Strak in je zwempak

Discussie in 'De lounge' gestart door Glimmer, 19 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Glimmer

    Glimmer Niet meer actief

    Oke, ik keek vanochtend in de spiegel en werd toch echt wel een beetje sip.. Heb mij de laatste paar maanden behoorlijk laten gaan en ben zo’n 8 :eek: kilo aangekomen.

    Dit wil ik er tegen de zomer eigenlijk wel af hebben.

    Meer mensen die mee willen doen? En ervaringen/tips/steun willen uitwisselen?

    Bekijk bijlage 567786
     
    humptydumpty, Blijdorp en DastyQueen vinden dit leuk.
  2. Luuz

    Luuz VIP lid

    16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Hou op, schei uit.

    Tijd geleden weer netjes op gewicht. Maar ik ben er inmiddels achter dat ik teveel van eten hou. S avonds in de tuin met dit weer een glas wijn.

    Ik ben wel weer begonnen met hoelahoep en touwtje springen. En wat gezonder eten, maar ik hou het toch niet lang vol :D
     
    mexicang, Lamode, Manque en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. sweetL

    sweetL Fanatiek lid

    8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ga me maar aan je plaatje houden dit jaar:D:D

    Succes met straker worden!:thumup:
     
    Glimmer en Bubblez vinden dit leuk.
  4. Loetje85

    Loetje85 Bekend lid

    17 jun 2016
    814
    200
    43
    oh ja, heel herkenbaar! Ik ben gewoon structureel 10 kilo te zwaar en wil het er nu echt af hebben! Ben nu 3 weken bezig met intermittent fasting en dat bevalt me heel goed! Hopelijk straks ook wat resultaat op de weegschaal
     
    Glimmer vindt dit leuk.
  5. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Hier niet per definitie te zwaar... al zou er wel 5 kg af mogen....

    Maar ik weet niet of ik dat ooit kan haha ik ben liever lui dan moe...

    En ach... Mn buik is toch niet meer te redden
     
    Nataly1972 en Glimmer vinden dit leuk.
  6. Manque

    Manque Niet meer actief

    Blegh, ik ben ook 6 kilo rijker sinds kerst... echt veel in zo'n korte tijd. Kan me er niet toe zetten om iets te veranderen in mijn eetpatroon, dus ik loop maar wat meer. Bij mij komt het ook door ziekte en medicatie, maar goed... die paar kilo zie ik wel elke x dat ik in de spiegel kijk :confused:
     
    Glimmer vindt dit leuk.
  7. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Vorig jaar 10 kilo afgevallen met weight watchers. Gewoon gezond eten, net wat meer bewegen en geen gesnoep.

    Dit wordt het jaar van de dikke zomer, maar zomer 2019 ga ik super slank in!
     
    brownielover, Loetje85 en Glimmer vinden dit leuk.
  8. Glimmer

    Glimmer Niet meer actief

    @Luuz werkt hoelahoopen nou echt? Dat is ook mijn zwakte, wijn en toastjes.. En bbq’en straks met stokbrood.. :rolleyes:

    @Loetje85 wat houdt intermittent fasting precies in?

    Het ergste vind ik nog dat ik super fanatiek was met sporten.. maar na een blessure afgelopen zomer nauwelijks meer wat gedaan.. denk dat het daar ook mis is gegaan want had op een gegeven moment echt de perfecte balans gevonden tussen sporten, gezond eten en af en toe cheaten.

    Heb mijzelf nog twee dagen gegeven om netgens over na te denken en vanaf zaterdagmorgen wil ik er volgas tegenaan!
     
  9. Starry

    Starry VIP lid

    6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    FB_IMG_1524126508979.jpg

    Ik vind deze wel geniaal en is zeer toepasselijk op mij (helaas)
     
  10. NavyCrimson91

    NavyCrimson91 Niet meer actief

    Ik ook :(

    Rond oktober/november was ik helemaal tevreden over mijn gewicht. Maar de laatste tijd heb ik wat tegenslagen gehad en heb ik me getrakteerd op lekker eten:rolleyes:
    Om precies te zijn, zit ik as we speak alweer aan een taartje in de zon:$

    Maar ik pas dus weer de broeken die te groot waren geworden en bij het shoppen moet ik echt weer een maatje groter pakken. Terwijl ik zo blij was dat ik de 36/38 bereikt had, nadat ik jaren te zwaar was.
    Ik ga in de meivakantie naar de tropen, dus dan kom ik er niet onder uit om te gaan zwemmen. Ik zie er nu al tegenop, dat mollige lichaam en ook nog eens lijkwit; ik geef gewoon licht! Bah bah bah
     
  11. Sybil

    Sybil Actief lid

    10 mrt 2017
    200
    156
    43
    Haha, herkenbaar! Maar wat wel fijn is: nu de dagen weer langer worden en het weer lekkerder is ga ik veel sneller op stap. Even een extra wandeling, stukje op de fiets, etc. Dat doe ik in de natte en koude dagen niet en dat hebben mijn broeken gemerkt :rolleyes:.

