tandarts, help

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door miranda22, 30 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miranda22

    miranda22 Bekend lid

    5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    Hallo Allemaal.
    Wat ik nu weer heb, ik had heel veel last van me kies (heb slecht gebit) ik naar de tandarts, en mijn verhaal uitgelegd, en ook dat ik op internet heb gelezen over zwangerschaps verdoving, nou dat vond de tandarts maar een slap verhaal, maar hij zou minder vedoving gebruiken.(heb het gevoel dat hij dat niet gedaan heeft).
    Hij begon ook met wat er in jou mond aan de hand is is slechter voor de baby dan wat voor verdoving of rontgefoto ook, en ze willen tijdens de zwangerschap al mijn kiezen er uit gaan trekken.
    Dus dat worden heel veel verdovingen en rontge foto,s, anders kon het gewoon niet.
    En tot mijn vebazing kom ik nu thuis er achter dat hij de verkeerde kies heeft behandeld dan de kies waar ik last van heb.
    Zouden jullie toch alle behandelingen door laten gaan? wat zouden jullie doen
    groetjes miranda
     
  2. MamaMirella

    MamaMirella Fanatiek lid

    6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Nou ik weet niet hoor, maar als hij de verkeerde kies heeft behandeld, dan is hij niet zo goed bezig ?

    En ik weet dat er bij mijn tandarts staat dat je het moet melden wanneer je zwanger bent ivm. de Röntgefoto's! Een tijd terug was ik daar en was een dag over tijd dus ik zei, ik weet niet of ik zwanger ben! Toen moest ik bellen als ik niet zwanger was, dan mocht ik terug komen!

    Ik zal niet weten wat ik zal doen in jouw situatie, erg vervelend :|

    -xxx-

    Succes ! (enne GEFELICITEERD!)
     
  3. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Het klopt wel dat ontstekingen in je tandvlees of gebit niet goed zijn voor je kindje. Jouw organen zijn dan heel druk met de ontsteking, terwijl die energie naar je kindje zou moeten gaan om te groeien. Vandaar dat ook ik al op het pijnbankje heb gelegen vanaf week 7.

    Het is erg rot, want je mag geen pijnstillers slikken. Maar voor jou en je kindje wel het beste. Mijn tandarts heeft een gewone verdoving gebruikt en wat langer laten inwerken, ik voelde geen centje pijn en mijn kindje doet het nog steeds.
    Ik wil alleen geen röntgenfoto's laten maken.

    Ik stel zelf nog 1 behandeling uit, mijn verstandskies moet er namelijk uit gesneden worden. Aangezien ik daar geen last van heb wil ik dat pas na de bevalling doen zodat ik weer lekker pijnstillers mag nemen!
     
  4. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.555
    3.456
    113
    Ik kwam laatst voor het eerst bij mijn nieuwe tandarts, die wou geen röngenfoto maken i.v.m. zwangerschap.
    Waarom zou het slecht zijn voor de baby dat jij last hebt van je kies volgens je tandarts? Zie daar geen verband tussen.
    Zou lekker doen waar jij je goed bij voelt (nou ja, goed voelen in deze situatie is misschien niet de juiste omschrijving). Als je al die dingen niet vertrouwt, gewoon niet aan beginnen.
    Of ga gewoon naar een andere tandarts, volgens mij klikt het toch niet tussen jou en deze vent. Ik ben ook overgestapt, nadat hij de laatste keer gewoon zonder handschoenen in mijn mond ging zitten!
     
  5. De verdoving is plaatselijk dus dat moet geen probleem zijn. Wat betreft het niet gebruiken van pijnstillers. Als het je teveel zeer doet mag je gewone paracetamol gebruiken. Dus geen ibuprofen of paracetamol met caffeine. De gewone mag gelukkig wel.

    Een rontgenfoto bij de tandarts geeft heel weinig straling. Ik zou het wel uitstellen zo lang als het mogelijk is. In ieder gevel tot je de 12 weken gepasseerd bent.

    Je kan altijd een consult bij een andere tandarts vragen als je deze niet vertrouwt. Je bent vrij om over te stappen als jij dat wil.

    Mijn tandarts maakt nu geen controle rontgenfoto. Alleen gekeken hoe het eruit zag. Tijdens je zwangerschap kun je gemakkelijk last krijgen van ontstoken tandvlees en zo kunnen sneller gaatjes ontstaan. Dus is het wel belangrijk dat je je gebit zo goed mogelijk probeert te verzorgen.

    Veel succes.
     
  6. Pam

    Pam Actief lid

    14 aug 2006
    275
    0
    0
    Ik heb ook verdoving gehad met het trekken!
    Mijn tandarts (vrouw met zelf 4 kleine kids!) zei dat het geen kwaad kon. Dus ben daar maar ook vanuit gegaan.
     
  7. patricia34

    patricia34 Bekend lid

    19 nov 2006
    883
    0
    0
    Brabant
    verdoving kan idd geen kwaad,foto's is een ander verhaal,of het moet zijn dat hij een lood-schort wil gaan gebruiken..?Persoonlijk zou ik (werk zelf bij een tandarts) geen foto's laten maken!

    Succes!
     
  8. miranda22

    miranda22 Bekend lid

    5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    bedankt allemaal voor de reactie,s.
    Denk er ook druk over om naar een andere tandarts te gaan.(dit was net me nieuwe tandarts, maar oke)
    @guppie81, weet je wat probleem is, er zit naast die ene kies geen onstekkingen in me mond gewoon slecht gebit, en bij mijn kiezen zitten 4 wortels waardoor ze er allemaal uitgesneden moeten worden. Eerder heb ik dit al 1 keer gehad en daarna heb ik wel 2 weken met een mega onsteking in me mond gelopen en als dat nu met al me kiezen moet , lijkt het me niet zo een goed plan.
    Maar bedankt voor het reageren
    Groetjes miranda
     
  9. Janneke2

    Janneke2 Lid

    24 nov 2006
    16
    0
    0
    Hoi Miranda,

    Ik zou, als ik jou zou zijn, voor een second opinie gaan (elders). Denk niet dat je gezien het feit dat hij, en de verkeerde kies heeft behandeld en de geplande verdere behandelingen daar slechter van kan/zal worden.
    Wel heel nieuwsgierig naar die second opinie......

    Succes,
    Janneke
     
  10. ichtus

    ichtus VIP lid

    5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    ik heb ook een slecht gebit en ook mijn kiezenmoeten eruit.. ben al geweest voor consult, maar tandarts zei dat als ik last krijg dat hij dan de pijn zal verhelpen, met verdoving en vullen, maar dat het trekken en zo en de prothese (of iets dergelijks) tot na de bevalling moet wachten.. teveel foto's en teveel pijn. Af en toe een paracetamolletje doet wonderen! heb gelukkig niet veel last hoor, maar ik zou wachten als ik jou was... Ik ben dan ook nog erg angstig dus die stress wil ik er niet bijhebben...heb echt een super tandarts die altijd veel tijd voor me neemt en me echt begrijpt! ik zou als ik jou was een andere tandarts raadplegen of je vk vragen.. maar vooral je eigen gevoel volgen!
     
  11. Aldonza

    Aldonza Fanatiek lid

    16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik sluit me aan bij Misoh.....ontstekingen aan je tanden wil je ook niet, dus het is wel belangrijk dat je gebit goed onderhouden wordt, juist nu is die gevoeliger voor infekties.
    Röntgenstraling is ook maar heel licht...zou wel afwachten tot na de 12 weken. Heb zelf pasgeleden ook (noodgedwongen) röntgenfoto moeten maken, maar was toen 25 weken.
    Ik vind het alleen nogal klunzig overkomen van die tandarts dat hij de verkeerde kies heeft behandeld...Je kunt nog even met hem/haar hierop terugkomen..anders bij andere tandarts advies inwinnen over vervolg van je behandeling.
    Maar leuk vooruitzicht is het hoe dan ook niet....wens je veel succes!

    Groetjes, Eva.
     
  12. emma85

    emma85 Actief lid

    21 feb 2007
    108
    0
    0
    @ miranda

    als ik jou was zou ik er ook goed over nadenken of je wel al je kiezen laat trekken. ik werk zelf bij een tandarts en hij trekt pas een kies als het echt heeeeeeeeel erg gesteld is met de kies...
    ik kan me bijna niet voorstellen als je zo jong bent dat al je kiezen al zo ver weg zijn dat ze er allemaal uit moeten.
    het ligt er natuurlijk ook wel aan hoe je er financieel voor staat, aangezien dat wel eens flink op kan lopen.(om je kiezen te behouden)
     
  13. miranda22

    miranda22 Bekend lid

    5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    bedankt nogmaals voor de reactie,s
    Moet volgende week dan terug komen maar ga eerst wel eve een goed gesprek met de tandarts aan, wil zo ie zo wachten met de rontge foto,s totdat ik 12 weken ben en of we met het trekken niet kunnen wachten tot na de bavalling.
    @emma85, mijn melkgebit was er al uit op me 8ste en zins dien heb ik al tussen de 4 en 5 duizend euro neer gelegd voor me gebit maar alles rot er uit, ik denk dat ik carries heb maar de tandarts is er van overtuigd va niet.
    Laat het zeker weten als ik geweest ben

    groetjes weer!
     
  14. Juudje27

    Juudje27 Bekend lid

    14 mei 2007
    762
    0
    0
    Ik zou even naar een andere tandarts gaan ;)
     

Deel Deze Pagina