op dieet?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door , 26 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    vorige keer toen ik bij het cb was woog danisha 7420 en 62cm. dat was op 21 juni. ze zeiden dat als ze zo bleef groeien dat ze dan op dieet moest. Nu is ze (volgens mij) al 8,5/9 kilo dat hebben we gewogen door met haar op de weegschaal te staan dus erg precies is het niet maar goed feit is dat het een heerlijke mollige baby is. met de nadruk op heerlijk :) Mijn vraag is wat houdt zo'n dieet in? iemand enig idee.

    Ze krijgt nu 4 flessen (af en toe 5) van 3x 180+6 en 1x 240+7+3 nutrix en fruithapje. Dat lijkt mij voor haar gewicht zeker niet teveel! Ik ga ook zeker niet minder geven ook al wil het cb dat. Maar vroeg me gewoon af wat het dieet inhoudt. Als het nou gewoon anders soort voeding is dan vind ik het wel goed.
     
  2. moontjejl

    moontjejl Bekend lid

    15 jun 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    Geniet van je prachtig kindje en laat je niet gek maken meis!
     
  3. Niet meer actief

    dank je wel!
     
  4. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    Nou ja zeg, baby's kunnen toch niet op dieet? Niks van aan trekken, dom gezeur! Al dat extra babyvet gaat er vanzelf af als ze meer gaat bewegen. Tot die tijd ziet ze er gewoon extra schattig uit!
     
  5. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
  6. Niet meer actief

    oke dank je

    Nou wij hebben geen mensen met overgewicht in de familie.

    Ikzelf ben 1.75 en 63 kilo en me vriend 1.85 en 85 kilo dus allebei mooi gewicht.

    Ik was zelf ook mollig maar ik kreeg wel borstvoeding en dan is het minder erg zeggen ze.
     
  7. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Nou jaaaaaaaaaaaa zeg wat een rare mensen van het CB.
    Er zijn kinderen die minder wegen en er zijn kinderen die meer wegen dan het gemiddelde.
    Mijn dochter weegt ook altijd meer maar is ook langer.
    Meis laat je niets wijs maken het is een baby die ga je toch niet op een dieet zetten.
    Zolang je niet teveel tussendoortjes geef zoals koekjes etc.... zou ik het lekker zo laten.
    prachtig meisje niks op dieet denk ik dan ;)
     
  8. MiniUs

    MiniUs Bekend lid

    5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Hier ook zo'n zwaargewicht (en wij zijn beide echt slank) en het CB zegt er niks van hoor. Nu krijgt mijn mannetje borstvoeding, mischien maakt dat uit.
    Hij is van de week nog naar het CB geweest en woog ook al 8 kilo. Kan er niks aan doen, lijkt me....Gaat er snel genoeg vanaf is ons verteld.
     
  9. Niet meer actief

    ja met borstvoeding is het minder erg...

    ja kan er ook weinig aan doen..
     
  10. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    Volgens mij is het ook helemaal niet goed om een baby op "dieet" te zetten. De ene baby groeit nu eenmaal wat meer dan de ander. Als ze straks wat meer gaat bewegen, gaat ze ook meer verbranden.
    Vindt het echt grote onzin van het CB, maar dat is mijn mening.
    Laat je vooral maar niet gek maken door ze! Jij weet zelf wat het beste is voor je knidje!
     
  11. liselotte

    liselotte Actief lid

    11 jun 2006
    446
    0
    0
    Mijn mannetje is ook groot: 65 cm en 7,5 kilo. Ik verwacht ook dat het cb vandaag of morgen gaat zeggend at hij te dik is. Vorige week zei ze dat het al een groot kind was toen hij geboren werd en dat dit zo zou blijven. Ik heb nog niks gehoord over een dieet en ik pieker er niet over om hem dat aan te doen. Ik geef flesvoeding:
    4 * 180 + 10 cc water
    1 * 210 cc voeding.

    Ik geef hem echt niet teveel. Ook niet het welbekende extra schepje (volgesn het cb)
    Mijn mannetje groeit gewoon lekker en ik maak me hier zeker geen zorgen over. Ik geniet lekker van hem en ik ben niet van plan om me dat door het cb te laten afpakken!

    Liefs
     
  12. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    Kylian is in december met spoed opgenomen in het zh.
    Daar werd hij gewogen en we kregen meteen te horen dat hij te zwaar was met zijn 8 kilo voor 4 maanden (ze hadden echter nooit naar de lengte gekeken want ook daarmee zat hij boven de curve)

    Op dat moment kreeg hij 5 flessen per dan en een fruithapje.