    Voor mij werkt het het beste om korte termijn challenge te doen (vanaf nu voor altijd houd ik toch nooit vol, dan gooi ik snel de handdoek in de ring). Ik ga de komende drie weken:
    • 3 keer per week minstens een half uur stevig wandelen (het liefst met goed gezelschap!)
    • Ietsje meer water drinken
    • Ietsje meer groente en fruit (smoothies, omnomnom!)
    • Ietsje minder suiker/ongezond (stoppen doe ik niet aan, eten is ook om van te genieten!)
    En dan zie ik over drie weken wel hoe dit is gegaan, of ik next level wil gaan of het zo nog blijf doen. Zo ben ik voorgaande jaren ook klein begonnen en opeens vond ik het helemaal niet moeilijk meer om 'vol te houden', maar was het het nieuwe 'gewoon'. En daar ga ik voor, een nieuwe 'gewoon'! :thumup:
     
    Nescio, A new day, Marchella en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Ik zou wel willen maar ik ben bang dat ik er de discipline niet voor heb:o: zit wel onder het gewicht als voor de zwangerschap van mijn jongste. Maaaar ik hou zo veel van lekker eten, luieren en zoo weinig van sporten:| zou er wel 5-6 kilo afwillen Maarja :rolleyes:
     
  13. NavyCrimson91

    NavyCrimson91 Niet meer actief

    Oh en ik heb echt een buikje gekregen:(
    Ik dacht vorige week zelfs dat ik misschien wel zwanger was, m'n buik was zo opgezet én ik was anderhalve week overtijd. Maar nee, ik heb gewoon een verstrooide cyclus en ik ben gewoon dik:thumup:
     
    vinorosso, snoes79, Loetje85 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.345
    1.249
    113
    Vrouw
    Tip: De Bikini Body Guide van Kayla Itsines. Dat is een 12 weken programma waarbij je 3x 28 minuten traint (kan ook prima thuis), en daarnaast nog 2 a 3x per week LISS doet (Low Intensity Steady State), bijv. fietsen, wandelen, zwemmen.
    Ik ben daar echt strakker van geworden.
    (Vorig jaar dan he, voor een zwangerschap is het programma te intensief :roflmao:.)
     
  15. Sybil

    Sybil Actief lid

    10 mrt 2017
    200
    156
    43

    Ik ben Loetje niet... maar ik doe ook aan IF. Concreet betekent het voor mij dat ik na het avondeten niets meer eet drink (behalve thee en water) en wat later ontbijt. Dan 'vast' ik iedere dag tussen de 14-15 uur achter elkaar door (waarvan ik acht uur slaap, dus dat ik lekker makkelijk). In de resterende tijd (je 'eetraam') eet ik gewoon al mijn maaltijden. Voor mij werkt het omdat er minder tijd op een dag is om keuzes te moeten maken 'wat zal ik eten'. Eerst alles wat ik nodig heb, daarna kijken of er nog ruimte is voor een Twix ofzo (vaak wel...:p). Ik slaap er vooral veel lekkerder door.

    Maar als ik een feestje of leuke gelegenheid heb, dan doe ik het een dagje niet. En daar ga ik me dan niet schuldig om voelen. :)
     
    Glimmer vindt dit leuk.
  16. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.343
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik ben half januari begonnen met weightwatchers, omdat mn skibroeken niet meer dicht gingen. Toen ik 6 weken later op wintersport ging was er al 7 kg af en inmiddels is er al ruim 10 kg. Ik merk wel nu ik dichter bij mijn streefgewicht kom, het minder hard gaat, maar ik heb goede hoop het te halen voor de zomervakantie. (nog 6 kg te gaan).

    Het fijne aan WW vind ik dat je wel gewoon alles mag, maar niet te vaak en het feit dat je er voor moet betalen is een extra stok achter de deur.
     
    Glimmer vindt dit leuk.
  17. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    Ik ben nu met mijn derde week Weight Watchers bezig. Ik moet wel iets (veel) meer dan een kilo of 8 :rolleyes: maar het begin is er. Ik ben 3,9 kilo kwijt in 2 weken zonder trek te hebben gehad :D

    Verder doe ik alles lopend. Dochter brengen en halen van school, de boodschappen, naar de stad en natuurlijk ook de hond uitlaten.

    Mijn grootste valkuil is dat ik nooit blijf doorgaan, daar erger ik me zo aan. Strak de zomer in zal ik niet gaan, maar ik zie er dan vast een stuk beter uit. Hoop ik:|
     
    pietje1987 en Glimmer vinden dit leuk.
  18. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.807
    32.714
    113
    Intermittent Fasting houdt in dat je voor bepaalde periodes vast. De periodes waarin je dat doet kunnen verschillen. Ik houd nu aan 14-16 uur niet eten (inclusief de nacht, dus valt erg mee) en dan 10-8 uur wel eten.

    Ben nu 7 kilo kwijt. Ben er nog lang niet, maar het is wel een stap in de goede richting denk ik maar.

    Edit: strak zal het bij mij wel nooit meer worden, maar het is vast beter dan het was denk ik maar.
     
    Glimmer vindt dit leuk.
  19. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.807
    32.714
    113
    Oh, had jouw reactie niet gezien, maar ik doe dus hetzelfde. Vind het zelf erg prettig werken en ik sla ook een dagje over als het niet uitkomt. Zo ga ik zometeen even ontbijten haha.
     
    Sybil vindt dit leuk.
  20. jupke

    jupke Niet meer actief

    Dit klinkt wel heel goed! Slim van je om dit zo te doen.

    Moet wel iets anders verzinnen ipv het wandelen 3x in de week. Dit gaat gewoon niet omdat ik niemand heb om bij de kinderen te zijn.



    Terwijl ik dit schrijf besef ik me dat ik natuurlijk prima de jongste in de wagen mee kan nemen als de anderen op school zitten.

    Ik ga het proberen!
     
    Syane, Sybil, famofthree en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina