Sybje in de Medische Malle Molen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Mvj, 26 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ik heb vandaag eindelijk de gyn te pakken gekregen hij zou me van de week al terug bellen maar dat is vandaag pas gelukt ....

    ik was vorige week bij de gyn geweest ivm onregelmatige cyclus die steeds langer gaan duren .....
    vorige week zat ik op dag 82 en vandaag inmiddels op dag 90.......
    de gyn heeft vorige week 5 tabletten orgametril voorgeschreven en zei daar bij dat ik dan (afgelopen ) maandag of dinsdag ongi zou worden....
    dit gebeurde dus niet dus heb ik weer contact opgenomen .
    toen ik de gyn net uitlegde dat ik niet ongi was geworden van de orgametril zei hij : als je niet ongesteld word van de orgametril zul je niet meer ongesteld gaan worden ook .
    :confused:
    ik bleef maar door praten en zei ja maar als ik nou tijdens mijn vakantie ongi word dan kan ik geen bloed laten prikken en een echo laten maken etc de gyn zei toen weer als je nu niet ongi bent geworden komt dat niet meer ......

    jeetje zeg dat was wel even slikken .....
    nou moet ik as maandag bloed gaan prikken en bespreken we na de vakantie het beleid .

    zijn er meiden die hier eravring mee hebben ?
    ik ben er nl toch wel van geschrokken en ben bang dat we nooit zwanger zullen raken ..................

    L.sybje
     
  2. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Jeetje zeg, ik kan me je verslagenheid voorstellen.
    Heb geen idee hoe nu verder maar wil je wel succes wensen.
    Liefs Elmo
     
  3. jennie72

    jennie72 Bekend lid

    6 jan 2007
    899
    0
    0
    :confused: Das wel heel makkelijk zeg, ik zou toch weer aan de bel trekken als ik jou was. Dat slaat eigelijk nergens op. :( KOm op voor jezelf.
    jennie
     
  4. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.016
    413
    83
    Vrouw
    home sweet home
    raar dat je zo in onzekerheid wordt gelaten zeg! Positief blijven hoor meid jij wordt ook echt wel zwanger het zal alleen misschien ietsjes lang duren. En inderdaad wat jennie zegt gewoon voor jezelf opkomen en gyn bellen.

    Laat nog eens wat van je horen als je iets meer weet of ongie bent.

    liefs vruchtje
     
  5. Marisha

    Marisha Fanatiek lid

    15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Heeft ie niet meer uitleg gegeven?

    Wat een eikel zeg... oh ja, je zal niet meer ongi worden :(

    Dit slaat toch wel alles hoor. Ik zou meer uitleg eisen hoor... heb wel al gehoord van meiden die vervroegd in de overgang gaan maar dit komt (gelukkig) heel weinig voor...

    Wanneer vertrek je op vakantie en voor hoelang?

    Heel veel succes iig...
     
  6. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Hoi Sybje,

    Ik weet niet wat de verdere plannen zijn mbt de gyn? Jouw cyclus moet eigenlijk dus uitgebreider onderzocht worden mbv bloedonderzoeken om bepaalde hormoonwaardes te testen en misschien een inwendige echo om te kijken of alles goed is. Als dat gedaan is, en je bent nog steeds niet ongesteld geworden, dan kun je medicijnen voorgeschreven krijgen om je ongi op te wekken. Orgametril is hier eigenlijk niet zo geschikt voor, dat kun je beter met Primolut of Provera doen. Je moet dan ongeveer 10 dagen tabletten innemen, na ongeveer 3 dagen na het stoppen hiermee wordt je dan ongesteld. Aansluitend zou je dan kunnen beginnen met bijvoorbeeld Clomid.

    Dus je lichaam is wel zeker op gang te brengen, alleen met een ander middel. Ik kreeg altijd Primolut en dat heeft altijd gewerkt! Je moet je echt nog niet teveel zorgen gaan maken. Je lichaam heeft gewoon even een stimulans nodig en mbv medicatie en hormonen gaat dat zeker wel lukken! Het is alleen even uitzoeken waar je het beste op reageert. Als je lichaam eenmaal een beetje meewerkt, kun je zo zwanger zijn, hoor! Dus de moed nog lang niet opgeven, meid!

    Sterkte & succes met alles!

    Groetjes,
    Jippie
     
  7. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    hey meiden bedankt voor jullie lieve reacties dat doet me goed .

    Ik moet a.s. maandag bloed laten prikken ( hij heeft echter niks gezegd over welk formulier en waarvoor , zal morgen weer naar de ass moeten bellen ) en dan na de vakantie terug komen voor hoe wat nu verder .

    Ik heb de gyn ook gevraagd van hoe heet dit is het pco of wat dan ook ?
    toen zei hij laat eerst nou maar eens bloed prikken dan zien we wel verder ......
    ik heb vorige week ook aangegeven dat ik het er erg moeilijk mee heb de laatste tijd en toch wel erg depri ben , toen zei hij dat ik het niet zo zwart wit moest zien .......ipv dat hij nou aanbied dat ik er met iemand over kan praten maar nope niks dus .
    En dat terwijl het echt een goede gyn schijnt te zijn .
    ik durf zelf ook niet aan te geven bijn hem van zullen we eens primolut of provera proberen ?

    nog een vraagje van af wanneer zit je nou in de mmm ?
    naar mijn gevoel zit ik er al behoorlijk in zo ....... ;)

    @marish we gaan volgende weel vrijdag op vakantie voor 14 dagen naar oostenrijk !

