Lekker recept voor citroen spaghetti?

Discussie in 'De lounge' gestart door PenK, 25 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PenK

    PenK VIP lid

    20 jan 2006
    6.263
    509
    113
    Ik heb dit onlangs in een restaurant gegeten en vond dit echt waanzinnig lekker!

    Wie maakt dit weleens en kan mij vertellen hoe???
     
  2. Valerie

    Valerie Fanatiek lid

    22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Oef, het is alweer jaren geleden dat ik dat heb gemaakt. ;) Even nadenken...

    - 1 citroen (evt. 2 citroenen) uitpersen en de overgebleven schil raspen.
    - 400 gram spaghetti net niet helemaal gaar koken (voor 4 personen).
    - 250 ml (slag)room in een koekenpan aan de kook brengen, citroensap en citroenrasp toevoegen (niet alles tegelijk, voeg beetje bij beetje toe en proef wanneer je de saus lekker vindt, vooral niet te veel sap erbij, dat is niet lekker en dan wordt de saus ook veel te dun), evt. enkele eierdooiers toevoegen (bijv. 1 per persoon).
    - Spaghetti door citroen-roommengsel roeren.
    - Versgemalen zwarte peper en versgeraspte parmezaanse kaas (ca. 100 gram, hoeveelheid naar smaak) er overheen strooien, goed roeren en nog even laten koken zodat de pasta gaar wordt en de saus wat indikt.
    - Vlak voor het serveren nog wat verse peterselie er overheen knippen.

    Ohja, knoflook er doorheen is ook lekker (maar daar moet je van houden ;)). En evt. nog wat andere verse kruiden, zoals basilicum. Voor een minder vette versie kun je natuurlijk de slagroom weglaten. Doe er dan wat olijfolie doorheen. Met basilicumolie is ook lekker.

    Ik hoop dat het zo klopt, ik heb het al lang niet meer gemaakt...

    Mag ik zo nieuwsgierig zijn om te vragen hoe je dit kreeg geserveerd in het restaurant? Waarmee was het gecombineerd? Je hebt me op een idee gebracht. Ik krijg echt weer zin om het eens te maken (lekker fris in de zomer), dus combinatie ideetjes zijn welkom. Ikzelf combineerde het meestal met gegrilde (verse) wilde zalm en een simpele salade of peultjes.
     
  3. MamaSon

    MamaSon Niet meer actief

    Toevallig heb ik vanavond spaghetti met citroen gemaakt. Komt uit een recept in de Allerhande van mei. Het was erg lekker moet ik zeggen!

    In het kort hoe het moet:
    - 300gr spaghetti koken volgens verpakking
    - 3 el olie in pan verhitten en geperste teen knoflook in fruiten
    - geraspte schil van een citroen erin
    - 3 el kappertjes erin
    - pan van vuur halen
    - spaghetti erin
    - 1 zak rucola erin
    - geperst citroensap, peper en zout naar smaak toevoegen

    Wij hebben daarnaast gegrilde kipfilets gemaakt. Het was lekker fris!
     
  4. PenK

    PenK VIP lid

    20 jan 2006
    6.263
    509
    113
    Bedankt voor jullie recepten!

    Wat ik in het restaurant gegeten hebt komt meer overeen met het recept van Serafijntje, dan die van MamaSon (alhoewel die wel heel lekker klinkt, dus wordt zeker ook geprobeerd, thanx!).

    Ik heb het gegeten met een stukje wilde zalm erbij en er zat ook nog een sausje bij; saffraan met nog iets saus:(....Wel lekker, maar had van mij achterwege gehouden mogen worden.

    Maar de combi van citroenspaghetti met de zalm was echt verrukkelijk!

    Bedankt voor de recepten! Ik ga mijn boodschappenlijstje maken:D
     
  5. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    mmmm klinkt lekker
     
  6. Bluemoon

    Bluemoon Bekend lid

    30 jan 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL

Deel Deze Pagina