Tandjes of niet?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lils, 21 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lils

    Lils Bekend lid

    11 sep 2017
    614
    648
    93
    Vrouw
    Hallo,

    Ik heb een vraag over mijn dochtertje.
    Ze is vandaag precies 8 maanden oud en ze heeft nog geen tandjes. Nu heeft ze al een aantal weken duidelijk ergens last van. Ze heeft af en aan verhoging, huilt ineens veel meer, slaapt heel slecht( terwijl ze voorheen heel makkelijk sliep).

    Ook heeft ze sinds een aantal weken rode, droge plekken over haar lijfje.
    Ik ben hiervoor al naar de huisarts geweest die, nadat hij haar na had gekeken, kwam met de (vage) conclusie dat ze wss iets van een virusje gehad heeft en dat die plekjes het gevolg waren van haar immuunsysteem dat ertegen vocht.
    Ik moest de plekjes goed vettig houden en dan zou het over gaan.

    Toen zijn de plekjes en alle andere symptomen inderdaad verdwenen voor een dag of 5 en nu zijn ze weer in alle hevigheid terug, met kwijlen, overal op kauwen, veel naar hoofdje/oortje grijpen.

    Mijn vraag is, zou dit dan toch allemaal met tandjes te maken hebben, incl de plekjes?
    Kan het dat ze daar dus al weken last van heeft zonder dat er nog tandjes zichtbaar zijn?

    Ik hoop dat jullie ervaringen hebben want ik weet t niet meer.
     
  2. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    klachten als vlekjes hoort er niet bij.

    Hier begint het kauwen vaak een week of twee voor er iets zichtbaar is.
    Daarna drinkt hij een aantal dagen flink veel water, echt bijna twee keer zoveel als normaal en eet hij een stuk minder.
    Als een eenmaal een puntje door is beginnen meestal de zure luiers.
     
  3. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Als je nog niks kunt zien, kun je vaak al wel een hard puntje voelen een tijdje voordat ze doorkomen!
     
    Sado vindt dit leuk.
  4. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier zorgden tandjes wel voor eczeem-opvlammingen.
     
  5. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.749
    15.179
    113
    Komt mij niet bekend voor, wat je omschrijft! Hier met tandjes: veel drinken, weinig eten, rode wangetjes, extra prikkelbaar, soms wat kwijlen. Typische tandjesklachten als vieze poepluiers en verhoging ken ik niet, met niet een tand meegemaakt (mijn dochter mist nu nog maar 2 tandjes) :)

    Ik zou zelf toch aan een virusje denken.
     
  6. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.749
    15.179
    113
    Dit inderdaad! Kan je misschien iets voelen?
     
  7. Lils

    Lils Bekend lid

    11 sep 2017
    614
    648
    93
    Vrouw
    Hoi hoi,
    Bedankt voor je reactie!
    Ja, ze heeft onder 2 harde bulten met een spits kopje. Maar die heeft ze eigenlijk al 2 maanden ofzo.
     
  8. Lils

    Lils Bekend lid

    11 sep 2017
    614
    648
    93
    Vrouw
    Ja ik twijfel zelf dus ook over eventuuel een virusje, maar dan zou die wel al lang durenen ik vind het zo gek dat t dus bijna een week weg geweest is en dan nu weer terugkomt...
     
  9. mamabeertje

    mamabeertje Fanatiek lid

    9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Het kwijlen en kauwen herken ik wel, de plekjes verder niet. Maar het kan wel heel lang duren voordat een tandje eindelijk doorkomt hoor.
     
  10. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier zag ik die tandjes ook al heel lang in het tandvlees zitten, en het verschilde ook per tandenpaar hoeveel last ze hadden. Bv de hoektandjes waren echt heftig, de eerste kiesjes ook.
    Hier qua klachten; zeurderig, rode wangen, soms verhoging, naar oortjes grijpen, lastiger slapen, veel kwijlen, veel bijten op dingen - maar soms ook juist niet, lastiger eten, vaker willen drinken, vaker poepen, soms echt zurige ontlasting... en de jongste dus ook eczeem-opvlamming.
     
  11. MamaLe

    MamaLe Fanatiek lid

    28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Plekjes ken ik niet. Wel het slecht slapen, rode wangen, kwijlen, zure poepluiers (en veel!), overal op kauwen en de jongste hoest veel voor ze er weer wat bij kreeg. Bij de eerste tandjes waren het hier iets van 2 weken verschijnselen voor het tandje doorkwam (en bij het puntje door was het meestal weer goed) maar dit werd hoe verder we komen wel langer met de hoektanden wel 3-4 weken.
     
  12. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Ook ik herken de vlekken niet. Bij mijn dochter is het verhoging/koorts, zuur ruikende poep, heel veel kwijlen, overal op kauwen en broodkorsten weigeren. Bij dr kiezen ook rode wangen. Nu komen de hoektanden en heeft ze al een week verhoging en kwijlt veel.
     
  13. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Ik herken de vlekken wel! Bij ons zijn het ook rode droge vlekken (vooral op de buik) die de kop op steken bij tandjes, kiezen en hoektanden. Eveneens verhoging, kwijlen en overal op kauwen en slechter slapen.
     
  14. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.695
    14.045
    113
    Kunnen twee losse dingen zijn. Viruskes is hier continue op en aan, tussendoor komen de tanden ook gewoon dus loopt hier geregeld samen.

    Eerste 2 tandjes hadden wij niet eens door, was met 5 mnd al. Tweede paar ging minder soepeltjes, vervolgens kwamen ze in groepen van 4 en 6 tegelijk weer twee en nu is ze met een kies bezig. Kwijlen, zeuren, mama claimen, vingers in de mond, oortje, rode wangen en laatste stadium de stinkende luiers en dan is t weer klaar.

    Hebben 1 periode gehad dat ze t echt uitgilde van de pijn, alles nagekeken tandjes , luiers , temperatuur, krampen niks kunnen vinden. Niet te troosten, luidkeels gillen, paracetamol sloeg niet aan (in tijd van tanden is alle pijn tanden tenzij dr 'boem' aan vooraf ging hanteren we hier). Bleek dat heel dr onderkaak aan t zetten was en ze, net als mama, met pijn niet of nauwelijks reageert op paracetamol...bugger...

    Ik heb een sabbelzakje in huis (nubby) doe daar een stukje waterijs in. Probeer t als ijs niet lukt met een boterhamkorst, lukt dat ook niet dan dentinox (anderen gebruiken chamodent of eentje uit duitsland) werkt dat niet en gilt ze t echt uit dan wordt t pijnbestrijding.
     

Deel Deze Pagina