Stuwing na een horrorbevalling...

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Mamaloi, 11 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamaloi

    Mamaloi Lid

    27 aug 2013
    41
    2
    8
    Fulltime day job !! En drnaast mama van 1 mooie do
    Oost-souburg Zeeland
    Hay lieve mama's,

    Ik ga niet tot in details maar goed men bevalling is god zij da k achter de rug. 4 dagen geleden zijn we bevallen gelukkig van een gezonde zoon ( dijk van een datum, 7-7-'17)

    Nu is met de 2e dag na de bevalling (bijna direct dus want ben savonds bevallen volgende ochtend was het raak) de stuwing direct.op gang gekomen.. ik geef bewust flesvoeding omdat ik me daar zelf fijner bij voel.... affijn nu na die horror bevalling ben ik even helemaal.klaar met.pijn.. maakt niet uit waar. Helaas loop ik nu dus al 3 dagen met een cup f rond die haast klapt.. bh heb ik gedaan douchen met bh ook.. op den duur ben je t beu..

    Niks helpt: koolbladeren... denk het niet...

    Koelen nope...

    Warm... nope..


    Men kraamhulp zit heel de ochtend maar: blijf er af niet aanzitten nie aan denken... ja hallo zeg?!?!? Mag ik even heel.hormonaal zegge dat ik dat even niet meer trek... ik kan niet slapen van de koorts en de pijn... men lieve baby kan ik niet de fles geven wsnt die ondingen doen zo veel.pijn dat ze.als je per ongeluk te snel.met je arm.beweegt al pijn scheuten krijg die.men hele lichaam overnemen...

    Kraamhulp zegf is nirt ontstoken.. terwijl t aanvoelt alsof ik tegen een ontsteking aan t vechten ben....

    Nu zit ik er aan te denken om 1x even goed leeg te kolven en men moeder te vragen om men borsten op te binden.. dan Dat dan maar.. alleen is dat wel echt heel rigoureus....


    Iemand ervaring met het "leegkolven" en vervolgens. Opbinden?

    Liefs van een wanhopige mama
     
  2. Lisa1987

    Lisa1987 Fanatiek lid

    11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Geen ervaring met kolven en opbinden. Wilde wel laten weten dat ik hier toen medicatie voor heb gekregen en de stuwing daardoor weg bleef. Ze zijn er niet zo happig op ivm bijwerkingen en sommige kraamverzorgenden geven dus ook niet aan dat het er is maar je zou het eens kunnen bespreken. Misschien helpt het bij jou ook.
     
  3. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Euh koorts is echt niet goed hoor. Dat hoort absoluut niet. Ik zou zeker de druk er een beetje afkolven.
     
  4. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Uhm koorts hoor niet hoor... dan zou het echt wel ontsteking kunnen zijn. Huisarts inschakelen en niet je kraamverzorgster
     
  5. mariellevanr

    mariellevanr Niet meer actief

    Koorts is niet goed! Direct je huisarts bellen...

    En sorry, wat een muts van een kraamverzorgster. Ze had je al lang in een sluitlaken moeten pakken nadat je borsten zijn leeggemaakt. Dat medicijn raad ik je ten zeerste af. Je kunt er knetter depressief van worden en zeker na een horrorbevalling zul je emotioneel al niet al te stevig in je schoenen staan.

    Mijn advies:
    1. Huisarts bellen
    2. Direct een andere kraamhulp aanvragen. Vraag er 1 die je gelijk goed kan inbinden!
    3. Ga voor het inbinden onder de douche staan en masseer je borsten zo goed mogelijk leeg. Liever niet kolven dat wakkert alleen maar de productie aan.

    En natuurlijk van harte gefeliciteerd met jullie kleine kanjer! Geniet van hem en zorg goed voor jezelf
     
  6. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.079
    286
    83
    Emmeloord
    Wat is je temp?
    Hoe voelen je borsten: heb je harde rode schijven of algehele volheid gevoel?
    Bij ernstige stuwing is wel actie nodig. Je kunt alles leeg kolven. Tevoren goed warmen en masseren. Tijdens het kolven ook. Daarna trek je een goed steunende bh aan. Afbinden word niet meer gedaan ivm geen effect en je ziet niet of ne een ontsteking ontwikkeld in de borst. Je kunt salie thee drinken drie kopjes per dag om de boel te remmen. Verder inderdaad zo veel mogelijk afblijven.
    Als het goed is word het snel minder. En anders bel je een lactatiekundige voor advies. In je kraambed kunnen de meeste kraamverzorgsters bellen met een lactatiekundige voor advies zonder kosten.
    Succes!
     
  7. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Koorts? Dan heb je denk ik al een borstontsteking. Huisarts bellen!
     
  8. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    Halleluja, ik vergeet de laatste dag van het voeden nooit meer. Ik was aan t afbouwen en ik knapte zo wat. Ik heb ze beide leeg gekolft en toen was t ook over. Dus ik voel met je mee.
    Maar koorts en pijn is echt niet goed.
    Morgen huisarts bellen en de kraamzorg bellen dat je niet tevreden bent over je kraamhulp.
     
