Strak in je zwempak

Discussie in 'De lounge' gestart door Glimmer, 19 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Wij hebben gewoon supermarkt brood, zit ook geen melk of ei in.
     
  2. Manque

    Manque Niet meer actief

    Na een kleine week staat de teller al op -1,2 kilo. Ik ben enorm tevreden :)

    Ik zorg ervoor dat mijn balans steeds 1200kcal is. Dus als ik voor 500kcal gesport heb, eet ik voor 1700kcal. Doe ik niks, dan eet ik gewoon 1200kcal. Werkt goed!
     
    one of kind vindt dit leuk.
  3. Mamaa6

    Mamaa6 Bekend lid

    10 jun 2015
    933
    563
    93
    Diëtist over 2 weken

    Wat ik at mag niet meer kaas kipfilet yoghurt kwark ei en ongemerkt zit overal vanalles in
     
  4. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Andere vleeswaren? Zoet broodbeleg? Fruit (banaan) of groente op brood? Sojayoghurt met muesli? Havermout met soja- of andere plantaardige melk? En anders salades misschien? Of zelf dingen bakken? Bv. brood met rozijnen en noten, dan heb je geen beleg meer nodig.
     
  5. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Het is ook lastig en schakelen, hoor, maar onmogelijk is het niet. Je kunt alleen minder kant en klaar gebruiken, maar dat is met een allergie/intolerantie en ook met een dieet al snel helaas. Dat went vaak vrij snel, net als etiketjes lezen. Het is ook zeker de moeite waard eens een natuurvoedingswinkel te bezoeken, daar hebben ze vaak ook aardig wat dingen (sommige supermarkten ook, in het schap waar ook Zonnatura producten liggen).
     
  6. Rylie

    Rylie VIP lid

    14 jun 2010
    5.719
    466
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Sommige vleeswaren zit ook melk in verwerkt. Het is echt even je tijd nemen en door de supermarkt gaan en etiketten kijken.
    Misschien een apart topic openen voor tips/producten die je wel mag gebruiken. Zullen hier vast dames zijn die zelf of kinderen hebben die het ook niet mogen.

    Ohh schiet me nu ff te binnen Alpro soja of hoe heet dat precies. Geen idd of er ei inzit.
     
  7. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Zit geen ei in.
     
  8. Nimue

    Nimue Niet meer actief

    Ho, wacht iedereen gaat er al van uit dat ik een eetstoornis heb, zelf denk ik dat het nog wel meevalt. Ja oke ik weet dat ik ongezond bezig ben en probeer ook heus wat meer te eten maar de drang om af te vallen is groter dan de wil om gezonder te leven. En ja dat is dus behoorlijk eet-gestoord dus ik zie wel in dat dit best een terugval kan zijn. Maar hier kom ik wel weer uit. Ik ben nu 3kg boven mijn eerste streefgewicht dus ik hoop dat als ik die heb bereikt, ik wat rustiger aan kan doen. En ik heb geen ondergewicht dus geen reden tot bezorgdheid.
     
  9. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Sorry maar als je zelf inziet dat je ongezond bezig bent, maar de drang om af te vallen te groot is waardoor je er niet mee kan stoppen heb je inderdaad een eetstoornis.
    En je gewicht heeft daar niets mee te maken. Je hoeft niet graatmager te zijn om een eetstoornis te hebben. Zodra jij een “gestoorde” relatie met eten hebt, dat zelf weet maar er toch niets aan kan doen omdat de drang te groot is, is het tijd om hard aan de bel te trekken. Ik hoop dat je hulp zoekt.
     
    Biny, Mamaa6, Rylie en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.378
    3.246
    113
    Mee eens!
    Ik zou dus echt kritischer naar jezelf kijken.
    Daarnaast schiet je er niks mee op om nu zo weinig calorieën te gaan eten, je lichaam went hieraan en grote kans dat wanneer je meer calorieën gaat eten je dan weer aan gaat komen.
     
  11. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.378
    3.246
    113
    Ik kom vandaag op 1114 calorieën uit, ook te weinig. Maar dit komt denk ik door het vasten, het lukt mij niet om in de tijd dat ik mag eten meer te eten. Ik denk dat ik de kwark ook niet op ga krijgen.

    Menu:
    - glas melk, halve banaan en 2 dadels
    - kommetje zelfgemaakte tomatensoep
    - 100 gram pasta met 50gr tonijn, 200 gr broccoli en 50 gr pastasaus.
    - 30gr noten
    - 200gr kwark
     
  12. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    50 gram tonijn is niet veel. Kun je daar niet wat meer van door je pasta doen? Een extra handje noten helpt ook. Wat granola in je kwark?
    Dan hoef je niet veel meer te gaan eten, maar eet je wat gevulder.
     
  13. Deliana

    Deliana Niet meer actief

    Ben dan eigenlijk wel benieuwd wat je gaat doen als die 3 kg er af is? Weer gewoon eten? Want dan zitten die 3 kg er natuurlijk zo weer aan....
     
  14. Nimue

    Nimue Niet meer actief

    Nee dat niet maar langzaam wat gezonder/meer eten en proberen dan op een gezonde manier nog wat af te vallen
     
  15. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.378
    3.246
    113
    Bedankt voor de tips!
    Ik verdubbel de noten,dan zit ik ook al op 1319 calorieën. En mag er 1440 totaal per dag hebben momenteel.
     
    Betsy vindt dit leuk.
  16. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    En als je van die halve banaan een hele maakt komen er nog eens 60 bij :thumup:
     
  17. Manque

    Manque Niet meer actief

    Aaaah kak... ik deed het zo goed! En toen kreeg ik een dikke vette vreetbui :( Ben er helemaal misselijk van. Morgen weer nieuwe kansen...
     
  18. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Van 1 vreetbui wordt je niet dik. En als je geen 7.777 calorieën te veel hebt gegeten heb je er ook geen kilo aan gegeten.

    Even balen, en morgen vol goede moed weer verder! :)
     
    Manque vindt dit leuk.
  19. Manque

    Manque Niet meer actief

    Thanks :) Inderdaad, geen man overboord. Was al 1,2 kilo kwijt. Ik zal hooguit gelijk blijven de komende dagen.
     
  20. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Na een week even lekker genoten van ongezonde dingen. Nu gewoon weer goed verder en dan ben je volgende week gewoon weer iets kwijt. Je ziet er al prachtig en zeer goed gekleed uit, daar heeft die eetbui echt niets aan veranderd.
    Morgen weer een nieuwe gezonde dag :)
     
    Manque vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina