Tanden poetsen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lieslie, 22 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieslie

    Lieslie Actief lid

    30 mei 2015
    247
    7
    18
    Zuid Holland
    Er zal hier vast al wel een topic over geplaatst zijn maar kan het zo 1,2,3 niet vinden.
    Maar ik heb een zoontje van 2 jaar en die is niet dol op tanden poetsen.
    Als hij het zelf mag doen vindt hij het leuk (en de tandpasta lekker!!) maar zodra ik zijn tanden wil poetsen is het drama!!! We hebben dit al geprobeerd :
    Hij heeft zelf zijn tandenborstel uitgezocht.
    We poetsen tegelijk met hem onze tanden.
    Hij heeft onze tanden gepoetst.
    Een liedje erbij/ervan maken en zingen.
    Beloning
    Boos worden (maar dat helpt natuurlijk al heLemaal niet)

    Iemand nog tips???
     
  2. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.967
    8.771
    113
    Helaas hebben we die fase ook gehad, we hebben 1 ding gekozen en die hielden we fast, in ons geval poetsen met een liedje, vervelen en ik stopte met zingen. Wanneer ik klaar was net poetsen mocht hij pas poetsen.
    Ik legde hem wel al uit dat ik poets anders krijg je pijn aan je tandjes.
    Je zou ook een 2 minuten verhaaltje kunnen proberen.

    Verder volhouden en hopen dat het een korte fase is.
     
  3. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.648
    21.146
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier hielp het even om te vragen: laat eens kijken wat je allemaal gegeten hebt! O, ik zie een lekkere boterham! En daar zie ik nog een stukje appel! En zie ik daar nou een koekje?? ;)
     
    Koekie1 vindt dit leuk.
  4. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Wij hebben elektrische tandenborstels voor de kinderen. Mijn zoon werkt altijd goed mee. Mijn dochter van 2 niet en dat gaat net zoals bij jou, zodra ik wil poetsen wil ze niet meerp. Met een elektrische tandenborstel poetst er toch nog wat heb ik het idee ook al werkt ze niet mee. En verder leg ik haar dan neer en hou de handen vast. Het moet toch gepoetst worden, ik wil ook niet dat ze rotte tande.ln krijgt.
     
  5. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    Dit werkte hier ook!
     
  6. Jules!

    Jules! Bekend lid

    26 jun 2017
    813
    1.050
    93
    Vrouw
    Bij mijn dochter is het ook echt een gevecht. Ik heb haar een tijdje in de houdgreep gehouden, maar ik voelde me daar echt totaal niet prettig bij. Het leek wel een worstelpartij. Als het moet dan moet het, want die tanden moeten schoon worden, maar ik probeer het nu op andere manieren: afleiden totdat ik er bij neer val, haha.

    Ik verzin iets op wat ze heel erg leuk vindt en ik breng het op een manier of het echt heel bijzonder gaaf spannend super super leuk is :D
    Dat kan dus zijn tijdens het poetsen een zelf bedacht liedje of een "sprookje" waarin zij de prinses is.
    Ik kondig het mega overdreven aan. Het liedje of het verhaaltje slaan vaak echt nergens op, maar omdat ik het zo enthousiast vertel, werkt het.

    Ik poets elektrisch en dat werkt ook goed, in de korte tijd dat ze dr mond open doet, poets ik efficiënter. Laatst zong ik steeds "hiep hiep hoeraaaaaaaaaaaaaa" samen en bij de hoera gaat dan heel lang dat mondje wagenwijd open :D
    Ik ben nu zover dat ze redelijk vrijwillig twee minuten lang haar mond open heeft.
     
  7. mariellevanr

    mariellevanr Niet meer actief

    Hier ook heel lang een gevecht geweest met de jongste. Hij is nu 4 en gaat nog niet van harte.

    We zijn vanaf 2 jaar elektrisch gaan poetsen en dat scheelde wel iets. Het hielp ook wel wat om in zijn mond te 'zoeken' naar wat hij die dag had gegeten. Zie tip eerder.
     
  8. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    Hier gaat het al heel lang met veel drama. Ze gaat gewoon in de houdgreep. Ik blijf niet bezig met afleiden. Jammer dan hoor :rolleyes: heb werkelijk van alles geprobeerd maar ze maakt er nog steeds 1 groot drama van.
     