  9. Mamaloi

    Mamaloi Lid

    27 aug 2013
    41
    2
    8
    Fulltime day job !! En drnaast mama van 1 mooie do
    Oost-souburg Zeeland
    Nah zoals je ziet is slapen ook vanacht weer een drama

    Men temp op dit moment ia 39.7 gelukkig ietsjes gezakt. Huisarts ia geweest vokr een thuisbezoekje net vlak na het avond uur ( zo tegen 7) hij raad de medicijnen af. Maar er is wel.delijk een ontsteking gaande in beide borsten jammer genoeg had me dit bespaard kunnen blijven als we bij tijds de juiste maatrgelen hadden genomen. Men man heefg.men hele rug en nek loa gemaseerd en het advies van de dokter is warm douchen of koelen met icepacks... en ibuprofen mag ik slikken aangezien ik geen bv geef.

    Ik kan me totaal niet vinden in de beschreven symptomen enkel dan koorts en pijn... ik lijk wel grieperig... in zowel beide borsten als in de hoeken van mijn oksels heb ik rode harde schijven die vreselijk veel pijn doen. Die strakke bh doet voor men gevoel meer kwaad dan goed. Want sinds ik besloten heb om toch maar niet naar de aam hulp te luisteren en even zonder bhs en poespas te gaan douchen voel ik me stukken beter!!! Nu nog maar is dat bed in en hopen dat ik nog een beetje kan slapen voor ik morgwn ochtend weer vroeg der uit moet
     
  10. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.079
    286
    83
    Emmeloord
    O wat zul jij je beroerd voelen met een dubbele ontsteking!!
    Krijg je antibiotica van de arts??
    Heb je een kolf? Anders zou ik zeggen leeg kolven die handel en daarna flink koelen. Bel toch morgen die lactatiekundige voor echt passend advies. Enne als een bh uit beter voelt gewoon doen. Het is het advies maar als t niet werkt dan niet ;)
    O mocht je gaan lekker zorg dat je op een handdoek ofzo ligt. Hopelijk ben je er snel vanaf.
     
  11. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Ja maar wat jij beschrijft is een borstontsteking! Heb ik ook gehad. Ik kon het nog weg masseren gelukkig maar ik stond op rand wel of niet antibiotica... beterschap!
     
  12. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Welke symptomen vind je niet passen dan? Koorts, pijn, grieperig, harde plekken... dat is typisch voor een BO...
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  13. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wat jij beschrijft is exact een borstontsteking. Let alsjeblieft goed op dat het niet erger wordt, of je krijgt een abces.

    Ibuprofen zou je overigens ook mogen slikken als je bv gaf.
     
  14. saro81

    saro81 Actief lid

    12 aug 2014
    221
    32
    28
    Ik zou echt de lactatiekundige inschakelen. Huisartsen weten vrij weinig van borstontstekingen is mijn ervaring.
    En eens met wat hierboven al gezegd is. Dat grieperige gevoel past echt bij een borstontsteking.
    Heel veek sterkte. Het kan echt lelijke scherpe pijn geven.
     
  15. Mamaloi

    Mamaloi Lid

    27 aug 2013
    41
    2
    8
    Fulltime day job !! En drnaast mama van 1 mooie do
    Oost-souburg Zeeland
    je leest zo veel verschillende dingen... sommige zeggen dat koorts . Gewoon normaal is... vk moeten bellen.. inderdaad masseren.. vervolges.met een kolf alles geleegd en is even als een isioot gekoeld... tosn kon ik eindelijk slapen... je raad t nooit ik prosuceerde gewoon niet meer dan 30 cc

    Mocht ik.morgen weer last krijgen gaan we gwn t zelfde doen... en mocht die klote bh eindelijk uitdoen!!
     
  16. Victoria30

    Victoria30 Fanatiek lid

    1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Ik ben zelf bij mijn eerste kind in het ziekenhuis beland met een borstontsteking. Ik had er te lang mee gelopen en was op een gegeven moment niet meer aanspreekbaar. De sleutelfiguur was daarbij de vk. Die weet vaak meer hiervan dan de kraamzorg of de huisarts. Ik gaf trouwens wel borstvoeding.

    Bel je vk, die staat voor je klaar tot zo'n 6 weken na de bevalling.
     
  17. Aafke

    Aafke Lid

    9 mrt 2008
    25
    0
    1
    Salviadruppels van dr vogel dat remt de productie. Verder geen bh dragen met beugels, dit kan er voor zorgen dat melk kanaaltjes worden dicht geknepen. Ik mag hopen dat je ook een anti biotica kuur hebt gekregen. Destinox kun je trouwens prima gebruiken, het is nooit wetenschappelijk bewezen dat het voor depresieve klachten zorgt.

    Heel veel sterkte!
     
  18. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat is al heel veel net na een bevalling. En bovendien is er ook kans, gezien de harde schijven in je borst, dat er verstoppingen zitten. Je moet hier écht voorzichtig mee zijn.
     
  19. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Koorts hoort niet hoor, verhoging bij stuwing kan, maar koorts betekent echt dat het al aan het ontsteken is. Hopelijk kun je goed de harde plekken weg blijven masseren en ben je er snel van af!

    30cc voor de eerste keer kolven is echt niet weinig trouwens hoor :)
     
  20. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ik had destijds verhoging...38.5 tijdens de stuwing, maar zowel en Kraamzorg als de verloskundige vonden dat niet echt spectaculair.... ben wel even goed beroerd geweest (lees trillen en zweten) maar na twee dagen was het weer weg en was de stuwing (inclusief harde schijven) weer een stuk minder!
    Lijkt me alleen niet goed als je je al dagen beroerd voelt, maar een dagje of twee moet kunnen zei mijn Kraamzorg.
     

Deel Deze Pagina