striptease in kinderopvang

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Strijkkraal, 23 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Valerie

    Valerie Fanatiek lid

    22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Wat een bizar artikel. Niet alleen in de Telegraaf trouwens, ik las het ook al bij de NOS.

    https://nos.nl/artikel/2233162-kinderopvang-vindt-dat-striptease-met-slagroom-best-kon.html

    Nog afgezien van het feit waar het allemaal om draait (de striptease), vind ik nog veel meer dingen vreemd:

    - De medewerkers (die dus eigenlijk op de kinderen hadden moeten passen) waren in een afgesloten ruimte, waar kinderen niet naar binnen konden en ook niet naar binnen kunnen kijken, staat in het artikel van de NOS. Dit feit wordt aangehaald om het 'goed te praten' dat het onder openingstijd van het kdv gebeurde, want de kinderen konden toch niets zien. :rolleyes: Maar omgekeerd betekent het dus ook dat de medewerkers op dat moment geen zicht op de kinderen hadden. Terwijl ze moesten werken, waren ze een feestje aan het houden.

    - De manager maakt zich drukker om het feit dat er iemand (die door hem een ’mol en misdadiger’ wordt genoemd) het voorval heeft gemeld dan om het voorval zelf. Hij heeft zelfs aangekondigd dat deze persoon wordt ontslagen zodra hij weet wie het is. (En reken maar dat hij zijn medewerkers onder druk gaat zetten om er achter te komen wie het is.)

    - Bovenstaande geeft overigens ook aan dat de groep medewerkers in de afgesloten ruimte best groot geweest is. Bij 3 of 4 medewerkers weet je al snel wie het is geweest. Nu heeft hij geen idee wie het is, ondanks dat hij achteraf met alle betrokken medewerkers een gesprek heeft gevoerd. ("Daarbij waren ze zich van geen kwaad bewust en werd gezegd dat ze het zo nog een keer zouden doen," staat in het artikel van de NOS.) Als er zo veel medewerkers aanwezig waren in de afgesloten ruimte, waren er op dat moment dus des te minder medewerkers aanwezig bij de kinderen.

    - Volgens de manager zijn alle ouders ingelicht, maar is er geen bezorgdheid. Huh?! o_O Geen bezorgdheid bij wie? Bij zichzelf misschien? (Ja, dat blijkt wel uit zijn houding. Hij is zich van geen kwaad bewust.) Maar je maakt mij niet wijs dat geen enkele ouder bezorgd is na dit voorval. Persoonlijk zou ik toch wel ernstig overwegen om mijn kinderen van het kdv te halen, na dit soort berichten. Ook al door het feit dat het kdv afgelopen jaar meerdere keren door de GGD is bezocht en toen niet aan de eisen voldeed.

    Pffffff, te bizar voor woorden dit.
     
    kleinepien, Harperhazel, Jackie87 en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. Ila

    Ila Fanatiek lid

    30 aug 2017
    1.232
    979
    113
    Vrouw
    Uh, wat?? Ik werk in de kinderopvang en ik kan me dit ZO NIET voorstellen!!! Bij ons is alles echt superstreng en had dit zelfs al nooit gepland kunnen worden (mochten we dat willen, wat natuurlijk absoluut niet het geval is). En inderdaad, wie was er dan bij de kinderen? Een beetje lol met elkaar is superbelangrijk en houdt je tijdens zware dagen op de been, maar om nou met zo'n grote groep de plank volledig mis te slaan is erg bijzonder.
    De directeur klinkt trouwens wel net precies als mijn directeur, zeker een vereiste voor de functie :roflmao::D
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  3. Novastar

    Novastar Fanatiek lid

    9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Zelfs zoals jij het omschrijft (en ik ben het met je eens dat verhalen in de Telegraaf niet altijd kloppen) vind ik het zeer ongepast. Pedagogisch medewerkers zonder shirt en collega’s die elkaar aflikken? Niet onder werktijd. Het zal wel grappig bedoeld zijn maar doe dat maar een andere keer.
     
    fafa, Paardenbloem, kleinepien en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik vind dit gewoon een grens over gaan, ook al vond die vrouw het leuk en die man die z’n shirt uit deed ook, er waren duidelijk meer mensen aanwezig en niet iedereen is van dit soort geintjes gediend (bv die ‘mol en misdadiger’ niet). Als het niet bij je werkzaamheden hoort om je shirt uit te doen, dan hou je ‘m gewoon aan. En slagroom van iemand aflikken, ook al zit er folie tussen, serieus?!
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  5. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Dit meen je serieus?? Dus om 10 uur, terwijl de kinderen in hun groep waren, waren de medewerkers in een afgesloten ruimte om deze idiote actie uit te halen. WIE was er bij de kinderen??

