iemand ervaring met geboortetens?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Marieke1988, 2 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ik zit erover te denken om een geboortetens te huren voor de bevalling. Ik twijfel nog omdat ik het toch wel wat duur vind. Daarom ook de vraag: zijn er hier vrouwen die er ervaring mee hebben? En zoja, helpt het ook echt goed tegen de pijn of is het zonde van het geld om zoiets te huren?
     
  2. Keiko

    Keiko Actief lid

    28 jul 2008
    497
    0
    0
    DOEN! Ik weet niet hoe ik het zonder TENS uit had moeten houden!
    Er zijn wel verzekeraars die het vergoeden geloof ik, even je polisvoorwaarden checken dus.
     
  3. ja de mijne vergoed het dus helaas niet had er al naar gekeken :( het is eigenlijk ook meer dat mn man het te duur vind hoor hihihi :) maar ja hij hoeft ook geen pijn te lijden he ;) :rolleyes:
     
  4. Life in Pink

    Life in Pink Niet meer actief

    Daar ben ik ook benieuwd naar, zeker toen ik las dat mijn verzekering (Zilveren Kruis) dit vergoed.

    Alleen lees ik over de tens dat je heel bewust en gecontroleerd met de pijn omgaat, je regelt zelf de sterkte tijdens de weeen. Dit lijkt me alleen zo in tegenstelling met het 'loslaten' en en meegaan in de pijn, waarvan je leest en leert dat dit zo belangrijk is tijdens de bevalling, vandaar dat ik twijfel.

    Zelf heb ik een kennis die hier gebruik van heeft gemaakt. Zij had rugweeen en vond het erg prettig. Maar op een gegeven moment konden ze de hartslag van het kindje niet goed meer meten, die daalde steeds heel erg. Toen de tens werd afgesloten, konden ze dit wel weer meten.

    Groet Snoozie
     
  5. ik las eerst ook dat je je man de tens kan laten bedienen als je op de ctg bent aangesloten dan kan hij gewoon zien of je een wee hebt. (of het goed werkt weet ik niet hoor) maar dan ben je er in ieder geval niet zo actief mee bezig.
    Inderdaad wel vervelend dat ze de hartslag van het kindje dan niet meer goed konden meten... :(
     
  6. Mikki77

    Mikki77 VIP lid

    17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik ben ook benieuwd naar ervaringen...
    Ik denk erover om toch maar te proberen om thuis te bevallen, en de Tens is de enige vorm van 'pijnbestrijding' die je thuis kunt gebruiken geloof ik...
    Ik vraag me alleen af hoe mijn vriend dat ding kan bedienen als er geen ctg apparaat is waaraan hij kan zien of ik een wee heb...
     
  7. Aowyn

    Aowyn VIP lid

    16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Ik heb het ook overweegt, maar je moe het wel vanaf de begin gebruiken en kan tot 6cm ontsluiting gebruiken.. Bovendien moet je alles eraf halen wil je onder de douche/in bad.... Lijkt mij dan wel een gedoe zo want onder de douche staan lijkt mij heerlijk! Mijn verz. vergoedt het ook volledig (groenland achmea)
     
  8. als je verzekering het vergoed dan zou ik m sowieso huren ;) als het niet bevalt gebruik je m niet, je weet toch niet wat je op dat moment graag wilt ;)
    ik geloof trouwens dat je op de originele femina geboortetens 2 niveaus kan instellen zodat je alleen op een knopje hoeft te drukken als je een wee hebt.. want je man kan dat idd niet doen als je niet op de ctg aangesloten bent..
    maar waarom kan je het eigenlijk maar tot 6cm gebruiken? want daar had ik nog nooit van gehoord. Is daar nog een reden voor?
     
  9. Keiko

    Keiko Actief lid

    28 jul 2008
    497
    0
    0
    Bij mij bleef de hartslag van het kindje de hele tijd prima meetbaar, en ik heb hem pas uit hoeven zetten toen ik moest gaan persen.
    Is niet in me opgekomen om m'n man de TENS te laten bedienen, maar ik doe dat toch liever zelf!

    "'loslaten' en en meegaan in de pijn, waarvan je leest en leert dat dit zo belangrijk is tijdens de bevalling" - nou ik bedank ervoor hoor. Had van mij geheel zonder pijn gemogen!
    En dan die flauwekul dat een vrouw pijn moet lijden om te kunnen binden met het kind - welke idioot heeft dat uit zijn duim gezogen, mannen hoeven ook geen pijn te lijden om te binden met hun kind :evil:
     

Deel Deze Pagina