  9. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier ook een spelletje, zei is de leeuw en ik kijke wat ze heeft gegeten. Maar als dat niet werkt, dan is het in de houdgreep.
     
  10. Meisje@12345

    Meisje@12345 Fanatiek lid

    19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    TV aan helpt hier vaak wel, en afleiden, spelletje van maken, maar gaat hier 9 van de 10 keer ook niet van harte.
     
  11. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.053
    2.435
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik doe het als mijn zoon een filmpje kijkt. Hij mag altijd een filmpje na het eten.
    En dan met elektrische even roetsj erdoorheen. Hij zit naar tv te staren en houdt zijn mond open..
    Niet erg actieve houding maar het werkt wel haha
     
  12. Sneeuwvlokjes

    Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    2.130
    1.209
    113
    Ik zing altijd een heel vies liedje. Over poep en plas ofzo. Dat vindt ie zó mooi dat ie netjes met zn bekkie open blijft zitten.
     
  13. Jon1978

    Jon1978 Fanatiek lid

    28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Hier hetzelfde gevecht. Vanaf dat ik hem 1 minuut op de trap zet omdat hij niet luistert met poetsen en meewerkt gaat het beter. Wel volhouden als je dit gaat proberen. Leuk is anders maar een peuter die een beetje meewerkt is ook leuker ;)
     
  14. Lieslie

    Lieslie Actief lid

    30 mei 2015
    247
    7
    18
    Zuid Holland
    Bedankt voor jullie reactie. Ik ga de eens even kijken wat je hebt gegeten tip proberen!!
    En we hebben een elektrische tandenborstel gekocht maar die wil hij al helemaal niet.
    We blijven volhouden....hij zal en moet gewoon tanden poetsen!!!
     
  15. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wij hadden bij de eerste geen problemen maar bij de jongste is het ook drama, van alles geprobeerd maar nu blijf ik gewoon volhouden, heb heel veel geduld en zing ondertussen een liedje. Gaat inmiddels wel iets beter.
     
  16. Blaagje

    Blaagje Lid

    19 jul 2017
    56
    19
    8
    Vrouw
    Hier pak ik bij de jongste ook echt even door als niks werkt. Bij het naar bed brengen poetsen we elektrisch en moet ik ook echt napoetsen maar in de ochtend mag hij beneden met een handtandenborstel en dan loopt hij er zelf een tijd mee rond en kauwt veel op de borstel (ook prima volgens mij).

    Hier zoeken we ook wel de tanden van de tijger, olifant, krokodil etc. dat gaat soms goed.
     
  17. Meis28

    Meis28 Fanatiek lid

    30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Hier ook vrijwel altijd moeilijk moeilijk. Periodes gehad dat t redelijk ging en dan weer periodes van drama en tegensputteren. Ik heb hem op een gegeven moment gewoon in de houdgreep genomen omdat het allemaal niet werkte en ik er echt geen zin meer in had zo lang te onderhandelen iedere dag. Nu gaat het ietsje beter nu hij 2,5 is en hij de electrische tandenborstel leuk vind en niet meer eng (had m een tijdje weggelegd). Ook mag hij als hij goed geluisterd heeft, zoals hij zelf zegt (eerst mag hij zelf poetsen en daarna poets ik na), een sticker hebben. Dan maar zo.... ;)
     
  18. nikki83

    nikki83 Bekend lid

    11 nov 2013
    526
    4
    18
    Vrouw
    Hier was het ook een drama. Ze wil alleen zelf op haar tandenborstel bijten en de tandpasta eraf likken, en zodra ik wilde poetsen was het stijf de kaken op elkaar klemmen.
    Op aanraden van cb een goedkope elektrische tandenborstel bij de Action gekocht (5 euro voor een tandenborstel met de Minions) en sindsdien is het een succes. Ze wil nog steeds zelf doen, maar ik mag wel eerst met de tandenborstel over al haar tandjes gaan!
     
  19. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.771
    113
    Mijn zwager en schoonzus zetten op de iPad een tandenpoets liedje aan, daarmee willen ze dan wel meedoen.
     
  20. MaMa

    MaMa Fanatiek lid

    21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    De oudste vind het geweldig als de tandenborstel "per ongeluk" z'n neus gaat poetsen
    Hoe meer hij lacht hoe beter ik bij de tanden kan
     

Deel Deze Pagina