    L.sybje
     
  8. Denise85

    Denise85 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    ik sluit me aan bij jippie, wat ongelofelijk bot is jouw gyn geweest, hoe bedoel je je patient de grond in boren, horen zij je juist niet gerust te stellen. Ik vind dat hij erg snel concludeerd dat je niet ongesteld kan worden, vraag om een ander middel zoals primolut of provera. Ik zelf heb meerdere malen provera geslikt en werd elke keer binnen een week na het laatste tabletje ongesteld. En als hij volgende keer nog zo bot doet en een instelling heeft van: "het interesseert me eigenlijk allemaal geen ene reet" dan zou ik toch naar een andere gyn gaan hoor! eentje waarbij je je wel op je gemak voelt want met een beetje pech moet je er nog vaker komen en als je dan een botte l*l hebt dan is dat echt niet prettig! Meid sterkte met alles en voor jezelf opkomen he! liefs, Denise
     
  9. Shaartje

    Shaartje Fanatiek lid

    4 okt 2006
    1.062
    0
    0
    ZIt je in een ziekenhuis met een fertiliteitspoli, of bij gynacologie?
     
  10. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @shaartje ik zit bij de gyn die ook de fertilitietsafeling doet , toen ik een afspraak maakte zeiden ze gelijk ga daar maar heen want dat is ook een fertiliteitsafdeling dan hoef je niet te switchen van afdeling en gyn als het niet lukt

    L.sybje
     
  11. Shaartje

    Shaartje Fanatiek lid

    4 okt 2006
    1.062
    0
    0
    Die gyn klinkt een beetje als die van mij....ik vind het wel een beetje een rare uitspraak, kan me voorstellen dat je nogal van de kaart bent. Maar laat je niet afschepen met zo'n antwoord en anders kan je altijd nog wisselen van ziekenhuis. Heb ik ook gedaan, aangezien ik met mijn gyn ook steeds dit soort gesprekken had. Dat gaf me geen zeker gevoel.
    Tis heel prettig als je serieus wordt genomen, ondanks het feit dat je nog maar net bent begonnen in de MMM. Je hoeft jezelf alleen maar te vergelijken met jezelf en met niemand anders, dus geef de hoop niet op.

    Zal voor jou ook vast goedkomen.

    Succes.
     
  12. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @shaartje

    ik hoop het ...

    ik ga eerst maar eens maandag bloed prikken en lekker op vakantie , even een pauze er zit nu toch even geen druk op de ketel voor een evt ei , de thermometer laat ik ook maar lekker thuis denk ik hihi)

    L.sybje
     
  13. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ALLEMACHTIG er is een wonder geschied ik wil nu net naar bed gaan en ging even plassen ..... en ja hoor al een klein beetje bloed verlies !(klein beetje hoor ) ik hoop dat het vannacht doorzet !

    haha ben zo blij de tranen rollen me over mijn wangen!
    ik weet het het klinkt zo stom !
    stomme gyn kan beter gaan bijscholen dit gaat hij zeker nog horen ik zat helemaal in de piepzak !

    ik laat het jullie morgenochtend weten of het is doorgezet of niet ( hoop het wel )

    L.sybje
     
  14. Karo

    Karo Lid

    9 nov 2006
    97
    0
    0
    financial expert
    België
    :thumup: Duimen dat ze idd doorkomen Sybje! Is dat dan even een pak van je hart zeg!

    Wat de gyn. betreft. Mogelijks is hij qua job wel goed, maar leeft hij emotioneel niet mee met zijn patiënten en dat is soms zo spijtig omdat je af en toe, ondanks de diagnoses die je wil dat gesteld worden, ook eens nood hebt aan een goede babbel of een hart onder de riem.

    Laat je vooral niet doen. Bel desnoods 20x voor meer info. Liever dat dan dagen onzeker rondlopen. Daar kom je niets verder mee.

    Veel succes bij de komende onderzoeken!

    En ja hoor, je zit duidelijk al in de MMM. Volgens mij begint dit van zodra je de gyn. contacteert en de onderzoeken beginnen (van zodra er medische hulpmiddelen ingeschakeld worden dus).
     
  15. Marisha

    Marisha Fanatiek lid

    15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Ook hier duimen we dat ze doorkomen sybje!
     
  16. Shaartje

    Shaartje Fanatiek lid

    4 okt 2006
    1.062
    0
    0
  17. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ja hoor meiden het was echt dweilen vannacht zo erg is het nog nooit geweest maar goed ik ben zo blij !

    nou had ik gisteren met de gyn afgesproken dat ik maandag bloed zou laten prikken en na de vakantie een afspraak zou maken

    in eerste instantie hadden we afgesproken bij de eerst volgenden ongi 3e dag bloed laten prikken en de 10e dag echo en dan medicatie opstarten vor een eisprong ......

    nu zal ik vast geen medicatie meer krijgen voor de vakantie ... zou iik dan weer moeten wachten tot ik over 3 maanden ongi word ? of kun je ook met clomid of iets anders halverwege de cyclus beginnen ?

    L.sybje
     
  18. Denise85

    Denise85 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    nee met clomid begin je altijd de 3e of de 5e dag (ligt aan je gyn) kan je niet vandaag even bellen voor een afspraak of om het clomid recept op te halen... als je geen controles meer kan krijgen vanwege je vakantie is dat geen ramp dan doe je 1 cyclus zonder controles maar dan heb je wel een extra kans...
     
  19. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @denise 85

    mijn cyclussen zijn ontzettend lang om nou weer 89 dagen te wachten ........zie ik niet zo zitten !

    L.sybje
     
  20. Denise85

    Denise85 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    nee dat begrijp ik daarom zeg ik: kan je vandaag niet de gyn bellen zodat je het weekend met clomid kan beginnen...
     

Deel Deze Pagina