merk je echt dat je beter gaat slapen, er minder aan denkt en dat je mensen vind stinken die nog wel roken (zoals mijn man ;)) of als je ergens komt waar gerookt word, bleh :confused: als je dan buiten staat stink je echt letterlijk naar een peukie..

    Dus meiden ga ervoor..
     
  13. TopperD

    TopperD Bekend lid

    9 jun 2015
    777
    156
    43
    Ik doe mee. Vorig jaar een dag voordat mijn moeder overleed ben ik door alle stress in een zwak moment weer begonnen. Was er zes jaar vanaf. Stom stom stom. Ik zoek de app ook op!
     
  14. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.884
    7.594
    113
    Goed bezig dames! Ik ben geloof ik al zo'n 18 jaar gestopt dus het kan echt! Het lichamelijke gedeelte vond ik makkelijk, na 3 dagen was dat wel over. Maar ik heb nog jaren gehad dat ik bepaalde sigaretten miste:
    - de eerste bij je eerste kop koffie
    - de 'ik weet me geen houding te geven dus rook maar' sigaret
    - de 'ik verveel me' sigaret.

    Zoek voor je meest geliefde sigaretten momenten een alternatieve invulling, dat maakt het makkelijker. Ik ben een tijd lang gaan breien om mijn handen maar bezig te houden tegen verveling.
     
  15. rbnlin

    rbnlin Actief lid

    28 jul 2014
    314
    12
    18
    NULL
    NULL
    Ik doe ook mee. Voor mijn zwangerschappen gestopt en nu alweer goed 1,5 jaar fout bezig. Ik ga er ook voor. Mijn man is morgen 1 jaar gestopt, ook dmv stoptober en nu is het mijn beurt. Veel succes allemaal.
     
  16. beccie

    beccie Niet meer actief

    s6 allemaal. :)
    Ik heb er eigenlijk best zin in,
    ik ga gewoon wat extra in huis doen, lang stilzitten kan ik beter even niet doen haha.
    en veel water drinken. ik heb ook wat lekkere dingetjes gekocht om wat op te knabbelen,en veel kauwgom ingeslagen.
    ik rook vandaag nog even als een ketter, maar voordat ik op bed ga gooi ik alles wat over is weg.
     
  17. sjaantje28

    sjaantje28 Actief lid

    9 mrt 2016
    119
    8
    18
    Veel dames die mee doen! Ik vindt het best spannend om te stoppen. Maar het moet van mezelf. Ik heb vnv een feest ik rook dan zoveel als ik kan. En dan weg ermee!
     
  18. rbnlin

    rbnlin Actief lid

    28 jul 2014
    314
    12
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb vandaag mijn laatste pakje open gemaakt. Kwam niet met mijn sigaretten uit en heb nog bij gehaald dus gooi vanavond zeker een half pakje weg (stoom vandaag even flink door). Heb er eigenlijk ook wel zin in. Ben er echt wel klaar mee. Mandarijntjes schijnen een goed alternatief te zijn. Je bent met het pellen en pulken vrij lang bezig en die bezigheid kan net genoeg zijn om je trek te doen verdwijnen ( en anders pel ik er gewoon nog 1 ). Heb een netje ingeslagen.
     
  19. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Lieve dames! Ik wil jullie heel veel succes wensen!!
    Ik ben een paar jaar geleden gestopt ivm kinderwens (na tig mislukte pogingen) maar ik was er bijna weer opnieuw voor gevallen (en toen bleek ik opnieuw zwanger dus snel afgekapt).

    Ik weet hoe moeilijk het is, ik hoop dat het jullie allemaal gaat lukken :)
     
    Mop81 vindt dit leuk.
  20. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.023
    2.415
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Bedankt voor alle bemoedigende woorden!

    We gaan ervoor he dames!
    Of krijgen jullie het nu benauwd ;)
    Dan is het de benauwdheid door het roken haha
    Ik ga zo naar de kroeg en ga vanavond m'n pakje op roken.
    Zodat ik er morgen niet eens trek in heb.

    Succes allemaal!
     

Deel Deze Pagina