Te klein voor het badje....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door zonnestraal, 26 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnestraal

    zonnestraal Niet meer actief

    Ja, het onderwerp zegt het al! Noa is te klein geworden voor het badje. De tummy gaat nog wel, maar vind ik steeds lastiger worden. Noa is nogal beweeglijk en vind het akelig worden.

    Hoe lossen jullie dat op? met de douche of iets anders?
     
  2. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Bedoel je niet dat het badje te klein is voor Noa?

    Als je dat bedoelt: ik neem haar of mee onder de douche, of ik ga er zelf mee in bad.
     
  3. zonnestraal

    zonnestraal Niet meer actief

    pfff...........nou ja, idd het badje is te klein voor noa geworden. hahahaha..
     
  4. tari

    tari Fanatiek lid

    23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Dan word het onder de douche, als ze kan zitten, kan je het badje weer gebruiken.
     
  5. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier past het gewoon hoor... hij kan zich niet strekken misschien maar buiten dat gaat het best. Hij is overigens 69cm ong. Over een tijdje kunnen ze zitten (al dan niet met zo'n badsteun) en dan kan je het ook weer vollop gebruiken. Verder idd onder de douche en heel soms doe ik hem ook nog wel eens in de tummy maar daar zit hij nu wel erg opgevouwen in en hoef ik er echt maar een bodempje water in te doen :)
     
  6. Niet meer actief

    ik weet niet of je ook een badsteun gebruikt.. dat is erg makkelijk dan liggen ze daarin en kunnen ze lekker spartelen wat ze willen.
     
  7. mam85

    mam85 Fanatiek lid

    3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    wij gebruiken het baby badje niet.. we hebben een bad stoeltje(kuipje..prenatal) gekocht.. super handig.. ik kan het iedereen aan raden.. maar goed dan moet je wle een bad hebben
     
  8. bloem31

    bloem31 Actief lid

    10 jul 2007
    388
    0
    0
    Mijn meisje gaat ook lekker onder de douche. Vind ze erg lekker en is ook wel zo makkelijk (vind ik)
     
  9. sim

    sim Niet meer actief

    elijah ging zich ook ineens heel erg strekken en trappelen, vanaf dat moment ben ik achter hem gaan staan (bij het hoofdeinde) omdat hij nog niet van zichzelf kan zitten, ondersteun ik hem met twee handen onder zijn armpjes. zo kan hij een beetje zitten en spartelen en trappelen.

    wij doen hem savonds in bad, dus hij is lekker moe na zijn badje ;)
     
  10. zonnestraal

    zonnestraal Niet meer actief

    Dank jullie wel dames.... Hoe doen jullie dat in de douche? Ik ben ben namelijk sinds kort een alleenstaande moeder. Is dat dan niet lastig? Of doen jullie de kleine wassen op het aankleedkussen en afspoelen onder de douche. Om met Noa samen onder de douche te gaan lijkt me niet erg handig.
     
  11. djellybelly

    djellybelly Niet meer actief

    faytje vond haar badje van jongst af aan al nix hahahaha
    neem haar al sinds 3maanden ofzo al mee onder de douche of samen in bad!
     
  12. djellybelly

    djellybelly Niet meer actief

    meid heel veel sterkte als alleen staande moeder erg knap!

    ik lees wel eens van mensen dat ze de kleine idd eerst wassen en dan lekker mee onder de douche gaan! misschien handig om de maxicosi dicht bij de douche te zetten en haar daar met een handoek in te leggen en goed afdekken en dan je zelf snel afspoelen en afdrogen!
     
  13. leeuwen77

    leeuwen77 Bekend lid

    7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    De wipstoel werkt fantastisch! Zet hem bij de douche en als je de kleine gewassen heb lekker in de wipstoel in de handdoek gewikkeld zelf afspoelen. Vaak doe ik mijn handdoek er ook nog ff overheen zodat ik zeker weet dat de kleine lekker warm is!
     
  14. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Hier een alleenstaande mama.

    Toen Danischa nog heel klein was kon ik haar (heb een hele kleine douche/badkamer net z o groot als een doorsne wc) in de wasbak leggen, in een dikke handoek.
    Naarmate ze groter werd wikkelde ik ons beide in een grote handdoek, en ging ik naar de kamer om haar aftedrogen aan aan te kleden. Zelf trok ik dan snel een badjas aan.

    Nu zit en staat ze zelfstandig, dus nu is het alleen maar makkelijker.

