te laat ergenissen

Discussie in 'De lounge' gestart door Chocolat, 27 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocolat

    Chocolat Niet meer actief

    Mijn schoonzus zou vandaag om 16:00 komen omdat ik haar zou helpen met het invullen van de belastingaangifte. Maar nee hoor ze is er nog niet, laatst hadden wij een afspraak had ze geen digi-d.
    Ik kan mij zo ergeren aan mensen die te laat komen, helemaal niet of op het laatst bellen als ze vervoer nodig hebben.
    Mijn moeder heeft er een handje van om 2 dagen van te voren te vragen als ik mee kan naar het ziekenhuis etc. als ik niet kan en ze geen ander vervoer heeft (dochters/schoondochters) dan belt ze de afspraak af.
    Ik vind dat ziekenhuizen/tandartsen die kosten wel mogen berekenen. Vooral als de afspraak al weken staat.
    Echt even flink de balen!! Vooral omdat ik na die tijd nog wel even naar het dorp wilde en zij voor de rest niet kan qua werk en de aangifte voor 1 mei gebeuren moet.
     
  2. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.410
    23.925
    113
    Oh maar daar zou ik heel makkelijk in worden als dat standaard zou zijn. Ik zou gewoon altijd een eindtijd opgegeven. Bv. het kan tot 17 uur, want daarna moet ik weg. En dan ook gewoon lekker je eigen plan trekken.
    En die belasting is toch haar probleem, als ze nu niet op tijd is. Jammer voor haar.

    Edit: ik zou gewoon nu lekker nog even het dorp in gaan.
     
  3. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.082
    5.270
    113
    Staat bij mij in de top ergenissen. Vooral mensen die iets kopen via mp. Dan zeg ik altijd een tijd en later dan kan ik niet dan ben ik weg.
     
  4. Chocolat

    Chocolat Niet meer actief

    Ze is er nog niet, we gaan zo iets eten en dan lekker naar het dorp. Haar op bellen doe ik ook niet, ze pakt pas na 6 keer overgaan op.
     
  5. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.906
    1.187
    113
    Nederland
    Oja, mijn nummer 1 in ergernissen! Afspraak is afspraak of er moet iets bijzonders tussen komen. Als iemand keer op keer te laat of niet op komt dagen dan ben ik er snel klaar mee. Mijn leidinggevende heeft er ook een handje van. Ik heb m laatst al gezegd dat hij een horloge kan verwachten met z'n verjaardag :D
     
  6. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Heel vervelend is dat. 5/10 minuten kan gebeuren maar als je zonder iets te laten weten gerust 30 tot 60 min te laat bent irriteer ik me mateloos.
     
  7. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.410
    23.925
    113
    Goed zo!
    Best onbeschoft eigenlijk... en ik zou er ook van balen, maar nu moet je maar denken dat ze vooral zichzelf er mee heeft ;)
     
  8. blossom85

    blossom85 Fanatiek lid

    4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Superirritant!
    Ik geef ook heel vaak spullen weg via zo'n weggeefgroep op fb. Nou...het komt bijna nooit voor dat iemand het op tijd op komt halen. Bizar!
     
  9. Luuz

    Luuz VIP lid

    16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Heel irritant. Ik kan daar echt niet tegen. Vanmiddag stonden we op school te wachten op twee meiden die op de versierde wagen zouden. Moeder is met de kinderen gewoon niet op komen dagen.
    Toen de wagen vertrok hoorden we dat ze ergens op de vrijmarkt stond. Bel dan even af :mad:
     
  10. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Zwaar irritant vind ik dat altijd. Ik snap het ook nooit zo goed, kijk is het nou een keertje dan vind ik dat echt niet erg, kan altijd wat gebeuren of onverwachts iets tussen komen maar stelselmatig te laat komen? Nee daar hoef je bij mij niet mee aan te komen.

    Ik ben altijd liever te vroeg dan te laat.

    En je hebt groot gelijk hoor TS, ze zou lekker in de sop gaar kunnen koken. Wat zegt jouw man hier eigenlijk over?
     
  11. thephantom

    thephantom Fanatiek lid

    25 mei 2016
    1.153
    707
    113
    Vrouw
    Nederland
    Te laat komen kan gebeuren, maar dan heb ik het over 5/10 minuutjes. Niet na een uur nog niet opdagen terwijl je een afspraak hebt gemaakt. Ik irriteer me daar ook mateloos aan.

