Voedselbank vraagje

Discussie in 'De lounge' gestart door Que, 11 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Que

    Que Niet meer actief

    Ik kreeg een tip op mijn topic over aanmelden bij de voedselbank hierover ga ik morgen contact opnemen met mijn maatschappelijkwerkster maar heb toch nog wel wat vraagjes. Kan eigenlijk niet wachten tot morgen ;)

    Wie kan mij daar meer info over geven.

    Krijg je bijvoorbeeld genoeg om een hele week van te kunnen eten? Wat moet ik me er precies bij voorstellen? Hoop dat iemand mij hier info over kan verstrekken.
     
  2. luckybird

    luckybird Fanatiek lid

    2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    je moet voldoen aan bepaalde eisen, mbt inkomen en wellicht ook inspanning om uit de situatie te komen?

    In elke regio is het volgens mij anders, maar dat weet ik niet zeker. De voedselbank draait veelal op vrijwilligers en je krijgt een pakket, wekelijks of tweewekelijks ofzo. En nee het is niet een compleet weekmenu, maar net wat er gratis weggeven wordt door ondernemers. Maar allemala lekker meegenomen dus, en op wat je krijgt kan je je andere inkopen afstemmen.
     
  3. pnirmal

    pnirmal Niet meer actief

    Mijn zusje krijgt van de voedselbank.

    Je krijgt ongeveer voor twee a drie dagen wat te eten. Wat groenten soms brood. Soms wat lekkers het is maar net wat de voedsel bank in voorraad heeft en krijgt.

    Deze week kreeg me zusje na de sint een zak kruitnoodjes en iets van luxe chocolade. Een stronkje witlof.

    Je moet je er niet te veel bij voorstellen. Maar alle beetjes helpen.
     
  4. SeaShell

    SeaShell Niet meer actief

    Ik weet van mensen uit mijn buurt dat het ongeveer een tas per week was. Helaas is de voedselbank uit mijn woonplaats weg ivm fraude van de oprichters :(

    Veel producten zijn meestal wel aan de datum en bedrijven zoals de aldi ( dat was in mijn woonplaats) geven deze producten dan aan de voedselbank als deze over zijn
    Ook vaak groente en fruit en melk en aardappelen.
    Ook kon je bij de voedselbank bij ons gratis kleding krijgen of tegen bijv 50 cent vergoeding
     
  5. Jusi

    Jusi VIP lid

    4 mei 2007
    8.057
    2
    38
  6. dobbel

    dobbel Fanatiek lid

    12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    wij zitten nu een paar maand bij de voedselbank goddank, anders zouden we echt een probleem hebben,

    hier 2 wekelijks een pakket ophalen, hier hebben we altijd aardappelen genoeg voor 2 weken, (eten ong 4 keer per week aardappels) plus meestal 3 soorten groente deze week toevallig 5 soorten. vlees deze keer hadden we 6 pakjes, maar moet eerlijk zeggen dat ik dat niet altijd helemaal vertrouw, als het verkleurd is durf ik het niet meer te eten, (gronisch darmpatient) maar manlief eet het rustig.

    vaak zitten er nog wel wat kleine dingetjes bij, zak chips of nootjes, soms een slaatje, wat kleine dingetjes vooral dingen die we noooit zelf zouden kopen,
    tevens ongeveer 2 soms 3 broden. soms een pak vla of youghurt of melk,

    soms krijg je er oo wel wat anders zo laatst een boek en een suikerpot met melkkannetje, en als er iets aan huisraad kapot kunnen we ons ook tot hun wenden. ze hebben het niet altijd maar ze zeiden eerst hier vragen voor je zelf verder kijkt,


    in het begin vond ik het heel ongelmakkelijk, heb er laatst zelf ook svens kleertjes heen gebracht die te klein waren, dat voelde ook wel weer heel goed. maar tis super, (wij hebben overngens onzelf aangemeld, ze mochten hier alles van ons inzien, gkb plan, schuldenlijst, dsb spul alles, maar tot nu toe hebben ze het nog niet bekeken, maar dat komt nog wel, al zijn we ondertussen 3 maand verder schat ik)

    maar we zijn superblij en zonder hun hadden we bij ouders moeten aankloppen wat ook niet de bedoeling kan zijn, die mensen geven sven al veel vooral kleding. dus om ook nog met boodschappen aan tekomen liever niet, al zeggen ze wel altijd als je het niet red moet je het zeggen,

    maar gewoon aanmelden, eisen zijn redelijk streng en per regio verschilled, laat je horen hoe het ging.
     
  7. Que

    Que Niet meer actief

    Idd alle beetje zijn meegenomen.
     
  8. Que

    Que Niet meer actief

    Zal ik zeker doen! Heb je trouwens de foto's ontvangen? Ik voeg je als je het goed vind van week toe op mijn msn kunnen we onze ervaring uitwisselen en misschien nog advies geven hoe of wat.
     
  9. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.825
    1.280
    113
    Is het vlees dan ook over de datum? Of net op het randje van wat nog kan? Over de datum zou ik namelijk ook niet doen. Vlees wordt wel vaak gekleurd (gehakt bijvoorbeeld) omdat 'men' de oorspronkelijke kleur van vlees niet zo smakelijk vindt. Maar dat rode is dus eigenlijk niet natuurlijk.
     
  10. Spikkel19

    Spikkel19 VIP lid

    18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Wij hebben er ook bij gezeten,

    Wij kregen 2 bigbag tassen vol met groente, Drinken, en brood. vlees kregen we af entoe. ook spullen voor de kleine kregen we, waaronder maaltijdjes, yogurt en dat soort dingen.

