stuitpijn

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door noppie, 31 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noppie

    noppie Fanatiek lid

    7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Beste verloskundigen,

    Sinds april heb ik na een dag op een harde bank 'gehangen' te hebben veel pijn aan mijn stuitje. Die is niet perse continue, maar treed op als ik op harde ondergronden zit zoals: een houten stoel (ook met kussentjes), stenen rand, het strand, mijn fietszadel etc. Het is dus ruim anderhalve maand voor mijn zwangerschap al begonnen. Het gaat maar niet over. Ben er mee naar een fysio geweest, maar dat helpt niet echt veel. Zou de zwangerschap er toch iets mee te maken kunnen hebben? Of is dat onwaarschijnlijk?

    Dank voor jullie tijd en antwoord, fantastisch dat jullie dit vrijwillig doen!

    groetjes
    noppie
     
  2. Immie

    Immie Verloskundige

    17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi noppie,

    Ja de zwangerschap kan hier zeker mee temaken hebben. Door de zwangerschapshormonen word je kraakbeen weker daardoor ontstaat er meer beweging in je bekken en heupen maar ook in j erug en bij je stuitje. Door dat je in een niet gunstige houding hebt gezeten kan je je stuitje een beetje geblesseerd hebben. Helaas geneest het stuitje niet zo snel en zal het best lang gevoelig blijven maar het kan geen kwaad voor je kindje!

    Imke
     
  3. noppie

    noppie Fanatiek lid

    7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Thanx Immie!
     

Deel Deze Pagina