Ik heb een praktische inrichting, jullie ook??

Discussie in 'De lounge' gestart door mamabri, 16 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    Ivm mijn kinderen, katten en eerder honden heb ik altijd een praktische inrichting gehad.

    Je weet wel, hardhouten teakmeubels, ivm kleintjes die graag duplo op tafel tikken, een goed schoon te houden kleed, een compleet uitwasbare bank van Ikea, waaroverheen nog over het zitgedeelte een antiwaterhoes en een deken op ligt voor kotsende en plassende kinderen en katten. Vooral niet teveel prullaria, want ook al roept iedereen dat katten overal netjes langs lopen, lopen die van mij er vooral alles af. En uiteraard alles wat je dan hebt, niet zo neerzetten dat de dreumes die net staat alles van tafel plukt.....En niet te vergeten: door het hele huis gladde vloeren, terwijl ik van hoogpolig tapijt hou :) Lekker warm aan je voeten ook.

    Ook planten zijn hier in dit huishouden niet besteed, aangezien mijn kattebeest dol is op plantjes, zelfs de nepplantjes eet hij op...... :(

    Begrijp me niet verkeerd , het ziet er allemaal keurig uit hier hoor, maar heel soms als ik op tv kijk naar hoe mooi sommige mensen het inrichten of ik sla een prachtig woonmagazine open wordt ik wel eens jaloers op die mooie inrichting......

    En zeg nou niet, dat komt later wel, want dan hoop ik kleinkinderen te hebben die ook niet bang hoeven te zijn dat ze iets vies of kapot maken omdat het allemaal zo praktisch ingericht is, ben er bang voor dat het niet aan mij is besteed........ :):p

    Hoe is dat bij jullie?
     
  2. Sterrefeetje

    Sterrefeetje Niet meer actief

    Hetzelfde... Zucht...
    Behalve dan de bank, hier geen ikea bank want ik vind ze meestal niet fijn zitten. En verder heb ik veel hoge kastjes en dressoirs zodat ik wel nog wat leuk neer kan zetten.
    Mijn oudste dochter bleef overal vanaf, maar mijn jongste, omg....
     
  3. Rosa5

    Rosa5 VIP lid

    21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Hier net zo hoor. Zolang de kinderen klein zijn ga ik voor praktisch.
    Ook niks leuks op de salontafel want mijn peuter kan er toch niet afblijven. Sinds een paar maanden wel een vaas met bloemen waar hij bij kan. Maar het heeft wel even geduurd voordat hij er af bleef. en hier ook ikea banken met uitwasbare hoezen, etc.
    Ik zeg weleens voor de grap tegen de kinderen, zodra jullie de deur uit zijn koopt mama een spierwitte bank.;):p
     
  4. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Je omschrijving komt redelijk overeen met hoe het hier is hihi. Ok, wij hebben dan eiken meubels waar naar onze mening bij geleefd mag en kan worden: deukje? jammerdebammer, krasje? ach wordt 1x in de 2 jaar geschuurd en gelakt dus zien we dan wel weer, vlek erin? heeft ook wel z'n charmes en we weten nog precies waar wanneer wat geknoeid is haha. Kleed lekker kort en goed schoon te houden. Prullaria, weinig, maar net iets om het gezellig te maken. Aangezien het hier verder maar klein en krap is in de woonkamer moet er gespeeld kunnen worden.

    Bank is helaas niet erg kidsproof mbt ongelukjes (stof, niet af te halen), maar die zingt het nog maar even uit tot de jongste een jaar of 3 is en dan komt er een goed afneembare bank (of leer of een wasbare hoes).
     
  5. Saja87

    Saja87 Niet meer actief

    Hier precies zo!

    Ook een lege salontafel want mn zoontje vind alles leuk en interessant en als mama even niet oplet is hij er al mee aan het spelen of is het kapot.

    Verder ook 2 poezen die idd alles overal van af lopen..
     