    Maar volgns mij verschilt eht heel erg per regio.
     
  11. moi89

    moi89 Bekend lid

    14 okt 2010
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    O ja, Herman de Blijker is een keer langs geweest bij de voedselbank (volgens mij rond kerst) en heeft toen met middelen uit het voedselpakket en eet tips gegeven. Misschien wel leuk om die uitzending terug te kijken (kan op rtlgemist).
     
  12. dobbel

    dobbel Fanatiek lid

    12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    stel jet vlees heeft een datum van zeg vandaag 12 dcember erop staan, dan wordt het vlees (bij ons ook in de winkel) vanavond bij sluiting van de winkel in de diepvries gedaan, en dat vleees komt bv bij de voedselbank terecht. mijn baas doet het naar zijn dorp en daar wordt het verdeeld door iemand aan gezinnen die het nodig hebben,
    maar ik weet uit ervaring dat er ook wel eens een pakje vlees vergeten wordt, en ook dat wordt dan bij het vlees in de diepvries gelegt en dat is dab dus wel 1 dag over datum.
    daarom ben ik dus wat huiverig, ondanks dat gebruiken we toch vrijwel alles, alleen soepvlees en biefachtige dingen dat ziet er altijd zoooooo donker uit dat ik dat niet durf te eten, als het niet goed is sta ik op de kop van de pijn nl.

    que, tuurlijk dat is goed, als je me toevoegt doe me dan joun mail ook even, dan voeg ik die ook toe, weet ondertussen uit ervaring dat ik die melding niet krijg zoat ik je kan accepteren.

    veel voedselbanken doen ook aan een extra pakket met kerst, maar wij kregen een brief dat we 31 december een extra pakket kunnen ophalen, omdat ze druk zijn en het niet voor de kerst redden. ik ben allang blij met wat extras.
     
  13. ikke84

    ikke84 Fanatiek lid

    28 feb 2010
    3.057
    505
    113
    het stelt meestal niet zoveel voor maar dat verschilt natuurlijk
    volgens mij mag je iets van 150 over hebben per maand en nog 35 per kind erbij? maar dat weet ik niet zeker daarboven kom je niet in aanmerking daarvoor
     
  14. noukie89

    noukie89 Niet meer actief

    Je krijgt 1 tot 2 keer per week een pakket ligt er aan waar je woont

    hier zitten enkele dingen zoals brood,vlees, groente, snoepjes,rijst,macaroni,drinken en ga zo maar door je hebt elke keer iets anders

    heb enkele famillie leden die zo'n pakket krijgen
     
  15. Delight

    Delight Fanatiek lid

    17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Wij krijgen maandelijks..
    Groot pakket.. veel dingen die bijna over datum zijn, dat wel.
    Verder is het makkelijk een vriezer te nemen.
    En het zijn basisdingen, je moet ook veel bijhalen.
     
  16. Delight

    Delight Fanatiek lid

    17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ja wij krijgen ook extra pakket op 31 december..
     
  17. Que

    Que Niet meer actief

    Heb een mail gestuurd en gebeld met maatschappelijk werkster maar die is zo vresselijk lastig om te pakken te krijgen. Dus het is af wachten tot ze contact met me opneemt. Ik hoop snel maar ja dat zal wel weer niet.
     
  18. moederLynn

    moederLynn Fanatiek lid

    5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    Je krijgt maar net wat zij krijgen van sponsoren... De ene keer heel veel en de andere keer heel weinig..
    Wat mensen vaak doen is dat eerst ophalen en daarna hun week boodschappen doen...
    Sterkte want bij de voedselbank is wel het laatste wat je wilt :( natuurlijk
     
  19. Que

    Que Niet meer actief

    Klopt maar als het niet anders kan dan is het niet anders...... Maar het is maar de vraag wanneer ik eindelijk eens contact krijg met het maatschappelijk werk
     
  20. dobbel

    dobbel Fanatiek lid

    12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    zo doe ik het dus ook om de week, eerst naar de voedselbank, en afhankelijk daarvan haal ik de rest bij, ik woon in een dorp en haal dus 1 keer in de 2 weken boodschappen en heeel soms neem ik bv vla mee bij onze supermarkt, maar pak dan altijd iets met een 35% korting sticker, omdat we het dan toch diezelde dag eten.

    tis inderdaad het laatste wat je wilt maar ben er toch heel dankbaar voor dat het er is, en dat men er aan kan kloppen.
    wij moeten het redden van ong 300 euro (ong een week of 6 moeten we nu mee doen) waarvan zeker 120 euro op gaat aan gas en bezine om op het werk te komen. plus dan de luiers en billendoekjes nog dan blijft er ong 150 euro over voor 6 weken, dat met 3 personen.

    dus zonder voedselbank hier een probleem hoor, geen idee hoe ik het dan zou moeten rondbreien, nu scheelt het me aardappels daar redden wehet tot nu toe altijd 2 weken mee, (of we kijken schoonouders lief aan als het net niet lukt) ook de groente kunnen we ons en paar dagen mee redden en het vlees is heel verschillend soms veel snitsels enzo, soms veel karbos, tis maar net wat overblijft.
    al met al hier heel dankbaar.

    hee que hoop dat je snel bericht krijgt, kan je niet zelf wat meer druk er op zetten?? pff lastig hoor dat je daarvan afhanelijk bent, hier konden we het zzelf aanvragen maar zaten we al wel bij gkb en budgetbeheeer wellicht dat het daaorm zelf kon?
     

Deel Deze Pagina