Beetje onzeker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bella, 31 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bella

    Bella Actief lid

    31 jan 2006
    367
    0
    0
    Hoi allemaal,

    Zucht... hoe moet ik beginnen, ik voel me een beetje onzeker en ik baal hier enorm van :( Mijn moeder past 2 keer per week op ons ventje en dit was tijdens de zwangerschap afgesproken. Ik was op voorhand heel blij dat ze het wilde doen, maar nu heb ik een beetje een dubbel gevoel. Misschien is het toch teveel. Mijn moeder vertroetelt hem namelijk heel erg, heel lief van haar, maar nu heeft mijn ventje alleen oog voor haar als we iets samen gaan doen. Hij lacht constant naar haar, en wat voor gekke bekken ik trek, hij trekt zich er niets van aan. Zelfs als ik hem na een dag werken ga ophalen bij haar dan geeft ie geen kik, en lacht ie alleen maar naar oma. Het ergste is dat mijn moeder dan zegt, och kijk hem nou toch! ( ze bedoelt dan, hihi hij lacht naar mij en niet naar jou) en mijn moeder vind dat heel erg leuk denk ik. Maar het maakt mij onzeker en dat weet ze niet. Ze vind het dus leuk dat hij meer naar haar lacht dan naar mij. Als ik daarna thuis kom met hem, dan lacht ie volop naar mij...tjaaa.. deed ie dat ook maar als oma er bij is.

    Nu ik dit zo opschrijf klinkt het heel kinderachtig :oops: , maar ik baal er toch wel een beetje van. Hebben jullie ook oma's die alle aandacht opeisen? en klinkt dit herkenbaar?
     
  2. Bibiche

    Bibiche Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik kan me heel goed voorstellen dat je je zo voelt. Maar kan je het niet gewoon zeggen tegen je moeder dat je je zo voelt? Het is tenslotte je moeder.

    En ik zou me geen zorgen hierover maken hoor, je kind geniet gewoon bij oma zijn maar jij blijft natuurlijk het allerbelangrijkste voor hem.
     
  3. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Als ik met anderen ben (bekenden) vindt Lynn altijd die ander veel leuker en interessanter. En oma is helemaal favoriet. Is ze ook helemaal dol op.
    En oma is ook continu met haar bezig (vind ik wel eens vermoeiend hoor, laat haar toch ff spelen denk ik dan)

    Ik kan me je onzekerheid voorstellen, maar je moeder zou nooit jouw plek over kunnen nemen. Jij bent voor hem de veiligste en vertrouwde persoon.
     
  4. Cynthia85

    Cynthia85 Bekend lid

    4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Dit is de reden waarom mijn moeder en schoonmoeder allebei maar 1 keer per week mogen oppassen. Niet dat ze er blij mee zijn, maar ik vind het niet fijn om later te horen wat Fatih allemaal wel niet doet, terwijl ik er niet bij ben.
     
  5. alkievalkie

    alkievalkie Fanatiek lid

    23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Ik snap je wel hoor, zou ik zelf ook hebben. Maarja aan de andere kant is het wel heel fijn dat tie zo verzot is op zijn oma. En dan moet jij de tijd dat tie naar jou lacht thuis maar heel erg gaan inhalen. Als ze groter worden willen ze waarschijnlijk niet eens met jou mee naar huis maar willen ze bij Oma blijven, want daar krijgen ze de hele dag onverdeelde aandacht. Het hoort er een beetje bij ben ik bang. En wat al eerder gezegt is....jij bent en blijft echt de belangrijkste persoon in zijn leven hoor! Maar ik snap je volkomen hoor!
     
  6. Pinda

    Pinda Actief lid

    27 jul 2006
    477
    0
    0
    Ik ken het gevoel. Van beide eerste kleinkind. Als ze komen of als we daar zijn krijgt het kind niet eens de kans om te slapen, want hij wordt steeds wakker gemaakt. Of je komt binnen en er staan ineens allemaal hoofden om de maxicosi terwijl je hem er eerst rustig uit wilt halen en aan de nieuwe omgeving wil laten wennen. Hij wordt echt uit mijn handen gekeken! En 's avonds is hij bij ons huilerig vanwege alle prikkels en het steeds weer bij een ander zitten.
     
  7. Bella

    Bella Actief lid

    31 jan 2006
    367
    0
    0
    Ik heb hem vanmorgen weer gebracht... weer hetzelfde verhaal. Hij wordt echt uit mijn handen getrokken, arme knul. Eigenlijk hebben ze geen interesse meer voor mij en mijn partner, alleen voor ons kereltje. Als ik wat tegen ze vertel dan luistert ze niet eens, al zou ik zeggen dat ik ga emigreren naar Australie dan zou ze het nog niet eens horen ;) alleen maar oog voor ons kleintje. Tja het gaat wel een keer over denk ik...
     
  8. paprika

    paprika Fanatiek lid

    29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Herkenbaar dames.... Als ik m'n dochter vast heb zit ze ook constant haar aandacht te trekken en aan haar te plukken. Eerste kleinkind ja. Is allemaal puur enthousiasme en ze houdt vreselijk van m'n kleine meisje, maar soms raakt ze echt overprikkeld en kan ze thuis weer niet in slaap komen. Is alleen heel moeilijk te bespreken want m'n moeder voelt zich steeds zo aangevallen, dat ik haast niets meer durf te zeggen. Ze weten het ook altijd beter, maar dat heb ik wel vaker gehoord hier op het forum over (schoon)moeders ;) . M'n moeder past twee dagen per week op als ik werk. Heb zo het idee dat het een soort wedstrijdje is hoe m'n meisje zich thuis gedraagt en bij haar. Voorbeeld: een paar weken terug belde me moeder me op op m'n werk om te zeggen dat ze op haar zij draaide. Dat wist ik al want dat deed ze al een paar dagen dus ik zei dat. Vervolgens zei me moeder dat ze het jammer vond dat ze dat niet voor het eerst bij haar had gedaan. Je moet me moeder eens zien lachen als ze het erover heeft dat het zomaar zou kunnen dat ze haar eerste woordjes zegt of eerste stapjes bij haar doet... Vind ik zo moeilijk, wat ik zeg, lijkt wel een wedstrijdje. Maak me alleen wat zorgen hoeveel druk dat geeft op die meid straks als ze wat ouder is. Maar misschien zie ik het allemaal te somber in en komt het allemaal goed, maar zover kan ik nu nog niet kijken. :rolleyes:
     

Deel Deze Pagina