Taart 1 jaar en cakesmash

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mibow, 4 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mibow

    Mibow Niet meer actief

    Begin januari wordt mijn zoontje 1 jaar en ik ben aan het twijfelen over een cakesmash fotoshoot. Het lijkt me ontzettend leuk maar zo'n taartje.. is dat niet een ontzettende suikerbom? Ik heb nog geen reactie gehad van de fotografe over wat er in het taartje zit (want de shoot is incl xxxl cupcake) maar hier weet vast ook wel iemand het.. mijn zoontje is namelijk helemaal nog niet echt gewend aan suiker. Krijgt meestal gewoon gezonde dingen, net een beetje aan het wennen aan af en toe een lange vinger of ander koekje, af en toe krijgt ie een babytoetje yogolino ofzo heet het geloof ik, en hij heeft vorige week voor het eerst een paar likjes slagroom gehad. Maar dat is het dan ook wel zo'n beetje.. wordt ie dan straks niet helemaal naar van al het suiker in zo'n taartje?

    En een 2e vraag.. voor zijn verjaardag zelf wil ik hem natuurlijk ook een taartje geven. Oma (schoonmoeder) is helemaal a la biologisch en kreeg gisteren al bijna aan hartaanval omdat mijn zoontje in de schil van een mandarijn beet (dat is BESPOTEN!!! En ze dook nog net niet naar m toe om dat ding uit zijn handjes te trekken :') ) en zij wil dus graag een of andere supergezonde worteltaart voor hem bakken. Wij willen natuurlijk het beste voor hem maar ik vind ook dat hij ook best een keer wat lekker zoets mag, maar zoals de twijfels die ik ook heb bij de cakesmash cupcake.. wat is goed en wat is te zoet en kan ik dus beter niet doen?

    Tips zijn heel erg welkom! :D
     
  2. Pantoffelheldin

    Pantoffelheldin Niet meer actief

    Ik zou me er persoonlijk niet zo druk om maken en gewoon lekker die fotoshoot gaan doen met grote cupcake. ( wij mogen in maart en kijk er nu al naar uit )
    Gewoon kijken hoe je zoontje erop reageert.

    Wat betreft de taart met zijn verjaardag, een verjaardag is niet compleet zonder taart ( is mijn mening)
    Het is niet zo dat je hem een hele taart gaat voeren dus lekker laten genieten.
    Van oma had ik me persoonlijk niks aangetrokken want het is niet haar kind.
    Je doet de opvoeding op je eigen manier , zij kan hierin tips geven en dingen aandragen maar het is nog aan jou om te kijken wat je ermee doet. ( en ik vind dat opa's en oma's dat moeten respecteren)
     
  3. Danseninderegen

    Danseninderegen Actief lid

    14 sep 2015
    165
    1
    18
    Waarschijnlijk eet je kindje twee hapjes ervan en verder niks.ik vind 't eerder zonde van de cake die puur gebruikt wordt om mee te knoeien.
    Als jij t leuk vindt om te doen dan gewoon doen.twee hapjes cake staat vast gelijk aan een lange vingers. Trek je niks aan van oma. Zelfs als hij heel veel zou eten, van een keertje meer suiker ga je echt niet dood
     
  4. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik lees wel heel veel dubbels. Enerzijds eet je zoontje nagenoeg geen suiker maar wel kindertoetjes en lange vingers ( = gewoon ongezonde tussendoortjes voor een baby van nog geen jaar ) en anderzijds wil je geen worteltaart op zijn verjaardag maar iets ongezonds...

    Wat je ermee doet, is natuurlijk aan jou! Er is geen regel in wat moet en mag. Wij gaven tot zeker 2 jaar geen toegevoegde suiker. Onze kindjes hebben een aantal allergieën waardoor we toch voor hun een aparte taart bakken. Als die dan toch koemelk, soya en kippen eiwit vrij is dan kan hij net zo goed suikervrij. Je kan ook met andere dingen zoeten. De wortel taart die jij noemt is echt super lekker als je die zoet met banaan en eventueel rozijntjes oid. Met 1 jaar kan door de frosting dan eventueel een beetje honing. Hier was het echt smullen van wortel taart en dat is sowieso een van mn lievelings taarten.

    Daarbij kan je bij die cake smash natuurlijk ook zelf een taartje aanleveren!
     
  5. mamabeertje

    mamabeertje Fanatiek lid

    9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Ik zou zelf gewoon lekker taart geven. Hier heeft ze met haar eerste verjaardag heerlijk zitten smullen van een stukje slagroomtaart, maar vooral ook lekker gesmeerd.
    Het is niet zo dat hij helemaal nooit suiker krijgt, dus echt niks gewent is. En van een keertje wat meer krijg je ook niks. Doe je de volgende dag weer lekker gezond.
     
