marktplaats...post komt niet aan?! wat doen...

Discussie in 'De lounge' gestart door Lavendel82, 2 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lavendel82

    Lavendel82 Fanatiek lid

    9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    nou doe ik al bijna niks meer via marktplaats, toch vorige week wat verkocht en voor het weekend heb ik dit op de post gedaan Het is gewoon via de brievenbus gegaan. Tot nu toe gaat het altijd goed.
    Heb alleen nu bericht gekregen van de koper dat het nog niet binnen is. Ik hoop natuurlijk dat het alsnog binnenkomt, ben alleen wel benieuwd...Wie heeft dit ook wel eens gehad? En wat heb je gedaan?
    Ik weet dat dit het risico is, behalve als je verstuurd met pakket en track en trace code hebt. Dan kun je het volgen.
    Maar dit uiteraard niet.
     
  2. henkie24

    henkie24 Niet meer actief

    tja risico voor koper vermeld ik er altijd bij. kan zijn dat het echt kwijt is maar kan ook iemand zijn die zelf de boel flest om zo dr geld terug te krijgen. als het echt iets is wat ik belangrijk vind haal ik het op of laat het met t&t of aangetekend verzenden. zo niet is de gok voor mezelf.
     
  3. henkie24

    henkie24 Niet meer actief

    maar ik lees net voor het weekend. dan kan het echt nog wel komen hoor. volgens mij doen ze op maandag al niks meer bij de post, dinsdag koninginnendag...
     
  4. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Wat henki zegt. Maandag doen ze al niks, toen koninginnendag.. zou morgen nog kunnen komen. Ik heb ook een paar x gehad dat iemand zei dat het op de pist was en kreeg ik het 5 dagen later.....
    Ook een keer gehad dat het na een week er nog niet was. Bleek de envelop bij de buren te liggen.. heel apart, was een brievenbuspakket maar was bij haar gebracht door een pakketdienst..het pastte gewoon door de brievenbus. Ik was steeds niet thuis en ze durfde het niet in de brievenbus (van flat) te duwen omdat ze niet wist of er wat waardevols in zat...
     
  5. Josie88

    Josie88 Niet meer actief

    Tegenwoordig kun je er ook niet meer van op aan dat de post een dag later binnen is, zie regelmatig postbezorgers waarvan 'de tijd op is', die alle overgebleven post zo weer op de bus gooien. Dan schiet het ook niet op natuurlijk.
     
  6. Salsera

    Salsera Fanatiek lid

    25 jan 2012
    1.156
    160
    63
    NULL
    NULL
    Ik heb het een jaar of 2 jaar geleden gehad, een van de eerste keren dat ik via marktplaats iets verkocht. Kreeg toen mailtje van koopster dat post niet was aangekomen. Tsja, daar sta je dan... Ze kwam via de mail erg onaardig en enigszins bedreigend over. Heb eieren voor mn geld gekozen en de helft van het bedrag terug over gemaakt. Heb dr nog even gegoogeld voor de zekerheid, was iemand met eigen bedrijf, nette vrouw leek het. Vanaf toen heb ik dus bij al mn advertenties gezet dat het risico voor de koper is, zo slim was ik in het begin nog niet.

    Ik weet niet of jij dat in je advertentie erbij had staan? Wettelijk gezien is de verzender namelijk verantwoordelijk voor het pakketje, je kan het dus ook niet afschuiven op PostNL helaas. Maar als je in je advertentie hebt staan risico voor koper dan mag je aannemen dat iemand met die voorwaarde akkoord gaat en kan je daarop wijzen.
     

Deel Deze Pagina