    Hij werd ook meteen op een dieet gezet.
    Van 5 flessen van 210 naar 4 flessen van 180 en geen fruithapje meer. En hij mocht ook geen nutrix meer in zijn laatste fles.
    Dat ging prima op het moment dat hij ziek was maar toen meneertje zich beter ging voelen begon hij dus te krijzen van de honger.
    Ik ben op een gegeven moment gewoon naar de verpleging gegaan en heb een extra fles opgeeist. Die kreeg ik wel maar er werd wel meteen in het dossier gezet dat het op mijn verzoek was en ik werd er herhaaldelijk op gewezen dat ik Kylian aan het overvoeden was.

    Toen we hem weer thuis kregen was hij veranderd van een tevreden mannetje naar een kindje wat heel veel huilde.
    Ik ben toen weer nutrix in de flessen gaan doen en ook weer 210 aangeboden. De ene keer dronk hij het op en de andere keer dan liet hij er rustig 120 van staan.
    Volgens het cb was er niets aan de hand en mochten we ook weer beginnen met groente en fruit.

    En toen begon Kylian te kruipen en veranderde alles, qua lengte groeit hij gewoon gestaag door maar zijn gewicht blijft hierin wat achter waardoor hij dus een lange slanke den aan het worden is (in tegenstelling tot zijn moeder).

    Ik zou me er niet al te druk over maken, het is dat we zo bezorgt waren omdat Kylian ziek was maar anders had ik me ook niet naar 4 flessen toe laten dwingen.
    Uiteindelijk komt het allemaal wel goed zolang je je kleintje maar niets opdringt.

    Groetjes Anita
     
  13. Niet meer actief

    bedankt voor jullie reacties! ik heb nu al helemaal besloten dat ze toch niet op een dieet gaat... ik weet zeker dat ze dat niet gaat waarderen.. ik zit nu al op een "grens" dat ze het nog net genoeg vind en ze doet het prima..

    @pluk: niet normaal hoe ze daar reageren.. dat je hem aan overvoeden was... hij zal heus niet meer drinken dat ie zelf wil..
     
  14. MiniUs

    MiniUs Bekend lid

    5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Lekker doen waar je je goed bij voelt hoor!
    En lekker van je meisje genieten!
     
  15. bloem31

    bloem31 Actief lid

    10 jul 2007
    388
    0
    0
    Wat een gezeur daar bij het CB. Gewoon niets van aantrekken hoor. En zeker lekker genieten van je meisje!
     
  16. liset

    liset Actief lid

    2 aug 2006
    223
    0
    0
    noord-holland
    Geniet lekker van je meisje.

    Wat kan er wel een verschil zitten zeg, tussen de kindjes. Mijn zoontje is 7,5 maand en weegt bijna 9 kilo bij een lengte van 72. Hij was 4260 bij de geboorte. Hoe zwaar was jouw meisje bij de geboorte?
     
  17. Niet meer actief

    ja ze was "maar" 3338 gram en 50cm dus ze was niet zwaar ofzo en is dus enorm gegroeid.
     
  18. eve

    eve Fanatiek lid

    26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Niks van aantrekken hoor!

    Ik ben vd week bij het cb geweest en kreeg ook te horen dat Fynn toch wel veel gegroeid was en echt aan de grens zat. Hij weegt nu 9650 gram en is 72,5 cm. Als het de volgende keer nog zo was kwam ik op de lijst en moesten we maar es gaan praten. Het leek net alsof ik iets misdadigs had gedaan. En kwam met een onzeker gevoel terug van het cb.

    Heb bij m'n december mama's ff m'n hart gelucht en die vonden het ook allemaal onzin. Op het kdv ook en iedereen tegen wie ik het vertel.

    Fynn is gewoon een lekkere stevige baby die het goed doet. Ik was zelf ook heel mollig maar werd later ineens heel lang en dun. Zelfde geldt voor z'n vader. En tja, daar vragen ze dan niet even naar.

    Ik ga dus gewoon zo door met wat ik hem nu geef. En dat is echt niet teveel en daar zitten echt geen dikmakers tussen.

    Dus: ga lekker zo door met Danisha en laat het cb voor wat het is. Ze kunnen daar alleen maar in gemiddelden denken. Nou, dan hadden ze op een bureau voor statistiek moeten gaan werken en niet ergens waar verschillende kinderen komen die elk hun eigen ontwikkeling doormaken.
     
  19. Niet meer actief

    pff jemig nou als ze gaan zeuren dan laat ik ze lekker zeuren maar het gaat gewoon me ene oor in en andere weer uit.. dit is waars. de laatste keer want ik ga verhuizen en dan naar een andere cb.. ben benieuwd wat ze daar zeggen

    @eve: eens even gaan praten.. nou ja zeg... alsof hun iets te zeggen hebben over jou kind..
     
  20. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    idd lekker laten zeuren dat cb...ons zoontje krijgt bv en is 1 cm langer en weegt ook 7 en half kilo....en daar zeggen ze ook niks over...tis gewoon een lekker stevig mannetje en jij hebt gewoon een lekker stevig meisje...herlijk toch?!
     

Deel Deze Pagina