  6. 0Zebra0

    0Zebra0 VIP lid

    6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ik heb tot nu toe alleen de salon tafel leeg gemaakt dus daar staat niks meer, zodra de kinderen op bed liggen zet ik er een groot houten dienblad neer waar wat dingen op staan
    verder gelukkig hoge dressoirs en geen katten
    wel een lompe hond maar die gooi ik gewoon buiten als ie de dolle 5 minuten heeft :D
     
  7. Hopefultimes

    Hopefultimes Fanatiek lid

    5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier een combi van praktisch en "leuk".
    Dat is ook een beetje mijn smaak.
    Alle meubels zijn van (zacht) hout, dat vergt wel wat onderhoud, maar goed. En als iemand té enthousiast op de tafel timmert met een blokje hout ofzo, dan heb je dus wel een "deukje".
    Bank en stoelen zijn van leer.
    Maar veel planten en kussentjes bijvoorbeeld, want dat vind ik leuk.
    Dan maar even vaker wassen, iets meer werk, geen probleem.
    Huis huis en de inrichting zijn er voor ons gemak en niet andersom.
     
  8. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.505
    873
    113
    Hier wel een strak interieur maar wel nog met mijn oude meubels. Wil eigenlijk heel graag nieuwe maar we wachten tot onze zoon ouder is en ook hij wat respectvoller met het meubilair om gaan gaan. Verder niet veel prullaria maar daar hou ik ook niet van. Ivm onze zoon nu dus geen gezellige kaarsen op tafel want hij gooit ze als kegels door het huis en aan kunnen ze toch pas als hij op bed ligt. Dus die staan nu gewoon in de kast..

    En ja die magazines zijn prachtig maar om nou zo steriel en voorzichtig te moeten leven om het zo te houden lijkt me ook niets.. Witte kussen is zooooo mooi maar niet met mijn smeerkees hier haha..
     
  9. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    Wat ik ook altijd grappig vind om te zien in zo'n magazin: een zeer rommelige kast of tafel, op elke leuning van de bank 3 keurig gevouwen dekens, ziet er leuk uit op foto, maar niet in het dagelijks leven: zo'n kast ruim ik op en ik heb al helemaal geen 3 dekens op de leuning :p
     
  10. draak86

    draak86 VIP lid

    7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Hier wel gewoon gezellig naar mijn eigen smaak ingericht, niet aangepast aan kind of dier. Behalve de bank, die is leer. Een stoffe bank zit lekker maar die wordt toch wel erg vies met 2 honden en 2 katten en een kleuter ( en straks weer een kleintje). Ik wil niet mijn hele huis aanpassen aan mijnzoon, die moet er maar gewoon vanaf blijven. Hij mag dan ook niet spelen op mijn salontafel of andere meubels, daar heeft hij een eigen tafeltje voor.
     
  11. Gijsje

    Gijsje Fanatiek lid

    29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Hier ingericht zoals ik het wil,dat is ook vrij praktisch moet ik zeggen.Heb ook 2 honden dus wel een leren bank dat is het enige wat ik mischien anders zou doen zonder de honden.Heb wel kussens,plantjes en dat soort dingen,er sneuvelt ook wel regelmatig iets maar ach ik heb toch geen hele dure smaak.
     
  12. kippiekip

    kippiekip Niet meer actief

    Hier specifiek praktische, ik haal niets van de salon tafel af, heb gewoon plantjes in de vensterbank staan, geen kleed op de grond, gewoon stoffe bankstel etc etc. Ik vind dat je je kinds vanaf kleins af aan al kan leren dat ze geen spullen van tafel mogen pakken, de kat kan je aanleren dat hij niet je plantjes moet opeten etc.

    Dus als ik aankopen doet en deed ben ik niet voor de praktische weg gegaan, heb altijd gekeken naar wat wij mooi vonden.
     
