Wat doen jullie om zwanger te worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Bianca84, 8 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bianca84

    Bianca84 Bekend lid

    6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    Ik lees veel, ook op dit forum, maar ik wil ook graag van jullie weten wat jullie nu extra doen om zwanger te worden.
    Natuurlijk begin ik zelf en wie weet doe ik hier nog wat extra tips op.

    Ik rook niet, ik drink niet, natuurlijk geen drugs. Ik probeer regelmatig te sporten en gezond te eten. Bovendien ben ik aan de foliumzuur van de etos waar naast extra vitamines ook nog iets aan toegevoegd is om alles wat regelmatiger en beter te laten verlopen.
    Ik reken ongeveer uit wanneer m'n eisprong zal zijn, maar meestal komt het erop neer dat we 4 dagen ervoor en 10 dagen erna om de dag klussen.
    En dit klinkt misschien raar, maar dit heb ik eens ergens gelezen: ik blijf na de sex minimaal 30 minuten liggen, waarvan de eerste 10 minuten met de benen in de lucht.

    Wat doen jullie?
     
  2. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    Ik denk dat je het vooral leuk moet houden. Als je zo'n groot deel van de maand alleen nog maar bezig bent met proberen zwanger te worden, wordt het heel snel een frustrerende opgave die niets meer weg heeft van een fijne en ontspannen vrijpartij. Dat hou je niet lang vol, en neem van mij aan dat het lang kan duren. Niet teveel focussen op wat 'moet' maar gewoon lekker genieten van de intimiteit met je partner. Dat is denk ik echt het allerbelangrijkste!
     
  3. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Zo te lezen kun je niet veel meer doen! goed bezig!
    ik sluit me bij anouk aan, hou het leuk en blijf er vooral veeeeel plezier aan beleven... niet vrijen omdat het moet.. dat is niet leuk.
     
  4. Iris

    Iris Fanatiek lid

    7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    Wij vrijen gewoon wanneer we daar zin in hebben.
    Op het moment van eisprong doen we het nog een keertje extra.
    Verder drink ik sporadisch heus nog wel een wijntje.

    Houd je hoofd cool met alles wat je doet.

    irisje
     
  5. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Noh nou hoor ik gelijk dat liedje in mijn hoofd...
     
  6. Hoi Bianca,

    ik probeer vooral extra gezond te leven (eten, sporten etc.) Daarnaast regelmatig knutselen natuurlijk en foliumzuur slikken.
    Sinds deze maand ben ik ook gestart met ovulatietesten omdat mn cyclus onregelmatig en steeds langer wordt. Verder gewoon maar zoveel mogelijk luchtig en leuk houden!

    Jij ook succes met zwanger worden!

    Groetjes Jelske
     
  7. Niet meer actief

    Wij wachten ook gewoon af, doe niks echt speciaals...
     
  8. schatje1

    schatje1 Niet meer actief

    hoi meiden ik doe ook niet veel anders dan normaal doen het wanneer we zin hebben.. en blijf niet met me benen in de lucht zitten ofzo :) gewoon normaal dan moet het ook wel lukken neem ik aan ;)
     
  9. usMommy

    usMommy Fanatiek lid

    11 jan 2007
    1.273
    1
    0
    Herndon VA USA
    Hoi allemaal, Ik ben begonnen met naar de gyn te gaan en daar hebben ze bloed onderzoek gedaan naar erfenlijkheidsziektes daarna aan het foliumzuur. Verder probeer ik gezond te leven en te sporten maar dat is natuurlijk altijd goed voor je niet alleen als je zwanger wilt worden :). Verder lees ik natuulijk mee op het forum maar ik ga echt nog niet met mijn benen om hoog liggen en randjesfietsen ben ik ook nog niet aan toe. Gewoon lekker klussen als we zin hebben.
     
  10. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik heb alleen van te voren foliumzuur geslikt.....
    En verder niet bijzonder opgelet op wat ik deed, natuurlijk regelmatig geklust en verder gewoon doorgeleefd.
    Groetjes, Anakin.
     
  11. Iris

    Iris Fanatiek lid

    7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    Ohja, wat ik nog gedaan heb toen ik 4 maanden gestopt was met de pil, is me laten testen op alle soa's, bacterien en schimmeltjes.
    Ik had namelijk gehoord dat er geslachtskwaaltjes bestaan waar je weinig last van kunt hebben maar die op den duur schade kunnen aanbrengen waardoor onvruchtbaarheid kan ontstaan.

