Stuitligging

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Angeltje24, 22 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Onvolkomen stuitbevalling heb ik vaginaal op de wereld gezet! De kleine is wel 4 weken te vroeg geboren omdat mijn pacenta op was. Ik vond het heel HEEL goed te doen en de begeleiding was helemaal top in het ziekenhuis.
     
  2. Irena

    Irena Actief lid

    15 apr 2007
    456
    0
    0
    Docent Engels (Voortgezet Onderwijs)
    Groningen
    Bij mij in het ziekenhuis waren ze ook erg pro vaginale stuitbevalling. Maar zo'n bevalling moet dan idd wel echt van een leien dakje gaan...
    Ik werd ook in 4 uur geboren en was prima in orde (onvolkomen stuit in '79), maar als het te lang gaat duren wordt het echt wel een ander verhaal! Op zo'n moment is de begeleiding van het ziekenhuis vast nog steeds super, maar dan heb je dus wel grotere kans op kunst- en vliegwerk (kunstverlossing, keizersnede) en is de kans dat je kindje problemen krijgt en misschien wel ook later nog heeft groter.

    Natuurlijk, het blijft een gewoon een kans van één op zoveel, voor hetzelfde geld gaat het prima. Maar ik vind persoonlijk de kans dat er iets mis gaat met het kindje gewoon tè groot, hoe goed ze zo'n stuitbevalling misschien ook begeleiden.
     
  3. kat

    kat Fanatiek lid

    21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Vandaag naar de VK, ben eens benieuwd of ze kan voelen hoe de kleine nu ligt!

    Afgelopen 2x voelde ze het niet goed.
     
  4. Angeltje24

    Angeltje24 Bekend lid

    22 nov 2006
    536
    1
    18
    En Kat? Weet je al wat meer?

    Ik moest vandaag voor een afspraak naar de gyn in het ziekenhuis en ze ligt bij mij ook nog steeds in een stuit.
    Met 35/36 weken krijg ik weer een echo om te kijken of ze gedraaid is.

    Ik hoop dat ze nog draait, maar ik betwijfel het in dat krappe buikje :rolleyes:

    Volgens de gyn moet je ook echt heel duidelijk kunnen voelen dat ze draait...dus ben benieuwd...
     
  5. paprika

    paprika Fanatiek lid

    29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Ik heb er wel goede ervaringen mee! Ben met 34 weken en 5 dagen of zo begonnen met de moxa-therapie, en de dag voordat we naar de gyneacoloog moesten is ze zelf gedraaid! Was toen precies 36 weken zwanger. Zie ook www.stuitlig.nl, het het pakket binnen 3 dagen thuis. Ook hier een familiegeschiedenis met stuitekindjes btw.
     
  6. kat

    kat Fanatiek lid

    21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Er was een stagaire bij de VK en deze dacht te voelen dat ze met het hoofdje naar beneden lag. Maar de VK zelf voelde ook nog eens en bevestigde dit. Dus hoop dat ze zo blijft liggen!

    Maar de kans dat ze nog draaien is er nog steeds, ook voor jullie ;) dus ik duim
     
  7. Angeltje24

    Angeltje24 Bekend lid

    22 nov 2006
    536
    1
    18
    Das in ieder geval goed nieuws Kat! :D Nou maar hopen dat ze het goed gevoeld hebben en madam zo blijft liggen! Ik duim voor je! ;)
     
  8. Angeltje24

    Angeltje24 Bekend lid

    22 nov 2006
    536
    1
    18
    Vandaag weer een echo gehad..madam ligt nog steeds in een (onvolkomen) stuit en lekker krap. Maandag gaan we bespreken of draaien een optie en hoe verder. Maar zoals het het er nu naar uitziet is draaien volgens de gyn eigenlijk geen optie.
    Ik heb weinig vruchtwater, placenta ligt aan de voorkant, strakke buik en bekkeninstabiliteit. Ze heeft eigenlijk altijd al in deze positie gelegen... eigenwijze dame :D
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik een draaipoging toch al niet echt zag zitten.

    Dus ik ben bang dat we nu echt de keuze moeten gaan maken; stuitbevalling of keizersnede. :rolleyes:
    Stuitbevalling ben ik niet echt voor en volgens de gyn wordt dit lastig gezien de ligging en lichamelijke klachten...

    Zucht... :rolleyes: begin nu toch wel een beetje zenuwachtig te worden hoor.... :)
    We zullen het maandag wel horen...

    Dames met ervaring/zelfde situatie;
    Hoe hebben jullie alles ervaren? De keuze, het afwegen, etc?

    Liefs Angeltje
     
  9. alice

    alice Fanatiek lid

    16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Ik ben voor de keizersnede gegaan en ik heb er geen spijt van. Naar mijn idee is er teveel kans op complicaties bij een stuitbevalling. Je moet doen waar jij je goed bij voelt.
    Misschien kan je mn bevallingsverhaal nog lezen dan weet je hoe het beetje ging..
    Ook staan er ervaringsverhalen van stuitbevallingen en keizersnedes op: www.stuitekindjes.nl hoop dat je er wat aan hebt en succes met je keuze!

    xx
     

Deel Deze Pagina