sprongetje van 18 weken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lisje, 26 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisje

    Lisje Bekend lid

    17 mei 2006
    523
    0
    16
    Gelderland
    Ik weet het niet meer...

    Sinds 2 weken is mijn zoontje Jesse niet te genieten ( hij is nu 18,5 week)
    Slaapt erg slecht, komt overdag ineens niet meer zelf in slaap..eet heel onregelmatig en huilt de hele dag... alleen als ik met hem rondsjouw is het goed, maar als het genoeg is begint hij weer héél hard te huilen...

    Ik lees wel in het oei ik groei boek dat dit allemaal sympthomen zijn van het sprongetje maar ik begin af en toe toch te twijfelen...

    Iemand ook ervaring met een langdurig sprongetje?

    Liefs
     
  2. alkievalkie

    alkievalkie Fanatiek lid

    23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Fenja heeft pas ook dat sprongetje van 19 weken gehad. Duurde bij haar ongerveer 2,5 week maar kan volgens mij ook nog veel langer duren. Ik twijfel ook weleens of het nu wel echt een sprong is hoor. Maarja precies op de tijden die het boek ongeveer aangeeft....tja dan ga ik er toch altijd maar vanuit dat het een sprong is. Fenja sliep vooral erg slecht en had last van wisselende stemmigen. verder was ze nog best wel vrolijk gelukkig.
     
  3. zonnestraal

    zonnestraal Niet meer actief

    Heel herkenbaar, hier ook gehad rond die leeftijd. Dit sprongetje duurde bij haar ook langer als normaal.

    Maar nu het voorbij is, merk ik dat ze vrolijker is en ineens veel meer kan.
     
  4. Lisje

    Lisje Bekend lid

    17 mei 2006
    523
    0
    16
    Gelderland
    blij om te horen..was me al een beetje zorgen aan het maken..hij lacht veel maar je moet wel de hele tijd bezig zijn met hem... en anders is hij heel chagerijnig en huilt hij zich zelf echt overstuur..hoe zijn jullie ermee omgegaan?

    Liefs
     
  5. leonietje24

    leonietje24 Fanatiek lid

    25 jul 2006
    2.529
    0
    0
    Hier ook een vermoeide mama :)! Ruben zit ook volgens mij middenin een "sprong" Meneertje is niet echt te genieten en slaapt slecht, hoop ook dat het snel over is want het put je wel uit!
     
  6. Lisje

    Lisje Bekend lid

    17 mei 2006
    523
    0
    16
    Gelderland
    Hoi Hoi,

    Jesse heeft vandaag een iets betere dag maar zit volgens mij al 2,5 week in die sprong, niet te genieten, zelf niet in slaap knunnen komen en huilen echt heel hard zodra ik bij hem weg ben of even geen aandacht aan hem geef...

    Zoooo vermoeiend en ik twijfel af en toe ook welleens of dat er niet iets anders was, maar volgens het boek oie ik groei is het toch echt een sprong!

    Liefs
     
  7. taschke

    taschke Fanatiek lid

    24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Hier is het ook al een week bezig bezig :(
    ' s nachts ontelbare keren opstaan omdat ze wakker word en begint te huilen.
    Overdag wilt ze gewoon niet slapen,soms een hazenslaapje en dan heeft het een uur geduurd voor dat ze in slaap is.En maar huilen...tenzij ik met haar bezig ben en rondloop :(
     
  8. alkievalkie

    alkievalkie Fanatiek lid

    23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Nou succes ermee hoor. Bij Fenja was tie na 2,5 week over, ik hoop voor jullie ook. Maar ja hij kan wel 5 weken duren geloof ik dus bereid je op het ergste voor. Ik ben altijd weer reuzeblij als de sprong genomen is. Fenja heeft trouwens altijd in de vroege periode last van de sprong. Zij had (omgerekend, want ze was 4,5 week te vroeg) al rond de 13/14 weken last van de sprong en dan kan het beginnen volgens het boek. Pffft het is wat he, die sprongen? Succes hoor, sterkte ermee!
     
