Grrrrr....Marktplaats

Discussie in 'De lounge' gestart door Mily, 2 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mily

    Mily Fanatiek lid

    2 okt 2008
    1.088
    0
    0
    Ik baal als een stekker, ik dacht een leuk pakket merkkleertjes voor mijn dochter te hebben gekocht. Kreeg ik het zonet binnen en de moed zakte me steeds verder in de schoenen naar mate het einde van de doos in zicht kwam. Vlekken in de kleren het enigste shirtje van mexx dat er tussen zat was geel van de vlekken in plaats van wit. Kleding wat verwassen was, totaal uit verhouding gerukt. Merken welke merken van de 100% wat er in de doos zat is hooguit 5% merk. En de die zijn ook onbruikbaar aangezien ik mijn dochter niet in kleding met vlekken laat lopen laat staan verwassen kleding:x

    Van te voren nog geinformeerd of het wel echt een merkpakket was dus niet 1 of 2 shirtjes van een merk en de rest allemaal van de zeeman. Ook nog gevraagt of de de kleding geen vlekken hadden. Antwoord terug gekregen dat de kleding geen vlekken bevatten aangezien ze haar dochter niet in merkkleding liet spelen omdat merk al duur zat was lees Zeeman;) Ook had ze me foto's gestuurd en de leuke kleding daarvan zit de helft ervan niet eens in de doos:x

    Ik voel me echt waar opgelicht weg heel veel geld voor niks
     
  2. sill

    sill Bekend lid

    28 jul 2010
    621
    0
    16
    Mama in spƩ :)
    At Home
    Hee meid!

    Dat is inderdaad flink balen zeg! :( Ben je lekker mee...
    Kan je niet op een of andere manier dit aankaarten bij marktplaats.
    Je heb een site daarvoor als het goed is! Gewoon doen..
    Misschien krijg je je geld terug..

    Succes!

    Liefs,
    Sill
     
  3. Mily

    Mily Fanatiek lid

    2 okt 2008
    1.088
    0
    0
    Dat is idd wel een goed idee om het aan te gaan kaarten bij marktplaats, zouden hun er wat aan kunnen doen?

    pfff ik baal er echt van had me er echt op verheugd en voor dat geld had ik heel wat leuke kleertjes kunnen kopen.
     
  4. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Oooh, dat meen je niet?! Wat verschrikkelijk asociaal!
    Ik weet niet welke actie je verder kan ondernemen, maar ik wil je wel even een hart onder de riem steken. Dit is niet leuk... :(
    Volgende keer maar afhalen of zelf iets in de winkel kopen???
     
  5. Cilla24

    Cilla24 Fanatiek lid

    23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ik zou zo en zo die vrouw even mailen waarvan je het gekocht hebt!
    en idd je kan een melding maken bij marktplaats, was het een gecontroleerde verkoper??

    wel echt balen!!
     
  6. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.989
    1.806
    113
    Provincie Groningen
    Jeetje dat is echt balen zeg!
     
  7. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.830
    1.303
    113
    Ik zou de kleren terugsturen en het geld terugeisen, je hebt immers niet gekregen waar je voor betaald hebt en de staat van de kleding is niet zoals ze omschreven heeft.
    Dit is eigenlijk gewoon een vorm van oplichting. Ze heeft je voorgelogen over wat ze verkoopt en je vervolgens iets anders gegeven.

    Als je subtieler wilt zijn, zou ik beginnen met onmiddelijk bij haar aangeven dat de kleren die ze je getoond heeft niet in het pakket zit en dat je die toch graag nog na zou krijgen omdat je daar voor betaald hebt.
     
