Tandjes of niet?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lils, 21 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lils

    Lils Bekend lid

    11 sep 2017
    614
    648
    93
    Vrouw
    Hallo,

    Ik heb een vraag over mijn dochtertje.
    Ze is vandaag precies 8 maanden oud en ze heeft nog geen tandjes. Nu heeft ze al een aantal weken duidelijk ergens last van. Ze heeft af en aan verhoging, huilt ineens veel meer, slaapt heel slecht( terwijl ze voorheen heel makkelijk sliep).

    Ook heeft ze sinds een aantal weken rode, droge plekken over haar lijfje.
    Ik ben hiervoor al naar de huisarts geweest die, nadat hij haar na had gekeken, kwam met de (vage) conclusie dat ze wss iets van een virusje gehad heeft en dat die plekjes het gevolg waren van haar immuunsysteem dat ertegen vocht.
    Ik moest de plekjes goed vettig houden en dan zou het over gaan.

    Toen zijn de plekjes en alle andere symptomen inderdaad verdwenen voor een dag of 5 en nu zijn ze weer in alle hevigheid terug, met kwijlen, overal op kauwen, veel naar hoofdje/oortje grijpen.

    Mijn vraag is, zou dit dan toch allemaal met tandjes te maken hebben, incl de plekjes?
    Kan het dat ze daar dus al weken last van heeft zonder dat er nog tandjes zichtbaar zijn?

    Ik hoop dat jullie ervaringen hebben want ik weet t niet meer.
     
  2. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    klachten als vlekjes hoort er niet bij.

    Hier begint het kauwen vaak een week of twee voor er iets zichtbaar is.
    Daarna drinkt hij een aantal dagen flink veel water, echt bijna twee keer zoveel als normaal en eet hij een stuk minder.
    Als een eenmaal een puntje door is beginnen meestal de zure luiers.
     
  3. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Als je nog niks kunt zien, kun je vaak al wel een hard puntje voelen een tijdje voordat ze doorkomen!
     
    Sado vindt dit leuk.
  4. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113