Symptomen vergelijkbaar met moeder en zus

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Aardbei010, 17 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aardbei010

    Aardbei010 Niet meer actief

    Hoi meiden. Ik vraag mijzelf af of de zwangere dames vergelijkbare symptomen hadden tijdens de zwangerschap dan hun moeder en eventuele zussen?

    Ik zelf heb vaak veel pms klachten voor mijn menstruatie waardoor ik vaker heb gedacht dat ik zwanger was (maar niet het geval). Ik vroeg aan mijn moeder hoe het bij haar was en zij vertelde mij dat ze zich juist veel beter voelde toen ze zwanger was. Nergens last van gehad.

    Nu vraag ik mij af of het voor mij dan eerder een signaal is als ik niks voel dan dat ik allerlei kwaaltjes heb.

    Dus bij wie was de zwangerschap vergelijkbaar als bij haar moeder en eventueel zussen?
     
  2. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier totaal niet vergelijkbaar. Mijn moeder en zus gingen zingend en stralend hun zwangerschappen door, ik was juist heeeel misselijk, moe en kreeg bij de jongste heftige zwangerschapscholestase. Mijn moeder beviel 2x na 40 weken, mijn zus liep 3x flink overtijd (2x tot 42wkn, 1x net niet). Ik beviel met 37 en 36 wkn.

    Mijn eerste symptomen waren juist pms-achtige klachten, gevolgd door misselijkheid (na NOD).
     
  3. Cjms

    Cjms Bekend lid

    11 dec 2016
    891
    1.286
    93
    Mijn moeder had nergens last van. Mijn zus had wel veel kwalen.

    Ik heb ook PMS en ben heel vaak voor de gek gehouden door mijn lichaam. Inderdaad de maand dat ik het niet aan zag komen en nagenoeg geen klachten had, was het raak. En nu bijna 16 weken. :)
     
  4. Aardbei010

    Aardbei010 Niet meer actief

    In jouw geval dus niet vergelijkbaar.

    Misschien nog iemand anders met ervaringen?
     
  5. Aardbei010

    Aardbei010 Niet meer actief

    Ja ik denk dus dat dat bij mij ook gaat gebeuren. Geen klachten als ik wel zwanger word. Helaas heeft het bij mijn moeder lang geduurt voor zij zwanger was. Ik hoop zo dat het bij mij een beetje vlot wil lukken
     
  6. Romy1234

    Romy1234 Actief lid

    16 sep 2017
    484
    335
    63
    Vrouw
    Ik had voor de zwangerschap ook heel veel last van PMS, zowel in lichamelijke klachten als me echt gewoon heel rot voelen. Toen ik zwanger was voelde ik me ineens een hele cyclus gewoon mezelf (totaal geen rotgevoel). Daaraan merkte ik dat ik zwanger was. Dit werd een vroege miskraam. Een maand later opnieuw zwanger en opnieuw geen rotgevoel.

    Maarr... vanaf week 6 HG en vanaf week 20 mega veel migraine achtige hoofdpijn. Dus de lichamelijke klachten verergerde maar de geestelijke klachten verbeterde. Dat is tot op heden zo.

    En nu je vraag. Mijn moeder had ook tot 3x toe HG dus dat heb ik denk ik van haar. Zij had verder geen PMS. Dus op dat gebied kan ik niet vergelijken.
     
  7. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.608
    788
    113
    Mijn moeder heeft Alle 3de zwangerschappen 9 maanden overgegeven en was tijd 40+
    Mijn eerste zwangerschap was een eitje en ben bevallen met 36 weken
     
  8. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Ook niet echt vergelijkbaar met mijn moeder. Maar haar 3 zwangerschappen waren ook totaal verschillend. En moet zeggen dat mijn zwangerschappen ook steeds anders zijn.
     
  9. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.361
    113
    Mijn moeder heeft 4 zwangerschappen gehad, die elk totaal anders waren. Dus tja, ergens zullen er wel gelijkenissen met een van mijn twee zwangerschappen zijn geweest. Maar mijn eigen zwangerschappen lijken ook totáál niet op elkaar, in geen enkel opzicht.

    Mijn moeders bevallingen waren echter wel allemaal ongeveer hetzelfde, mijn bevalling leek hier ook erg op:thumup:
     
  10. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Ik denk dat iedere zwangere vrouw uniek is, net zoals iedere bevalling anders is.
    Hier ook totaal niet vergelijkbaar. Misschien ook wel maar dat is dan toeval denk ik. Dat had ook de buurvrouw kunnen zijn waar je situatie op lijkt.
    Ik weet niet of het wetenschappelijk is aangetoond. Maar ik denk vanuit het feit dat ieder mens uniek is dat sommige dingen wel erfelijk kunnen zijn, maar dat dat met zwanger zijn en bevallen etc niet het geval is.
     
  11. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.147
    1.068
    113
    Nou, bij mij zeker niet :rolleyes:.
    Ik heb geen zus, dus kan alleen vergelijken met mijn moeder en ik geloof dat vermoeidheid en na uitgerekende datum bevallen de enige overeen komsten zijn o_O...

    Mijn moeder had vrij weinig kwaaltjes, maar wel al vroeg last van vocht vasthouden (oedeem), waarop ze dan zoutloos moest eten (dat was toen :cool:).

    Ik heb het zwaar te verduren gehad met extreme misselijkheid (en spugen, afvallen, slecht kunnen eten), slapeloosheid, maagzuur, flinke bekkeninstabiliteit en depressieve gevoelens. Ik ben veel in ziektewet geweest, kon nauwelijks functioneren. Mijn moeder heeft daar echt met ontzag naar gekeken... Ze wist niet dat het ook zo kon...
     
  12. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Vergelijkbaar idd. Mijn moeder en zus voelden zich beiden prima tijdens de zwangerschappen. Wel heeft mijn moeder volgens mij altijd kortere zwangerschappen gehad (variërend tussen de 28(!) en 34 weken). Mijn zus ging geloof ik 2x over tijd.
    Ook ik heb me prima gevoeld (afgezien van maagpijnen tijdens tweede trimester) en ben bevallen met ruim 38 wk.
     
  13. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.407
    3.964
    113
    noord holland
    Ik heb bij 3 zwangerschappen op vrijwel dezelfde manier HG gehad en ook bekkenklachten. Mijn moeder niet. Mijn zus heeft (nog) geen kinderen dus geen idee.
    Mijn moeder heeft wel last gehad van zwangerschapsvergiftiging. In ieder geval bij mijn zus, de oudste. Als ik zo de verhalen hoorde, is het zelfs Hellp geweest. Maar naar mijn weten was die naam (het verschil met zwangerschapsvergiftiging) toen nog niet bekend. Bij de tweede had ze wel hoge bloeddruk. Bij mij wist ze dat niet meer zo goed. Waarschijnlijk ook wel maar nog 'te doen'.
     
  14. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.968
    7.895
    113
    Vrouw
    Ik heb verschillende zwangerschappen zelf al gehad. Wat wel overeen komt is dat we korte bevallingen hebben.
     
  15. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik heb geen zus, en met mijn moeder is het vooral dat je moet kijken welke zwangerschap je vergelijkt. Ik heb namelijk 3 heel verschillende zwangerschappen (gehad):
    de eerste praktisch nergens last van
    de tweede ongelooflijk misselijk, dagelijks overgeven tot 26 weken
    de derde wel behoorlijk misselijk geweest, maar niet hoeven overgeven en dit is sinds een week al wat beter.

    Dus nou ja, ik kan mezelf niet eens met mezelf vergelijken hahaha!
     

Deel Deze Pagina