  8. goede morgen dat is idd balen,

    daarom koop ik altyd iets in de buurt,en ga t ff bekijken
    of alles goed is dan koop ik t,ik heb t ook ooit zoiets mee gemaakt of iets niet gekregen dat wil ik dus nooit meer.
    en mensen kunnen alles zeggen als je maar betaald..

    groetjes krullie
     
  9. luukske

    luukske VIP lid

    5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    ik zou eerst een corresponderen met de verkopende partij. zomaar terugsturen zou ik niet meteen afspreken. dadelijk is je geld EN de kleding weg. ik zou vragen om het geld retour te laten storten, of iig een deel (50-75%), en het dan te verzenden, haar de trace code geven, en dan de rest van het geld terug eisen....dit lijkt me wel te doen, mits je een verkoper hebt die wil meewerken.

    als het niet op een nette manier wil lukken, sowieso een melding op marktplaats doen, en dan de verkopende partij "netjes"dwingen dit op te lossen....desnoods bij je bank om de gegevens vragen, en als je die niet rechtstreeks krijgt, de bank een brief laten sturen met het vriendelijke verzoek het geld terug te boeken. EN als het om een groot bedrag gaat, evt incasso starten via de bank(dit is wel een stuk extremer, en weet dus niet om hoeveel het gaat).

    ik heb laatst een koeka pyama voor Mika gekocht via MP, hij zou 1 malig gedragen zijn....toen ik hem kreeg was hij te vies om aan te pakken(de papvlekken etc zaten aangekoekt), volgens mij was de foto gemaakt toen het ding nieuw was....heb gemaild, maar ook mijn geld terug gekregen.
    de pyama heb ik gewassen op 90 graden, kreeg de vlekken er echt niet uit, dus heb de verkoper gevraagd of ze hem retour wou, maar ze geloofde het wel, dus niet is het een poetslap!

    verder heb ik van onze oudste wel eens een pakket verkocht, met bijna allemaal nieuwe kleding, en echt alleen merken zoals oilily, mexx etc. kreeg een mail dat de kleding versleten was, ze wilden de kleding wel houden als speelkleren, maar ook hun geld retour...daar heb ik toen stappen bij ondernomen, want het was kleding met de kaartjes er nog aan....

    heb ook al eens een FP speelkleed gekocht, geld overgemaakt voor verzekerde verzending, en nooit ontvangen...daar dus wel aangifte van gedaan....gegevens via de bank opgevraagd etc....

    dus je maakt van alles mee op MP, meestal gaat het goed, maar het kan idd wel eens fout gaan....
     
  10. lianda

    lianda Fanatiek lid

    6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Ik zou eerst de verkoper even mailen en zeggen dat de kleidng niet in de staat is zoals zij heeft gezegd!
    Dat je alle kleding retour wil sturen nadat zij je geld heeft terug gestort. Wil ze er niet aan meewerken zeg je dat je marktplaats gaat inlichten.
    Ik koop redelijk veel op mk ook kleding en gelukkig is het tot op heden altijd nog goed gegaan. Succes
     
  11. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Wat balen zeg!

    Ik heb ook weleens zoiets meegemaakt. Alleen waren het allemaal kleinere maten. Kleding maat 92 ( ik had geboden in 104) Ja haar dochter had het aan met 104. Nou dat kon nooit. Helemaal uit verhouding natuurlijk.


    Wat je kunt doen wat eventueel kan helpen je geld terug te krijge.

    Eerst vragen natuurlijk. Mocht ze weigeren en moeilijk doen dan kun je op haar melden op internetoplichting en haar met naam en rekeningnummer plaatsen. Dat helpt in elk geval een ander.

    Maar alleen de dreiging is denk ik al genoeg. Als je haar zegt dat haar anders op die site gaat zetten zal vast indruk maken.

    Succes want dit is echt super vervelend. De rotte appels die het voor iedereen net weer even willen verpesten
     
  12. brenda1976

    brenda1976 Niet meer actief

    Tja ik ben ook even klaar met marktplaats, ik koop wel een zgan.
    ik verkoop zelf kleding die of alleen gewassen zijn of 1 of 2 keer gedragen zijn en niet kan zien dat het gedragen is.