    Het is even behendig worden er in, maar het is zeker niet onmogelijk.
    Lees ook bij grotere badkamers, dat ouders een extra aankleedkussen op de wasmachiene hebben liggen. En dat is bij niet rollende kindjes dan ook makkelijk. Even inwikkelen je zelf snel drogen, en dan kindje verder drogen en aankleden.
    Als kindje gaat rollen zou ik eventueel een tweedehands cosi of wipper nemen DIE dan naar verloop van tijd gewoon wegdoen ;)
     
  15. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Als ik alleen ga douchen met Jarissa leg ik het aankleedkussen in de douche op de vloer. Een gebruikte handdoek (scheelt weer in de was) tegen de deur op de vloer zodat er geen tocht is. Douche aan. Ik uitgekleed. Dan Jarissa uitkleden en samen onder de douche. Wat zeepvrije wasgel (of doucheschuim of wat je maar gebruikt) op haar buik laten lopen. Dan met een washandje eerst haar gezicht. Dan met washandje over haar buik en de rest wassen. Lekker afspoelen en genieten. Als ik daarmee klaarben, leg ik haar op het aankleedkussen met een hydrofiel luier of badcape over haar heen. Als ze lekker ligt, kan ik dan nog snel mezelf wassen. Als ze moe is of niet lekker ligt, kom ik er ook meteen uit. Ga ik later zelf wel weer. Badjas aan en dan rustig Jarissa afdrogen en aankleden.
     
  16. Lente

    Lente Bekend lid

    12 jun 2007
    615
    0
    0
    Goede tips hier, want ook hier een badje dat te klein is voor onze bewegelijke mop. Ze is laatst ook per ongeluk kopje onder gegaan omdat ze zo beweegelijk is en nu vind ze het badje een beetje eng. Moet haar echt met 2 handen vasthouden, maar dan is wassen weer zo lastig.
    Had haar laatst ook al gewoon op het aankleedkussen in de douche gelegd, dat ging ook best goed.
     
  17. Niet meer actief

    @lente: je kunt haar ook eerst inzepen en dan in badje..
     
  18. morgaine

    morgaine Bekend lid

    22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Ik heb een zitbad, echt ideaal. Ik zit dan zeg maar in de kleermakershouding en Norman zit dan zo op me schoot. Vind ie echt heerlijk. En ik leg alles gewoon klaar op mijn bed ook zijn aankleed kussen en dan wikkel ik hem in zijn handdoek en mij zelf.
     
  19. Marjanne

    Marjanne Fanatiek lid

    13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Wij douchen altijd! is zo leuk!
    Ik doe dat eigenlijk ook altijd alleen, mannetje is veel aan het werk.
    Ik woon in een flat, dus alles is gelijkvloers en Ted z'n kamer is naast de badkamer.
    Ik doe altijd in Ted zijn kamer, mezelf uitkleden, Ted uitkleden.
    Een 2e droogdoek voor Ted klaarleggen en een handdoek voor mezelf.
    Tedje meenemen naar de douche en een droogdoek ophangen in de badkamer.
    De douche staat al aan (thermokraan) en wij duiken er lekker samen onder :D
    Als ze zo klein zijn, zijn ze natuurlijk ook niet echt vies. Dus wij worden alleen schoon van het water, mede ook om huidallergiën te voorkomen. Tedje zit rechtop tegen mij aan, soms variëren we even zodat buikie ook lekker schoon wordt.
    Als we genoeg hebben gedoucht doe ik de douche uit, maar blijven we daar staan (is nog lekker warm) Dan pak ik de droogdoek en doe om Ted heen, aan de achterkant zijn voorkantje zit nog tegen mij aan. En zo loop ik naar zijn kamertje, daar leg ik hem op het aankleedkussen en dan doe ik een tweede doek over hem heen. Dan pak ik een eigen handdoek en droog me af en trek wat aan.
    Daarna gaan Ted en ik lekker tuttelen.
     
  20. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    0
    nee hoor je hoeft hiervoor niet eens een bad te hebben, je kunt het ook net als ons in het kleine badje plaatsen...dit gaat prima!
    Wij zetten het kleine badje, ivm het vele spetteren van Indy, overigens dan wel weer in het grote bad, maar zo scheelt het een hoop gedoe...je hoeft geen groot bad vol te laten lopen. En je zou dit dus ook gewoon zonder een groot bad kunnen doen.
     

Deel Deze Pagina