Tandenpoetsdrama dreumes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Brabootje, 17 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brabootje

    Brabootje Actief lid

    11 feb 2013
    395
    1
    18
    NULL
    Hoi,

    Hier is tandenpoetsen met onze dame van 20 maanden keer op keer drama. Ze wordt steeds sterker en slimmer, waardoor het poetsen steeds lastiger wordt.. ;)
    Uiteindelijk komen we elke keer uit op een soort van houdgreep, waarna ze haar kaken stijf op elkaar houdt en de tandpasta uitspuugt. Afleiden met tv of telefoon werkt ook niet.. Herkenbaar? Heeft iemand tips?
     
  2. mamabeertje

    mamabeertje Fanatiek lid

    9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Ik denk even hardop hoor, misschien heb je het allemaal al geprobeerd.

    Liedjes zingen(gekke dingen)
    Voor de spiegel
    Haar jouw tanden ondertussen laten poetsen
    Jij haar tanden poetsen, terwijl zij knuffel z'n tanden poetst
     
  3. Katenhond

    Katenhond Fanatiek lid

    14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Bij elkaar poetsen. Dus jij bij haar en zij bij jou.

    Haar eerst zelf laten poetsen en daarna pas jij.

    Liedje zingen

    Of accepteren dat ze op zoek is naar zelfstandigheid en dat sommige handelingen voor sommige kindjes gewoon niet aantrekkelijk te maken zijn.
     
  4. Brabootje

    Brabootje Actief lid

    11 feb 2013
    395
    1
    18
    NULL
    Bedankt dames! Bij elkaar poetsen, dat gaan we eerst eens proberen, goed idee.
    Eerst zij poetsen en daarna ik werkt helaas niet.
    We gaan proberen er een feestje van te maken i.p.v. de strijd die het nu is. ;)
     
  5. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.690
    2.137
    113
    Hier helpt t ook als ik (net als of, maar weet hij veel :D) eerst even mn tanden poets met zijn borsteltje. Daarna zing im een verzonnen liedje over tandenpoetsen, daarna mag hij even zelf poetsen. Soms protest maar dan zeg ik gewoon dat het moet en tnt werkt dat met bovengenoemd ritueel er achter aan :)
     
  6. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.275
    113
    Wij doen gek, trek rare bekken, tong uit mijn mond en zing er bij. Zal vast heel raar er uit zien maar het werkt wel. En belonen en heel trots daarna zijn.
     
  7. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.333
    113
    Hier gelukkig geen drama meer zolang we maar doen zoals altijd.
    Ik leg hem met z'n hoofd op m'n schouder, kan hem dan met de ene hand goed vasthouden, andere hand om te poetsen.
    Ondertussen zing ik een liedje, als hij z'n mond dicht klemt stop ik met zingen.
    Nu hoef ik hem niet echt meer vast te houden (behalve om te voorkomen dat hij me totaal natspettert) maar als ik hem in andere houding doe, wil hij niet.
    Hij vraagt tegenwoordig zelfs om het poetsen, dus zo erg vindt hij het niet.

    Hij heeft ook zelf een tandenborstel, waar hij mee poetst. Momenteel is hij heel trots als hij er zelf tandpasta op mag doen, doet zelf de tube open en dan heel voorzichtig een beetje erop doen.
     
  8. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Die van ons vindt t zaaaaalig, maar die heeft dan gelijk massage van tandvlees. (10mnd) Hier woezel en pip tandpasta wil misschien ook nog wel t probleem zijn.
     
  9. samhh

    samhh Actief lid

    6 jul 2014
    147
    1
    18
    Heel bekend. Alles geprobeerd, maar zodra de tandenborstel in haar buurt kwam was het drama. Hier werd het vanaf 2,5 ineens veel makkelijker. Hopelijk gaat het bij jullie iets sneller goed.
    Wat nu goed werkt is vragen of ik in haar mond mag kijken wat ze gegeten heeft. En dan benoemen wat je "ziet" en dat wegpoetsen.
     
  10. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.324
    1.346
    113
    Sinds wij deze tandpasta hebben, begint onze zoon spontaan te kirren zodra hij de tandenborstel ziet :roflmao: Heel verschil met de tandpasta die we voorheen gebruikten :p
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  11. Esje87v

    Esje87v Actief lid

    21 jun 2014
    392
    2
    18
    NULL
    NULL
    Tja.. hier ook stevig in de houdgreep, en proberen klaar te zijn voordat hij echt volledig over de rooie gaat..

    Hij vond onze elektrische tandenborstel zo interessant, dat ik er ook een voor hem heb gehaald. Daarmee ging het super goed, hij ging stil zitten en deed z’n mondje er voor open. Maar na een maandje was dat feest ook voorbij.. dus nu elektrisch poetsen in de houdgreep.. nou ja, gaat in elk geval sneller dan normaal poetsen..

    Misschien houdt jouw dochtertje het langer vol met een elektrische borstel?
     
  12. grasspriet84

    grasspriet84 Fanatiek lid

    17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Bij mijn zoontje gaat elektrisch tanden poetsen heel goed.
     
  13. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Ik was op zoek naar tips rondom tanden poetsen en kwam in dit topic terecht. Bij onze dochter van 17 maanden ook elke dag drama, als in dat ik haar tanden niet of nauwelijks kan poetsen. Ze is al vanaf geboorte een "niet teveel gedoe aan mijn lijf" kindje; neus snuiten, prutsen aan haar haartjes, mutsjes etc vindt ze ook allemaal 3x niks. En tanden poetsen dus ook niet. Eerst kon ik haar voortandjes nog redelijk poetsen, maar ook dat gaat tegenwoordig niet meer. Ze zit nu al in de "zelf doen" fase, ook met andere dingen zoals eten, sokken en schoenen aandoen etc. Ze heeft nu sinds enkele weken kiezen en die kan ik dus niet poetsen. Ik heb al geprobeerd met liedjes zingen, haar eerst laten poetsen, haar mijn tanden laten poetsen (dan stopt ze gewoon mijn tandenborstel in haar mond), maar niets lukt. Als ik het wil doen klemt ze haar tanden stijf op elkaar en draait ze haar hoofd weg. Als ze het zelf doet gaat ze gewoon de tandpasta van de borstel afzuigen, als ik dan de tandenborstel naar haar tandjes beweeg wordt ze boos.
    Bij papa lukt het al helemaaaaal niet...
    Ze is nog niet in die leeftijd dat ze zoveel begrijpt dat ze voor rede vatbaar is.
    Wie heeft er nog tips? Ben zo bang dat ze straks gaatjes krijgt omdat we haar tandjes gewoon niet kunnen poetsen :(
     
  14. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Afgezien met je vingers zo op de kaken zetten dat ze niet anders kan dan openhouden (ala geef medicatie aan een kat), maar of je daar nou op zit te wachten...eens navragen bij de (kinder)tandarts. Goed poetsen is belangrijk, maar zij zien meer onwillige patientjes en hebben allicht nog wel tips.
     

Deel Deze Pagina