    Nu kreeg had ik 2 shirt die echt gedragen waren! een met een vlek en de andere pilde, Ik zou het niet eens zo aantrekken.
    Tja doe ik maar naar de opvang.
    maar ik baal er gewoon zo onwijs van!
    Zet dan niet bij grote letters ZGAN. Maar gewoon gebruikt!

    maar ook in jou geval zo balen! ...

    tja ik ben even klaar met marktplaats.
    ondanks ik nog wel erg leuke kleertjes, slaapzakken en carnavalskleding te koop heb :)
     
  13. mv3hartendiefjes

    mv3hartendiefjes Niet meer actief

    jeetje wat jammer dat dit steeds meer gebeurd
    zo iets zou ik dus echt nooit doen
    ik verkoop erg veel via mp maar zal nooit mensen zo oplichten vreselijk zo en zo oneerlijk

    wat je kan doen meis is zeker even de marktplaats inlichten en dit voorval door geven
    met haar contact op nemen en zeggen dat je je geld terug gestort wilt hebben
    is dit gebeurd dan pas je pakketje terug sturen
    en gewoon hard wezen meid dat dit niet is wat je had gevraagt
    succes meid;)
     
  14. luckey

    luckey VIP lid

    16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    gemeen zeg, dat sommige mensen zo laag kunnen zakken he.

    ik zou ook eerst via haar proberen, mail sturen en klagen.
    heeft dit geen resultaat dan MP in schakelen!!!!
     
  15. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    MP inlichten heeft vaak geen zin. Die doen daar niks aan. Tenzij het gaat om grote oplichtigspraktijken
     
  16. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.596
    3.483
    113
    Het enige wat MP doet is je melding registreren en wanneer er meerdere klachten volgen op haar naam, kan ze van MP verwijderd worden.
    Ik heb dat eens gehad met kleding waar aan de binnenkant gewoon een scheurtje in zat bij de naad. Foto van gemaakt en gemaild. Kon volgens haar helemaal niet en ze wou geen geld teruggeven, blablabla. Ondertussen had ik het gerepareerd, mailt ze dat ik het maar terug moest sturen op mijn kosten en ik dan mijn geld terug kon krijgen voor die kleding. Oh ja, ze zei zelfs nog dat ik die scheur er vast zelf in had gemaakt met mijn nagels :(, jaja, gekker moet het niet worden. Ik heb er een melding van gemaakt op MP. Verder het er maar bij gelaten, had geen zin meer om energie in dat mens te steken.
    Helaas zitten er af en toe rotte appels tussen op MP. Staat de advertentie nog even een prt scrnt'je maken, je hebt het advertentienummer nodig om een melding te maken.
     
  17. Smiley24

    Smiley24 Fanatiek lid

    1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Jeetje balen zeg!! Sommige mensen hebben blijkbaar GEEN idee wat ZGAN inhoudt en al helemaal niet wat merkkleding is ;)

    Probeer haar gewoon te mailen en kijken of je je geld terugkrijgt.

    Succes..
     
  18. Nora86

    Nora86 Fanatiek lid

    17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Ik heb het zelf ook meegemaakt.. jammer genoeg kreeg ik niet al mijn geld terug , maar wel een deel.. Ik moest de kleertjes maar weg gooien dan (dus ze wist dat ze nie goed waren!!).
    Daarna ben ik heel voorzichtig geweest met dingen via MP o.i.d kopen.
     
  19. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    dat meen je niet!!! echt niet normaal..

    Heb hier ook heel even wat kleding van marktplaats afgehaald, somige waren te ver om te halen en liet ik opsturen, nou dit dus nooit meer, de gaten zaten erin en helemaal verwassen..als ik het nog eens doe, ga ik wel kijken..

    hoop dat je er nog wat aan kan doen, anders sowieso melding maken bij marktplaats.

    ik verkoop ook wel eens wat via marktplaats maar dan wel in goede staat, anders zou ik me dood schamen als ik dat weer aan een ander moest geven..

    had laatst een autostoel via marktplaats, wilde hem halen en die stoel zag er goor uit, echt zo smerig, snap niet dat mensen dat zo kunnen verkopen hoor..was hem dan eerst ff uit ofzo..;)
     
  20. nanette77

    nanette77 VIP lid

    11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    he bah joh! denk je iets leuks te hebben, heb je alleen gedonder..
    Jakkie!

    Ik zou ook mailen met de verkoper en kijken of jullie er samen uit kunnen komen.
    Pas als dat niet lukt zou ik verder stappen ondernemen..

    Succes!
     

Deel Deze Pagina