  6. LianneE

    LianneE Niet meer actief

    Waarschijnlijk vindt hij kliederen veel leuker. Mijn dochter vindt taart 3x niks, behalve om aan dingen te smeren :D

    Heb zo'n shoot niet gedaan overigens omdat ik het erg duur vind en meer van de spontane foto's ben :)

    Veel plezier vast met zn verjaardag!
     
  7. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.726
    4.689
    113
    Vrouw
    Ik heb daar eerlijk gezegd niet zo over nagedacht.
    Geen cakesmash gedaan, maar met haar verjaardag gewoon een suikerbom slagroomtaart gegeven om in te slaan en van te snoepen.
     
  8. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Hier at ze alleen de cake op maar de super zoete laag moest ze niet hoor ;)
    Het is echt meer om mee te kliederen en echt heel erg leuk!

    Voor der verjaardag had een vriendin een 3laags taart gemaakt.
    De bovenste laag hebben we eraf gehaald en daar mocht zij lekker mee kliederen en opeten (die viel wel in de smaak)
    Zij at dus dezelfde taart als de rest
     
  9. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    ook ik las erg veel dubbels...
    je zoontje eet gezond maar krijgt wel lange vingers en babytoetjes (zijn suikerbommen) maar je maakt je druk om de cakesmash ivm suiker?
    daarnaast maak je je weer niet druk om datzelfde suiker op zijn verjaardag zelf omdat je hem dan wel een slagroom? taartje wil geven?

    ik ben zelf trouwens absoluut niet anti suiker maar vind het bij babys niet nodig om al die zoete dingen te geven als tussendoortjes. wat ik wel vind is dat taartje slaan bij een 1e verjaardag hoort en mijn ervaring is dat ze van zo een taart misschien 2 of 3 hapjes binnenkrijgen.
     
  10. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.261
    3.500
    113
    Hier geen cakesmash gedaan, maar ik doe zeker niet moeilijk op z'n verjaardag om een stukje taart.
    Op z'n 1e verjaardag at hij een paar hapjes van de foto slagroomtaart die we bij de Hema hadden laten maken.
    Afgelopen jaar toen hij 2 werd, at hij een heel stuk taart op, ik kan me er niet druk om maken.
    Zou gewoon je eigen keuze maken en je dan verder niks aan trekken van de mensen om je heen.
     
  11. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.242
    5.199
    113
    Ik heb meer moeite met de bespoten manderijnenschil dan met een taart. Maar ik ben dan ook niet anti-suiker, want het fruit dat mijn kinderen eten bevat net zo goed suiker (niet dat jullie nu denken dat ze de hele dag zoete dingen eten, mijn dochter drinkt alleen water en krijgt soms wel een koekje, met mate dus ;)). Wel wil ik ze niet te veel bloot stellen aan giftige stoffen en we hebben dan ook over het algemeen alleen biologisch fruit (hebben een biologisch groente en fruit pakket). Van mij hoeft niet alles biologisch te zijn, maar ik snap niet dat je er vanuit gaat dat een biologische taart niet lekker zou zijn? Het enige verschil is toch dat de taart wordt gemaakt van biologische ingredienten? Of is je schoonmoeder ook anti-suiker?
     
  12. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.708
    42.543
    113
    Ik vind het ook een beetje tegenstrijdig idd. Je bent bang voor de suikerbom, maar geeft wel lange vingers en yogholino's?
    Hier kregen ze op die leeftijd helemaal geen suiker, gewoon volle yoghurt en rijstwafels of soepstengels.
    Maar op hun verjaardag kregen ze beiden een slagroomtaartje om mee te kliederen. Dochter pikte het fruit eraf wat erop lag en zoon vond het niet lekker.
     
  13. Joycelyn

    Joycelyn Bekend lid

    27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Even googlen en je vindt zat recepten voor gezonde en lekkere taarten/cakes!
    Persoonlijk vind ik de fotoshoot en verspilling van goed eten erger dan dat m'n kindje een keertje een paar hapjes 'foute' taart zou eten.
     
  14. Nee joh, gewoon doen! Een cakesmash is zó leuk. Verspilling van eten is het trouwens in de verste verte niet, want je houdt er prachtige herinneringen aan over en daarnaast is het ook gewoon heel erg leuk! :D
     
  15. mamma1

    mamma1 Actief lid

    20 apr 2009
    420
    0
    0
    Leuk zo'n cakesmash,wij ook gedaan.Het is meer kliederen met zo'n taart dan eten hoor.Tenminste hier wel.En voor z'n verjaardag..een worteltaart?1 keer per jaar een lekkere slagroomtaart moet kunnen toch..Lekker doen wat je zelf graag wil..Veel plezier 🎉
     

Deel Deze Pagina