  13. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Jep ikea is hier ook lieveling. Is het beschadigd haal ik een nieuwe. Lekke beker op de bank of kots of een spuitluier kiezen in de was machine en schoon
     
  14. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    Even voor de duidelijkheid: Het is hier wel netjes en leuk ingericht, ook gewoon onze smaak, maar als het aan mij lag stond er hier nog wel hier en daar een tafeltje met zilver of antieke kopjes ed, dat zet ik nu dus niet neer, wel een tafel vol speelgoed ;) En een andere vloer, de meubels zijn donker teak, ook gewoon onze smaak, alhoewel ik ook erg van brocant wit hou, en Engelse stijl, maar mijn man houd daar niet zo van helaas.

    Ik hou niet zo van Ikeastijl, maar heb het momenteel wel veel in huis, zeg maar ;)
     
  15. Chaii

    Chaii Niet meer actief

    Wij hebben onze woonkamer industrieel ingericht, niet echt praktisch dus. :p Maar dat boeit me nietzo.
     
  16. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83


    Herken het helemaal in wil ook gewoon weer mijn goossens meubels:)

    Maar het een salon tafel van 60 euro bij ikea met een deuk vind ik niet zo erg als een salon tafel van 650 met een deuk:)

    Ik vind ikea een uitkomst met kleine kids maar als over 4 jaar de kleinste ook op de basis school zit gaat het er wel gelijk uit.

    Overigens niet alles is ikea alleen de bank salontafel en tv kast. De eettafel en stodelen zijn wel van een luxe merk
     
  17. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hier ook een combi.
    Ik hou sowieso niet van 'tierelantijnen' en te dure spullen, ik ben namelijk snel flauw van dingen en wil dan weer veranderen..
    De keuken is van met name rvs (zie je alle vette vingertjes op!), we hebben een grote witte kast met hoogglans deurtjes en de tuindeuren zijn ook altijd vies van plakvingertjes. Daarentegen kan onze vloer tegen een stootje (grote antraciet leistenen) en onze grote steigerhouten tafel is inmiddels behoorlijk onder gekrast. De tafel is van zivhzelf al ruw dus het lijkt net alsof het zo hoort:D
    Oja, de bank is van ikea en de hoezen kunnen gewassen worden.
    Deze bank maar dan zonder armleuningen en nog met hocker erbij:)

    Bekijk bijlage 319135
     
  18. MamaPeetje

    MamaPeetje Niet meer actief

    Ja tis hier door de tijd heen ook wel steeds praktischer geworden eigenlijk. Al ziet het er hier wel supernetjes verzorgd en schoon uit hoor. De meubels zijn ook niet gekrast ofzo. Maak me ook steeds minder druk, over een paar jaar als de kindjes wat ouders zijn dan kopen we wel weer nieuw spul en laten we de muren opnieuw stucken.
     
  19. Within

    Within Niet meer actief

    Hier is alles IKEA maar niet helemaal praktisch :p
    Alleen de bank komt ergens anders vandaan en die is van stof... en dat met een langharige hond.. Vloer is zeil met laminaat print, lekker makkelijk schoon te houden. Ligt nu wel een vloerkleed in de slaapkamer maar die gaat zo snel mogelijk weer weg, is gewoon niet te doen.
     
  20. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.224
    3.670
    113
    Hier een huis uit een woonstyle blad :D
    Hier is de inrichting van Riviera Maison (of daarop lijkend) veel kaarsen, kandelaars, vaasjes en fotolijsten.
    Zet eigenlijk niets weg voor de katten of kinderen. Het is maar een korte fase dat ze alles willen grijpen (helaas zit de jongste nu in die fase)
    De bank is wel aan een schoonmaak beurt toe.
    Zit nog heerlijk maar vol vlekken dankzij de kids. Er komt geen nieuwe totdat de jongste een jaar of 4 is. Dus die gaan we laten reinigen.
    vloeren door het hele huis laminaat, alleen op de vloeren ligt vloerbedekking. Maar zonder kids had het er exact hetzelfde uit gezien
     

Deel Deze Pagina