(te) weinig drinken

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Koekie1, 14 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    Een paar weken geleden had ik al een topic geopend omdat mijn dochter weinig dronk. Hierdoor was ik wel gerustgesteld. Maar het weinige drinken duurt wel voort.

    Ze is nu 14 weken en weegt ongeveer 6,5 kilo. Ondanks dat ze groeit drinkt ze (te) weinig.
    Als ik de berekening er op los laat van 120 ml x 6,5 kg kom ik op 780 ml uit. De meeste dagen haalt ze dat aantal niet. Ze drinkt tussen de 650 en 700 ml. Een enkele keer gaat ze richting de 750.
    Ik voed op verzoek. Ze drinkt ongeveer 7 flessen per dag. Hier een voorbeeld van wat ze drinkt:

    4.30 70cc
    7.00 90 cc
    10.30 65 cc
    13.30 100 cc
    17.00 60 cc
    19.00 165 cc
    23.00 100 cc (wakker maken)

    Totaal van 650 cc

    Als ik overdag langer ertussen laat gaat ze niet meer drinken. Ze is ook heel duidelijk dat ze niet meer hoeft door de speen te weigeren.

    Ze is verder erg tevreden. Slaapt goed, groeit goed, ontwikkelt zich (volgens mij) meer dan prima. Ze is heel alert, speelt met speelgoed in haar handen en voeten, draait rond haar as, rolt bijna van rug naar buik.

    Enerzijds dus niks om me zorgen over te maken en dat probeer ik dus ook niet te doen. Alleen ik merk dat dat 120 ml x gewicht me wel bezig houdt. Daar zit ze dus onder en het lijkt me dat dat minimum er niet voor niets is.
    Mijn gevoel zegt dat er niets is en dat ze gewoon niet zoveel melk nodig heeft maar dat sommetje brengt me soms aan het twijfelen...

    Ik wou dat ik dat sommetje los kon laten :(
     
  2. Love1990

    Love1990 Niet meer actief

    Echt los laten hoor! Je zegt het zelf al, ze doet het super goed. Er zijn nou eenmaal grote eters en kleine eters.
    Mijn dames hebben nog nooit de hoeveelheid gedronken die ze moesten drinken (en dan niet 20-50 ml te weinig, maar echt 100-150 ml minder dan de rekensom) en nog zijn het geen grote eters. Maar ze ontwikkelen zich goed, zijn vrolijk, groeien goed. Helemaal prima dus ;)
     
  3. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    Dank je wel! Ik moet het inderdaad los laten. Soms is dat even lastig. ;)
    Maar goed... ze doet het zo goed, dat ze echt wel voldoende binnen moet krijgen met wat ze nu drinkt.
     
  4. renaatje86

    renaatje86 Bekend lid

    4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Die rekensommetjes zijn maar richtlijnen. Betekend helemaal Niks! Het ene kind heeft behoefte aan meer en de ander heeft genoeg aan minder. En wanneer ze goed groeien, vrolijk en tevreden zijn is er niks aan de hand. Niet meer rekenen en gewoon lekker laten gaan!
     
  5. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.655
    21.160
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat is bij Dafne ook zo geweest. Heb me er zoooo druk om gemaakt. ;) Achteraf echt niet nodig geweest, haha. Ze is nu 2,5 en gewoon gemiddeld qua gewicht en lengte en een goede eter.
     
  6. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    Inderdaad, jullie hebben ook gelijk. Inmiddels drinkt ze wat meer en lijkt het ook echt zelf te regelen. Ene dag drinkt ze rond de 600 cc, volgende dag zit ze tegen de liter aan.

    Loslaten is het sleutelwoord :rolleyes:
     
    Liekje81 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina