Wie wil mijn open sollicitatie brief na kijken en eventueel aanpassen?

Discussie in 'De lounge' gestart door anica, 13 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anica

    anica Fanatiek lid

    3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Hej dames

    Het is voor mij al zeker 5 jaar geleden dat ik een sollicitatie brief heb geschreven en ben op het moment totaal inspiratie loos.

    Wie zou hem even na willen kijken?
    Er staan nog al veer herhalingen in zo als ‘ik’ en ‘eventueel’
    Ik ben nog al aardig dyslectisch.
    Zou ik er ook in vermelde dat ik ben bevallen van een dochter?
    Verder vind ik hem ook aardig kort of zie ik dat verkeerd?
    En ik de indeling van de brief juist?

    Alvast bedankt






    Anica van de
    Voorbeeld straat 00
    0000AA Zwolle

    (BEDRIJFS GEGEVENS)


    Betreft; open sollicitatie.

    Beste Meneer, Mevrouw. Zwolle. 13 januari 2011

    Ik ben op zoek naar een baan als interieur verzorgster voor ongeveer 15 uur in de week, of voor een eventuele opbouw van de uren.
    Ik ben dagelijks na 17.30/18.00 uur beschikbaar en sowieso 1 volledige dag in de week eventueel ook voor 2 dagen.

    Door maar voorgaande banen heb ik zeer veel ervaring in de schoonmaak zo wel in horeca als kantoren, kinderdagverblijven, transport centrums, enz enz.
    In mijn voor gaande banen werd mij naar korte tijd al grote verantwoordelijkheid gegeven voor de dagelijkse organisatie binnen het bedrijf.
    Ook de omgang met cliënten is voor mijn geen elke probleem.

    Ik zie met grote enthousiasme uw reactie tegemoet.


    Met vriendelijk Groet,

    Anica van de
    Voorbeeld straat 00
    0000AA Zwolle

    Bijlage: Curriculum Vitae
     
  2. rjdn12

    rjdn12 Fanatiek lid

    14 jan 2010
    1.810
    1
    0
    Ik heb heeeeelemaal geen ervaring met sollicitatie brieven, maar wat ik zou veranderen is de eerste zin. Ik zou "ik" veranderen door een ander algemeen zinnetje.
     
  3. francis78

    francis78 Bekend lid

    7 feb 2009
    832
    0
    0
    Anica van de
    Voorbeeld straat 00
    0000AA Zwolle

    (BEDRIJFS GEGEVENS)


    Betreft: open sollicitatie.

    Geachte heer/ mevrouw, Zwolle. 13 januari 2011

    Bij deze ben ik zo vrij te solliciteren naar een baan als interieur verzorgster binnen uw bedrijf. Ik ben op zoek naar een baan voor ongeveer 15 uur in de week, waarbij in de toekomst een evt. uitbreiding van de uren geen probleem is. Ik ben dagelijks na 17.30/18.00 uur beschikbaar en sowieso 1 volledige dag in de week, eventueel 2 dagen.
    Door mijn voorgaande banen heb ik zeer veel ervaring in de schoonmaak zowel in horecagelegenheden, als kantoren, kinderdagverblijven, transport centra, etc.
    Tijdens mijn vorige werkzaamheden kreeg ik na korte tijd al de verantwoordelijkheid voor de dagelijkse organisatie binnen het bedrijf, waardoor ik veel inzicht heb gekregen in hoe de dagelijkse gang van zaken moet worden gestuurd.
    Daarnaast ben ik ook gewend te werken met clienten/ bewoners in mijn nabijheid en ben ik prima in staat hier goed mee om te gaan.
    Uiteraard ben ik bereid deze brief mondeling toe te lichten.
    Graag zie ik uw reactie tegemoet.

    Met vriendelijk groet,

    Anica van de
    Voorbeeld straat 00
    0000AA Zwolle

    Bijlage: Curriculum Vitae[/QUOTE]


    Hopenlijk is dit iets?
     
  4. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    volgens mijn moet je een solicitatiebrief nooit beginnen met ik. dat is iets wat ik ooit geleert heb op school. verder vind ik hem eigenlijk prima

    je kunt bijvoorbeeld beginnen met

    mijn naam is .... en ben op zoek blabla
     
  5. francis78

    francis78 Bekend lid

    7 feb 2009
    832
    0
    0
    Oja, wat ik heb veranderd is blauw nu
     
  6. francis78

    francis78 Bekend lid

    7 feb 2009
    832
    0
    0
    Alleen Zwolle 13 januari moet nog tuusen betreft en geachte

    betreft....

    Zwolle 13-1....

    Geachte...
     
  7. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Ik heb ook nog wat suggesties gedaan in roze. Hoop dat ik niets over het hoofd heb gezien. :)


    Geachte heer/ mevrouw,
    Bij deze ben ik zo vrij te solliciteren naar een baan als interieurverzorgster binnen uw bedrijf. Ik ben op zoek naar een baan voor ongeveer 15 uur in de week, waarbij in de toekomst een evt. uitbreiding van de uren geen probleem is. Ik ben dagelijks na 17.30/18.00 uur beschikbaar en sowieso 1 volledige dag in de week, eventueel 2 dagen.
    Door mijn voorgaande banen heb ik zeer veel ervaring in de schoonmaak zowel in horecagelegenheden, als kantoren, kinderdagverblijven, transportcentra, etc.
    Tijdens mijn vorige werkzaamheden kreeg ik na korte tijd al de verantwoordelijkheid over de dagelijkse organisatie binnen het bedrijf, waardoor ik veel inzicht heb gekregen in de dagelijkse gang van zaken .
    Daarnaast ben ik ook gewend te werken met clienten/ bewoners in mijn nabijheid en ben ik prima in staat hier goed mee om te gaan.
    Uiteraard ben ik bereid deze brief mondeling toe te lichten.
    Graag zie ik uw reactie tegemoet.

    Met vriendelijk groet,
     
  8. Eeka76

    Eeka76 Fanatiek lid

    13 okt 2010
    2.411
    36
    48

    Hopenlijk is dit iets?[/QUOTE]

    Heb in het rood nog een paar dingen aangepast en de opmaak wat veranderd. Misschien kun je er iets mee?
     
  9. mamanu

    mamanu Bekend lid

    2 nov 2008
    577
    0
    0
    Je adresgegevens hoeven er niet 2 keer in. Onderaan de brief sluit je af met je naam. Je adresgegevens staan al bovenin en is zo dubbelop.

    Succes!
     
  10. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.549
    319
    83
    Nooit afkortingen zoals etc gebruiken, komt erg raar over.

    En nooit teveel ik noemen
     
  11. francis78

    francis78 Bekend lid

    7 feb 2009
    832
    0
    0
    Heb in het rood nog een paar dingen aangepast en de opmaak wat veranderd. Misschien kun je er iets mee?[/QUOTE]

    Dit leest idd prettiger, ik had alleen naar de tekst gekeken. Zo is het mooier.
     
  12. Rica

    Rica VIP lid

    16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Ik moet heel eerlijk zijn en vond je sollicitatie te simpel, makkelijke woorden/zins opbouw en idd teveel afkortingen. naja gewoon te gemakkelijk, je moet juist zorgen dat je uitblinkt.
    Er zitten een paar mooie voorbeelden tussen hier dus goed van je dat je via het forum wat hulp vraagt! En het geeft ook niks als je er verder niks vanaf weet. zo te zien doe je je best!
    wil je heel veel succes wensen!
     
  13. anica

    anica Fanatiek lid

    3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    nou dames thanks! hier kan ik al heel wat mee.
     
  14. Rowenavb

    Rowenavb Actief lid

    21 mei 2008
    490
    0
    16
    Flevoland
    Het is inderdaad simpel, maar je moet wel jezelf blijven in je sollicitatie!

    Of zo heb het even snel gedaan:


    Anica van de
    Voorbeeld straat 00
    0000AA Zwolle

    Bedrijf
    Straat 00
    0000 AA Zwolle

    Betreft: open sollicitatie interieurverzorgster

    Zwolle, 13 januari 2011

    Geachte heer/mevrouw,

    Hierbij solliciteer ik naar de functie van interieurverzorgster.
    Het liefst voor ongeveer 15 uur in de week, of eventueel opbouwen naar meer uren.
    Ik ben 1, eventueel 2 volledige dagen per week beschikbaar en dagelijks na 17.30-18.00 uur.

    In mijn voorgaande banen heb ik zeer veel ervaring opgedaan in de schoonmaak.
    Zowel in de horeca als op kantoren, kinderdagverblijven, transport centra etc.
    Na korte tijd kreeg ik al grote verantwoordelijkheden voor de dagelijkse organisatie binnen het bedrijf. De omgang met cliënten is voor mij geen enkel probleem.

    Ik zie met grote enthousiasme uw reactie tegemoet,

    Alvast bedankt,


    (handtekening)

    Anica van de


    Bijlage: Curriculum Vitae
     
  15. anica

    anica Fanatiek lid

    3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    ik dus ook maar ik vind het heel moeilijk om dingen te verwoorden in een brief door mijn dyslexie.
    ik kan lullen als brug man, spellings fouten maak ik ook weinig en lezen heb ik geen elke probleem mee, maar een brief maken wel.

    met het woordje 'ik' beginnen is fout dat weet ik maar ik heb dus geen idee hoe ik dat dan wel moet verwoorden.

    zat eerst te twijfelen of ik het hier neer zou zetten maar ben blij dat ik het heb gedaan.
     
  16. joan1984

    joan1984 Fanatiek lid

    14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    ik mis een beetje je motivatie. Waarom solliciteer je juist bij dit bedrijf en wat verwacht je van de functie. Wat vind je zo leuk aan deze functie en wat kan jij hen bieden. De bedoeling van een sollicitatiebrief is dat je jezelf aanprijst! waarom moeten ze juist jou aannemen voor deze functie? Wat zijn je sterke en zwakke punten en wat wil je graag leren. Dan krijgt je brief gelijk meer inhoudt. de rest is nu wel al prima verbeterd.

    succes met je sollicitatie! hoop dat je snel aangenomen wordt.

    groetjes.
     
  17. Ike1983

    Ike1983 Bekend lid

    21 okt 2009
    853
    32
    28


    Ik heb ook een aantal dingen aangepast in je brief. Hopelijk kan je je hierin vinden.
    Je moet ook wat regels openlaten tussen de alinea's, zodat het een overzichtelijke brief word.

    Succes.
     
  18. draga

    draga Fanatiek lid

    4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    Toevallig net les gehad in het schrijven van c.v. en tegenwoordig moeten er ook competenties in staan. Bijv. ik ben leergierig
    ik kan goed met mensen
    omgaan

    Een beetje je sterke punten naar voren halen.
    Hopelijk heb je er wat aan en je kan ze ook op internet vinden als voorbeeld.
     
  19. Druif78

    Druif78 VIP lid

    11 feb 2008
    9.724
    0
    36
    Goed dat je naar ieders mening vraagt! Je komt zo gemotiveerd over, hopelijk word je snel aangenomen!
    Wat ik nog zou willen toevoegen ( er staan hier verder zoveel goeie tips in): probeer jezelf nog wt meer te promoten door wat te vertellen over je goeie eigenschappen en dan met name eigenschappen die ook van belang zijn voor de functie, bijv: netjes, nauwkeurig, harde werker etc.
    Staan er in de vacature nog bepaalde wensen of eisen van de werkgever? Haal deze dan ook nog eens aan in je brief!
    E het is niet erg om het kort te houden, als je erbij vermeld dat je een en ander graag mondeling wil toelichten in een gesprek??
     
  20. juenco

    juenco Fanatiek lid

    14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Hai Anica,

    Goed dat je om aanvullingen vraagt. Als ik jou was zou ik wat met de spel- en taal"foutjes" doen en sommige zinnen ietsjes mooier maken. Maar blijf wel bij jezelf, als je zo'n hoogdravende brief gaat schrijven voor een baan als interieurverzorgster, komt dat (vind ik) wat onecht over.

    Heel veel succes hè?
     

Deel Deze Pagina