    Daarnaast vind ik dat de *kuch*dictator*kuch*directeur misschien even een tandje terug moet doen. iemand die zo met z'n personeel omgaat is m.i. ontzettend ongeschikt om medewerkers aan te sturen.
     
  6. lloorrtt

    lloorrtt Niet meer actief

    Precies, kan echt niet meer tegenwoordig.
     
    Treez vindt dit leuk.
  7. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.555
    3.456
    113
    Heel ongepast en de reactie van de directeur vind ik nog idioter.
     
  8. Harperhazel

    Harperhazel Niet meer actief

    Echt ongelooflijk professioneel, als dat bij ons zou gebeuren zouden er absoluut koppen rollen...
     
  9. Valerie

    Valerie Fanatiek lid

    22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Ik vermoed dat hij degene was die zijn shirt heeft uitgetrokken en de slagroom bij haar eraf heeft gelikt. :roflmao:
     
    Harperhazel, fafa, Evi88 en 6 anderen vinden dit leuk.
  10. Janna

    Janna Fanatiek lid

    Serieus?! Zelfs als het zo is gegaan als jij schrijft vind ik dat zeer ongepast! Een collegea die zijn shirt uit doet, een rondje om een collega danst en slagroom van haar aflikt?!!! Ook al is dat met folie, dat is in elk werkveld over de grens van wat nog onder professioneel en collegiaal gedrag valt.

    En dan hoe die directeur reageert. Als iemand zo met zijn personeel omgaat, mag hij wat mij betreft meteen ontslagen worden. Daar kan je toch nooit prettig onder werken?
     
    Evi88, Jessi79 en Jackie87 vinden dit leuk.
  11. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.849
    3.616
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik vind het vooral verkeerd hoe die manager reageert.

    Het is gewoon een sexueel getinte handeling, je gedeeltelijk ontkleden en van iemand slagroom aflikken. En of je dat acceptabel vindt binnen een bedrijf, moet iedere medewerker voor zichzelf bepalen. (Zolang er geen kinderen bij betrokken zijn). Dat is nu toch wel wel duidelijk tegenwoordig, dacht ik zo, dat iedereen zelf daarin zijn/haar grenzen mag bepalen. En hier vond een medewerker het dus niet fijn.

    Kan gebeuren, dit is een grensgeval, maar dan wordt dus goed duidelijk hoe het management hiermee omgaat. Ontslag? Pfff.

    Ter vergelijk, bij ons op het werk hing een foto van een geklede dame in een uitdagende pose. Niemand had er eerst moeite mee tot een part timer wel aangaf die foto onprettig en onprofessioneel te vinden. Dezelfde dag nog is de foto door het management verwijderd, de part timer werkt nog steeds bij ons.
     
    masami vindt dit leuk.
  12. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.082
    5.270
    113
    Ik kan het mij gewoon niet voorstellen, waar waren ze met hun hoofd op dat moment???? het is niet het einde vd wereld maar het is voor mij wel klaar daar, dit kan gewoon niet. Ik zou voor altijd vreemd naar de leidsters kijken en het vertrouwen is weg.
     
  13. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.888
    4.387
    113
    Kunnen toch andere medewerkers geweest zijn? Ik zou niet meteen denken dat de groepen allemaal zonder leiding waren. Misschien was niet iedereen bij de “orgie” aanwezig :D.
     
  14. Ananashapper

    17 apr 2018
    70
    42
    18
    Vrouw
    Precies, gewoon een aantal collegas die met pauze waren.. dan zijn de kinderen huis niet zonder toezicht..
     
  15. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ah ja, gewoon even een striptease in de pauze en wat slagroom van je collega likken, heel normaal ;)
     
    merah, Adje, Strandbal en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Ananashapper

    17 apr 2018
    70
    42
    18
    Vrouw
    Haha, neeeee dát zei ik niet!
     
  17. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Haha sorry :D
     
    Ananashapper vindt dit leuk.
  18. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
  19. bababoe

    bababoe Fanatiek lid

    11 mrt 2011
    1.629
    589
    113
    Ik vind het echt bizar! En nog bizarder dat er mensen zijn die dit 'normaal' vinden.
     

Deel Deze Pagina