Kolven

Discussie in 'Voeding' gestart door popje, 1 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. popje

    popje VIP lid

    20 jul 2006
    7.337
    268
    83
    NH
    Heb wat vragen over kolven:

    SInds gisteravond heb ik een kolf. Maar hoe te beginnen.
    Vanmorgen heb ik 1 kant gegeven en aan de andere kant afgekolft kreeg 120 ml (uit 1 borst). Kan dat zo 1 kant geven en de andere kolven.
    Vanmiddag had ik het andersom gedaan. Nu hem ik maar 50 ml uit 1 borst.

    Had wel geprobeerd om de fles te geven maar die pakt ze niet. Hoe kan ik voor zorgen dat ze dat wel doet?

    Melk die ik afgekolft heb/had. Heb ik in de koelkast gezet en net gegeven om te proberen. ze pakte de fles niet. Kan ik de melk weer op warmen?

    Heb ik wel genoeg melk als ik om de bijv. om de 1½ uur ga kolven en dan de borst, kolven borst enz....
     
  2. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik kolfde ook altijd een borst af omdat ik teveel melk had.
    De melk deed ik eerst ook in een flesje en later warmde ik dat op en gaf het aan Yildiz.
    Maar mijn dochter was supereigenwijs en wilde geen flesje dus de melk die ik kolfde gooide ik dan maar weg.
    Het helpt soms om iemand anders de fles te laten geven en dat jijzelf niet in de buurt bent.
    Bij Yildiz werkte niks 10tallen spenen geprobeerd maar ze pakte hem echt niet, na 9 maanden toen mijn BV stopte pakte ze ineens de fles.
    Je kan overigens moeder melk eenmaal warm maken maar niet een 2de keer.
    Maar kolf niet tevaak want als je om de anderhalf uur zou kolven zou er idd niet genoeg voeding in zitten als je kindje de borst krijgt ( althans dat had ik) .....
     
  3. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Je kunt gerust een kant voeden en de andere kant kolven, dat is geen probleem, mits ze aan een borst natuurlijk genoeg heeft, Annika neemt altijd beide kanten.

    's morgens heb je idd meer voeding dat 's middags en 's avonds wordt het nog minder. Tenminste dat was bij mij altijd zo. Het is daarom ook aan te raden om 's morgens te kolven als je voorraad wil opbouwen.

    BV is na 1,5 tot 2 uur weer volledig aangevuld, dus dan kan je dochter weer uit de gekolfde borst een hele voeding halen.

    Kijk voor meer info eens op www.borstvoeding.com daar staan tips over kolven, bewaren en opwarmen van melk.
     

Deel Deze Pagina