Smal Bekken en bevallen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door , 1 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Hallo Allemaal

    Ik weet dat ik er een beetje vroeg mee ben, maar ik zit hier heel erg mee in mijn hoofd.
    Sinds ik zwanger ben is er door onderzoek naar buiten gekomen dat ik een heel smal bekken heb, en daardoor de bevalling moeilijk zal gaan verlopen omdat het kindje misschien klem komt te zitten.
    Ik heb het daar met mijn verloskundige over gehad maar ze wou de mogelijkheid voor keizersnee absoluut niet open houden.
    Ik ben nu dus een beetje bang voor wat er gaat gebeuren als de baby klem komt te zitten en er niemand in het ziekenhuis aanwezig is om een keizersnede te doen, en dan vooral omdat mijn verloskundige er tegen is.
    Heeft iemand hier ervaring mee? Of heeft iemand zelf een bevalling met een smal bekken meegemaakt?

    Alvast bedankt voor de reacties
    Liefs
     
  2. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Hee meid,

    Ten eerste, mocht er niemand aanwezig zijn voor je keizersnede als het nodig is, dan roepen ze die gewoon op hoor!

    Mijn zoontje is, waarschijnlijk ook door een smal bekken, met een keizersnede ter wereld gekomen. Na 1,5 persen wilde het gewoon niet lukken, hij daalde niet verder in. Ze hebben toen de gynaecoloog opgepiept en het operatieteam en heb ik een keizersnede gekregen.

    De vk gaat het echt niet tegenhouden als blijkt dat het echt niet wil hoor.

    Groejtes suus
     
  3. patje

    patje Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Hier ook een smal bekken, maar daar kwamen ze pas achter toen ik al druk bezig was.
    Ik ben 34 uur bezig geweest en na ruim 2 uur persen hebben ze uiteindelijk de vacuum erop gezet en ik werd 3 keer geknipt ( zei mannetje), en had een subtotaalruptuur.
    Bij de nacontrole zei de gyn dat ze veel eerder hadden moeten ingrijpen en een ks hadden moeten doen, maar ondanks alle pijn had ik het niet willen missen. Ben super trots dat het me toch gelukt is met een beetje hulp, maar als ik van te voren had geweten dat ik te nauw was in mijn bekken had ik iig wel aangegeven dat ik in het zh wou bevallen. ( ben dus wel in zh bevallen, maar ben tot 9cm ontsluiting thuis geweest)
    Echt niet thuis want als je beeb idd vast komt te zitten ben je iig al in het ziekenhuis, en ben je in goeie handen.

    Wees duidelijk tegen je vk, het is jouw lichaam, en jij bepaalt waar je bevalt!
    Ze plannen idd niet snel een ks, want ook met te nauwe bekken kun je heel snel bevallen!

    Ik wens je een hele fijne zwangerschap en maak je niet te druk over de bevalling, het is bij iedereen verschillend, ook met een te nauw bekken!
     
  4. Kari

    Kari Fanatiek lid

    21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Hallo Angel4life,

    Ik weet sinds 3 maanden dat ik een "vernauwde bekkenuitgang" heb. Dit is bij een inwendig onderzoek naar buiten gekomen. Hierdoor heb ik een medische indicatie om in het ziekenhuis te bevallen. Hiervoor zat ik bij de vk maar ben nu aan de gyn overgedragen. Zelfs nu dit probleem bekend is, is zelfs de gyn geen voorstander van een keizersnee. Ze gaan het op de natuurlijke manier proberen, maar hulp (vacuum of tang) zal ik waarschijnlijk wel nodig gaan hebben. Mochten ze er snel achter komen dat het niet gaat werken, tja dan gaan ze die keizersnee doen. Ik weet zelf niet wat ik wil, onthoud dat een keizersnee echt niet alles is, het revalideren duurt soms veel langer. Ik laat het maar over me heen komen, maar ben blij dat ik medische indicatie heb en mijn "probleem" op voorhand bekend is.

    Sterkte, ben benieuwd of je naar het ziekenhuis mag nu.

    Gr. Kari
     
  5. tientje

    tientje Actief lid

    28 jun 2006
    375
    0
    0
    ik heb ook een vernauwde bekken, kwamen ze in de laatste week achter om ze niet wilden indalen. (een hoge caput of zo iets) de gyn liet het toen een beetje aan ons over (natuurlijk of ks), en heb ik aangegeven dat ik een ks wilde omdat ik er tegenop zag om 12 uur bezig te zijn en dan alsnog een ks. en ik al mijn hele zw het gevoel had dat ik geen normale bevalling zou krijgen.

    bij nacontrole zij de gyn dat een volgende x weer een ks word. Ik heb geen last gehad van de ruggeprik of ks.

    achteraf had ik denk ik een gevoel waar ik naar geluisterd heb, want ze had ook nog de navelstreng 2x om haar hoofd heen en op het laatst in het vruchtwater gepoept.
    maar dat heeft natuurlijk niet met de vernauwde bekken te maken.

    ik ben wel benieuwd hoe je aan vernauwde bekken kan komen. de gyn zei tegen mij dat ze dat niet weten en dat het tegenwoordig nog maar zelden voorkomt, maar als ik het hier lees wat vaker dan gyn mij heeft laten geloven.

    het zal er ook aanliggen hoe vernauwd je bent en hoe groot je kindje is.
     

Deel Deze Pagina