TE veel afvallen na de bevalling, schildklierprobleem?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Karinnetje82, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karinnetje82

    Karinnetje82 Bekend lid

    9 jan 2008
    537
    0
    0
    Hoi meiden,

    Ja, misschien zijn er dames die denken had ik dat maar. Maar ik zit er erg mee. Ik ben tijdens mijn zwangerschap 15 kilo aangekomen, en na de bevalling zijn die er ook af gegaan. Nu is het alleen zo dat ik blijf afvallen! Ik woog voor mijn zwangerschap 55 kilo en nu ben ik in 2 weken tijd alweer 3 kilo lichter. Daarbij ben ik erg snel boos en opstandig als Ryan gaat huilen, en ook kan ik van heel vrolijk ineens heel erg boos zijn en alles verschrikkelijk k.. vinden. En ik heb het idee dat hij altijd wat heeft. Ik vind het dan ook zo erg dat ik me soms zo ongelukkig voel en kan mezelf dan echt voor mijn kop slaan! Ik heb gewoon alles waar een ander misschien wel van kan dromen

    Zal ik dit zelf kunnen oplossen, of is het misschien dan toch een p.depressie? Ben al een keer naar de ha geweest met deze vraag maar die zegt dat ik er dan wel erger aan toe moet zijn! Nou had ik gelezen dat het misschien ook aan je schildklier kan liggen, hebben meer meiden dat en herken je dan ook een beetje mij verhaal?

    P.s. Ik hou wel heel van mijn ventje hoor maar ik zal zo graag een keer op die bekende wolk willen zitten, niet voor maar een paar uurtjes per week.

    Groetjes
     
  2. valhalla

    valhalla Niet meer actief

    Ben ook veel afgevallen vlak na de bevalling. Was eerst 60 kg, na wat minder eetlust 58, na 40.5 weken 77 kg, week na de bevalling 56 ofzo. Ging echt razendsnel. (ben nu helaas weer wat aangekomen :))

    Weet niet hoe je zoontje is, maar die roze wolk is ook compleet bij mij voorbij gedreven hoor. Ik hou ongelofelijk veel van mijn meisje, maar blijkbaar doet iedereen dat op haar eigen manier. Ik denk dat iedereen het op een eigen manier beleeft. Toen Lena vier maanden was en naar me lachte en mijn wang aaide moest k voor het eerst een traantje wegpinken, terwijl anderen een vat vol emotie zijn en alles even geweldig vinden. Daar ben ik wel eens 'jaloers' op, als je alles zo kan beleven.

    Zou zeggen (wil je geen dingen aanpraten, misschien zie ik het te luchtig...) geniet van de mooie momenten en laat je idee varen van 'hoe het zou moeten voelen'... Elk kindje, maar ook elke mama is anders... Die paar uur per week, super toch? Kindjes zijn geweldig mooi maar het is wel een beproeving voor je geduld, voor je lijf, voor je eigenlijk alles. En als je dan aankan, das toch al geweldig op zich? :D
     
  3. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    Geef je borstvoeding? Bij sommige vrouwen kan het gewichtsverlies daardoor heel extreem zijn. Mijn moeder had daar ook onwijs last van en had op een gegeven moment echt nul komma nul energie.
     
  4. kissie

    kissie Fanatiek lid

    18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Als je niet lekker in je vel zit heb je ook weinig eetlust toch? Val je daarom niet af?
     
  5. Karinnetje82

    Karinnetje82 Bekend lid

    9 jan 2008
    537
    0
    0
    Hoi Valhalla,

    Bedankt voor je reactie. Ik ben al wel een heel onzeker persoon van mezelf maar nu ik een kindje heb lijkt het dubbel zo erg. Dus als er wat gebeurd of Ryan heeft ergens last van dan wil ik er een oplossing voor vinden maar dat lukt me vaak gewoon niet en raak dan echt gefrustreerd! En wat ik idd ook heb is dat jaloers zijn op mensen die altijd alles maar zo vrolijk en makkelijk beleven.

    De ha zei ook al dat als ik echt een postnatale depressie had gehad, me echt veel slechter had gevoeld en dan ook totaal nergens geen zin meer in had. Ik probeer wel gewoon structuur en regelmaat te houden en dat helpt ook wel goed. Ik hoor ook wel van sommige mensen dat het vaak na een jaar beter gaat en makkelijker wordt. Ik denk ook gewoon dat ik nog niet helemaal ontzwangerd ben hoor.

    Borstvoeding geef ik niet meer, wel geprobeerd maar helaas lukte het niet.
     
  6. Karinnetje82

    Karinnetje82 Bekend lid

    9 jan 2008
    537
    0
    0
    Hoi Kissie,

    Dat is het vreemde, ik eet wel gewoon. Ik eet dan wel niet zoveel meer als toen ik zwanger was maar toch wel 3x op een dag + tussendoortjes.
     
  7. Syl72

    Syl72 Bekend lid

    14 mrt 2008
    816
    176
    43
    Ik herken alle verhalen (was na mijn 1e ook zo). Gewoon even bloed laten prikken bij je huisarts, dan weet je het zeker. Bij mij was toen alles in orde (ik was gewoon te moe om goed te eten en viel daardoor af).
     
  8. Ddebbyy

    Ddebbyy Fanatiek lid

    11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ik herken het niet maar wil je wel veel sterkte wensen!
     
  9. Fleur1

    Fleur1 VIP lid

    14 apr 2006
    5.068
    0
    0
    Ik ben verschikkelijk moe en ben in 4 maanden tijd ook heel veel afgevallen van 129 kilo naar 74 kilo.
    Ik ben naar de huisarts gegaan en heb bloed mogen laten prikken volgende week hoor ik de uitslag.
    Ik ben voor me schildklier geprikt
     

Deel Deze Pagina