    Alles was negatief gelukkig.
     
  12. nieuwbegin

    nieuwbegin Fanatiek lid

    24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Wij houden het luchtig, ik lees veel hier, hou mijn vruchtbare dag in de gaten en probeer dna te klussen, lukt dat neit jammer. Verder zorg ik wel de 2 weken dat het eventueel mogleijk kan zijn dat ik geen alcohol neem, en geen schimmelkaas ed, geen kattenbak uitschep en al de dingen die je neit mag als ej zwanger bent. Ik dus die 2 weken alsof. Dit meer uit voorzorg omdat er veel miskramen in de fam zitten.
    Heb van de week wel geoefend met randjesfietsen, maar meer om het gevoel dan dat ik er echt in geloof.
    Ander standjes, tempen, ovu testen, met de benen omhoog en dat soort dingen, ach als we over een maand of 19 nog niet een mooi wonder mogen ontvangen is daar nog tijd genoeg voor...
     
  13. Niet meer actief

    klussen :D
     
  14. mamalieske

    mamalieske Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Wij deden niets anders als heerlijk met elkaar van bil gaan en duimen op het einde van de maand.
    Geen gedoe met tempraturen of testjes om mn ei te vinden ofzo. Dat vonden we allebei een beetje benauwend.

    Gewoon lekker ordinair van bil gaan :D
     
  15. hopes

    hopes Bekend lid

    24 nov 2006
    804
    0
    0
    nederland
    eh..... wat ik doe om zwanger te worden?..eh nou, er waren eens bloemmetjes en bijtjes....... hihihihi.. gewoon sexen dus
     
  16. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    foiliumzuurslikken
    sexen op de juiste dagen
    ik rook en drink en gebruik zo ie zo al geen drugs
    loop sinds pas bij de gyn
    probeer zo gezond mogelijk te eten.
    en verders afwachten
     
  17. Niet meer actief

    nou ik rook wel en drink nu wel minder als eerst, maar voor de rst doe ik helemaal niks er aan.
    HEb er aan zitten denken om te tempen maar, dan is het allemaal zo gestresst en de ha wijst dat mij af (ook).
    Dus voor de rest lekker veeeel sexen en gewoon lekker genieten van elke keer dat de spannning er is van ''zou het niet, zou het wel?"
    Lijkt me ook niks aan asl je al in ronde 1 zwanger bent... heb je niks van spanning of onzekerheid.
    Saai lijkt me dat.
    Gewoon lekker sexen wanneer je wilt (en tuurlijk iedereen houdt de eisprong in de gaten) en dan afwachten.
    Mss moeilijk maar wel het beste om te doen.
    Geniet ervan dat je samen met je mannetje een kindje wil maken.
    Geniet van je sex, en dat met je benen om hoog liggen is volgens mij echt taboe!
    Vroeger deden ze dat ook niet, en moet jekijken hoeveel gezinnen er bestaan uit 4 of meer kinderen ....!? dus wat dat betreft .....

    Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.

    Succes met zwanger worden meid en hopelijk is het snel raak !

    Liefs Swiggy
     
  18. Niet meer actief

    o ja en natuurlijk de foliumzuur slikken niet vergeten! hihi sorry hoor
     
  19. peetje24

    peetje24 Fanatiek lid

    3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    mijn ha zei dat benen omhoog houden echt niet nodig was. Niet direct naar de wc lopen maar gewoon even 5 a 10 minuutjes blijven liggen.
     
  20. Bianca84

    Bianca84 Bekend lid

    6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares

    Wat die randjestechniek inhoud weet ik niet. Zover heb ik me er nog niet in verdiept. En tempen lijkt me ook nogal stressvol en voorbarig. Zo lang zijn we nou ook weer niet bezig. Ik kan me idd voorstellen dat je niet direct naar de wc moet rennen. De een zegt 5 min blijven liggen en de ander zegt een uur met je benen omhoog. Ik was gewoon nieuwsgierig wat anderen doen. Ik ben dus al redelijk overdreven bezig....haha
    Wel fijn dat jullie het met me willen delen.
     

Deel Deze Pagina