    Heb 1 keer op een sollicitatiegesprek gehad dat ik wat later kwam vanwege OV problemen. Toen heb ik netjes naar het desbetreffende bedrijf gebeld. Het bedrijf vond het heel bijzonder dat ik opbelde, want dat iemand belde met de mededeling dat ze wat later kwam hadden ze dus nog nooit gehad (Dan kwamen ze gewoon te laat en gaven ze dat niet aan). Terwijl ik het dus gewend ben om te doen.. Vooral voor zoiets.

    Maar ik zou inderdaad lekker je eigen plan nu trekken, laat haar maar lekker hangen met haar belasting als ze niet op tijd kan komen zonder (geldige) reden!
     
  12. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.028
    3.114
    113
    Precies. Bel dan even.
     
  13. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.308
    1.782
    113
    Vrouw
    Dit dus
     
  14. Eline88

    Eline88 Niet meer actief

    Heel irritant inderdaad! Mijn familie is ook zo. Mijn oom en tante zouden om 10 uur op kraamvisite komen. Bellen ze om 11 uur dat ze later zijn... Het werd uiteindelijk 12 uur dat ze er waren. De enige reden dat ik ze binnenliet is dat mijn oma mee was gekomen. Mijn ouders komen ook altijd veel later dan afgesproken. Eigenlijk vind ik het gewoon arrogant om veel te laat te komen. Hoezo vind je jezelf zo belangrijk dat je verwacht dat mensen oneindig op je gaan wachten?
     
  15. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Dit!
    Goed dat je gewoon weg gegaan bent
     
  16. Nora1983

    Nora1983 Fanatiek lid

    21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Oh, ja, irritant van die laatkomers!
    Hier ook zo'n schoonzus en broer. Altijd zijn ze later dan afgesproken! (en dan hebben ze niet eens kinderen ;)). Op verjaardagen zijn ze standaard een uur later dan afgesproken. Nou is het bij ons altijd "vanaf zo laat ben je welkom", maar als wij al aan de borrel zitten, komen zij binnen en moet je weer met taart en koffie in de weer:confused: En ze hebben ook áltijd wat, dan de benzine weer op(zorg dat je tank dan vol is als je weet dat je weg moet), kunnen dit of dat niet vinden, moesten nog spullen bij elkaar zoeken, etc....
    Ik denk weleens; ben ik nou zo'n neurotisch figuur die altijd alles van te voren klaar heeft staan/voorbereid, of zijn anderen zo nonchalant:rolleyes:
     
  17. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    En @ts heb je nog wat van dr gehoord uiteindelijk?
     
  18. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Had ook zoiets in mijn kraamweek. Een vriendin met haar gezin zou om 14.00 uur komen en uiteindelijk kwamen ze dan om 14.25 uur. En rond 3 uur was het Voedingstijd ben dus toen gewoon naar boven gegaan en heb toen daar men dochter de borst gegeven. Was ze toen al zo beu. 2 hele drukke kinderen waarvan de jongste toen ook steeds op de box klom en daar eigenlijk maar weinig van gezegd werd daar zijn ouders dat is voor mij ook een irritatie.
     
  19. Nora1983

    Nora1983 Fanatiek lid

    21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Jemig, dát is echt vervelend, als het om kraamvisite gaat!! Alsof je als kraamvrouw met baby niks te doen hebt ofzo....Je leest het ook altijd in de top 10 van ergenissen van kraamvisite, laatkomers. je probeert met je kindje een nieuw ritme te vinden, of ritme is eindelijk gevonden, word het helemaal overhoop gehaald door visite die niet op afgesproken tijd komt!!
    Vraag me af hoe jouw oom en tante dat doen als ze een begrafenis hebben...bellen ze dan ook op dat ze wat later binnen komen vallen tijdens de afscheidsdienst? ;):D
     
  20. Nora1983

    Nora1983 Fanatiek lid

    21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL

    :mad::mad::mad::mad: Wij gingen laatst ook op kraamvisite, wisten niet precies hoe laat we er zouden zijn, eigen bedrijf aan huis(boerderij), maar daar was begrip voor, aangezien dat gezin ook een boerderij heeft en hetzelfde meemaakt, dat er opeens iets tussenkomt met het vee ofzo. Had gezegd; we komen tussen zo en zo laat, met duidelijk er achteraan dat moeders gewoon haar ding moest doen(zoals voeden of rusten) en we haar vanzelf wel zouden zien verschijnen. Niks irritanter dan je opgejaagd voelen als je met je baby bezig bent of even ligt te rusten!!
     

Deel Deze Pagina