  9. Littlebird

    6 dec 2006
    55
    0
    0
    Studente en a.s. moeder
    Waar ken ik dit van? Ik geloof dat we hier in precies dezelfde fase zitten. Ik ga er maar van uit dat het vanzelf weer goed komt en we zien het wel weer. Hij heeft veel troost aan zijn speen (terwijl hij net begonnen was met duimen) en valt dan regelmatig wel even in slaap. 's nachts en 's ochtends gaat het gelukkig heel goed. Dus daar halen we dan maar weer wat energie uit.

    Succes allemaal!
     
  10. Littlebird

    6 dec 2006
    55
    0
    0
    Studente en a.s. moeder
    Sorry was dubbel geplaatst
     
  11. Lisje

    Lisje Bekend lid

    17 mei 2006
    523
    0
    16
    Gelderland
    ja hier ook, slapen ho maar, tenminste overdag is hij doodmoe maar komt niet zelf in slaap..op mijn arm is het goed zolang ik maar beweeg anders ook niet... onregelmatig eten en in de box willen liggen...echt niet..hoe pakken jullie het aan? ik laat Jesse eigenlijk nooit echt huilen en probeer dat nu ook niet maar af en toe krijg ik hem niet eens stil...

    liefs
     
  12. alkievalkie

    alkievalkie Fanatiek lid

    23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Ik laat Fenja ook nooit huilen, en als ze zelfs bij mij niet stil wordt dan huilt ze maar lekker bij mij. Maar ik kan haar niet alleen laten huilen, vind ik zo erg. Maar lastig is het soms wel hoor, zeker als je zelf even iets wil doen. Fenja wilde wel in de box, maar dan het liefst met mij ernaast zittend. Geen probleem bij ons want de box staat naast de bank. of in haar wippertje en dan kijken naar wat ik aan het doen ben. Maarja weet niet of dit voor jou kindje ook geldt.
     
  13. jantina

    jantina Fanatiek lid

    13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    heb de sprongenweker net binnen...


    Het is weer zover. Het vierde sprongetje komt eraan.

    Rond de 19 weken merk je dat de mentale ontwikkeling van je baby weer een sprongetje maakt. De vierde al weer. Je ontdekt dat hij dingen wil en doet die hij nog nooit heeft gedaan. Dat komt doordat hij er een nieuw vermogen bij heeft gekregen, dat hem in staat stelt een uitgebreide schakering aan nieuwe dingen te leren. Je baby begint te experimenteren met nieuwe 'gebeurtenissen'. Wij 'volwassenen' staan er niet meer bij stil dat onze dagelijkse ervaringen zijn opgesplitst in voor ons overbekende 'gebeurtenissen'. Als iemand bijvoorbeeld een rubberen bal laat vallen, dan weten we dat die bal omhoog stuitert, weer naar beneden gaat, weer omhoog enzovoorts, tot de bal stil ligt. We weten dat de eerste actie (stuiteren op de grond) de volgende reactie (weer naar beneden vallen van de bal) tot gevolg heeft. Voor je baby is dit totaal nieuw. Hij moet al dit soort 'voorspelbare dingen' nog eerst een heleboel keer ervaren voor het voor hem ook voorspelbaar wordt.

    Deze sprong is in vergelijking tot de vorige sprongen wat moeilijker voor jou en je baby. Simpelweg omdat de nieuwe wereld die voor je baby opengaat na het nemen van een sprong steeds complexer en groter wordt. Je zult dan ook zien dat je baby wat langer hangerig, huilerig of humeurig is bij het nemen van de sprong. Hij moet alle nieuwe indrukken rustig verwerken en doet dat het liefst op een vertrouwde, veilige plek. Hij wil dichter bij jou zijn, terug naar mama!

    Wil je nog meer weten over deze sprong? In hoofdstuk 6 van Oei, ik groei! kun je alles lezen over 'een hele gebeurtenis'.

    mij staat dus nog wat tewachten...
     

Deel Deze Pagina