Teleurgesteld in familie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Wenda, 21 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    We hebben er deze zwangerschap voor gekozen om de 20 weken echo te doen en ook om het geslacht van ons kindje te weten.

    Nu hebben we gisteren de echo gehad. Gelukkig zag alles er goed uit! En hebben we te horen gekregen dat we een meisje krijgen. Super leuk!

    Maar nu hebben we gister onze ouders gesproken en die hebben gezegt dat ze het niet willen weten wat het geslacht is. Mijn ouders niet en mijn schoonouders ook niet. Ik had het kunnen weten want alles wat anders gaat dan anders en wat hun zelf niet zouden doen dat is gek en raar.

    Maar toch merk ik dat ik teleurgesteld ben. Ik had het zo graag gewoon willen delen. We hebben wel gezegt dat we het tegen iedereen vertellen die er wel interesse in heeft dus dat de kans aanwezig is dat ze het via via te horen krijgen. Daar zeiden ze verder niks op.

    Ik merk dat ik het moeilijk los kan laten. Ik was zo gelukkig dat alles goed was en we ook nog een dochter krijgen. En dot werpt er wel een beetje een schaduw over.

    Maar gelukkig gaan we morgen een week op vakantie dus spreek ik ze voorlopig ook even niet:D

    Meer mensen ervaring met minder leuke reacties van familie?
     
  2. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik begrijp dat je het zou willen delen maar ik vind dat je familie zelf mag weten of ze het willen weten of niet.
    Vroegen ze wel of alles goed was met de baby? Tonen ze wel interesse?

    Ik heb trouwens aan iedereen vóor de echo gevraagd of ze het willen weten. Mijn vader wou het de eerste zwangerschap niet weten en mijn moeder wel. Nou dan houden we dat geheim. Geen probleem vind ik.

    Je verteld het toch tegen andere die het wel willen weten en als je ouders of schoonouders er zo achter komen is dat pech voor hun.

    Ik zie het probleem niet zo :oops:
     
  3. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Snap wel dat je daar teleurgesteld over bent. Vind het ook wel vreemd. Tegenwoordig weten mensen het meestal wel, dus in mijn ogen is het ook niet anders dan anders.

    In de praktijk lijkt me dit ook lastig. Jullie zullen straks helemaal eraan gewend zijn en het tegenover iedereen over jullie kleine meid hebben. Dat ga ongetwijfeld je ook een keer doen waar zij bij zijn.

    Dus nog even goed nadenken hoe je hier nu het beste mee om kunt gaan. Misschien heeft iemand hier nog een goede tip voor. Want snap dag je hun wens wilt respecteren,maar vind ook dat jij je niet in allerlei bochten moet gaan wringen om het voor hem geheim te houden.
     
  4. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.627
    3.753
    113
    Ik heb echt geen idee of onze ouders het wel of niet wilde weten, wij hebben het gewoon gewoon de groepsapp ingeslingerd :roflmao::roflmao::roflmao:.
     
    Paardenbloem, Eef92 en JJ1991 vinden dit leuk.
  5. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Nou ik vind het jammer dat het ze het waarschijnlijk van iemand anders gaan horen. Want ik denk niet dat het voor ze verborgen blijft totdat het geboren is.

    We hebben van tevoren al vertelt dat we het willen weten en het ook gewoon vertellen omdat ik anders toch per ongeluk mn mond voorbij praat.
     
  6. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Ja precies. Ik vind het best lastig hoe we er nu mee om moeten gaan. Want hoogstwaarschijnlijk gaan ze het voor de geboorte al wel horen. Of van mij of via via
     
  7. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Haha ja ik denk dat wij het ook beter gewoon zo hadden moeten doen. Maar toen we het er een keer over hadden dat we het wilden weten zeiden ze gelijk al dat ze het niet wilde weten. Maar ik had gehoopt en gedacht dat ze wel zouden bijdraaien en het nu wel hadden willen weten.
     
  8. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.627
    3.753
    113
    Super leuk trouwens, een meid na twee jongens!!!:thumup:
     
    Wenda vindt dit leuk.
  9. wens09

    wens09 Fanatiek lid

    1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Wat apart zeg! Misschien verschilt dat per regio ofzo maar bij ons (randstad) is t eigenlijk gebruikelijker om het wel te weten dan niet. En bepalen de ouders zelf of ze het delen of niet. De grootouders hebben daar eigenlijk niks over te zeggen. Ik vind het best bijdehand eigenlijk. Dus ik zou lekker genieten en trots zijn en gewoon doen wat je wil doen. Dus ook als dat betekent een kamertje knalroze verven en allemaal meisjes kleren kopen etc. Het is jóuw zwangerschap. Zij hebben hun beurt gehad ;)
     
    Paardenbloem, Marjo88, Liefje91 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Ja we vinden het heel erg leuk! Was echt een verrassing omdat we er toch wel een beetje vanuit waren gegaan dat het weer een jongen zou zijn.
     
  11. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Bij ons in de familie gebeurt het haast niet. En degene die het wel wil weten is een beetje een buitenbeentje (wij dus:p).
    We gaan er sowieso lekker van genieten! Ik ben heel gelukkig met ons meisje.
    En verder ga ik het maar proberen om los te laten.
     
  12. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Bedenk me net nog een optie. Misschien kun je een mooie kaart kopen 'hoera een meisje' en daar een lief bericht in schrijven en uitleggen dat je het heel vervelend zou vinden als ze het van iemand anders horen. Een mooi oprecht bericht vanuit jullie en waarom jullie het toch vertellen en dat dan op de post doen. Zoiets ofzo. Dan heb jij het van je bord en hoef je, je er niet druk over te maken.

    Of idd een foto van roze babykamer of eerste roze pakje in de groepsapp Ofzo. Hoef je het niet eens te zeggen en dan weten ze het toch.

    Succes!
     
  13. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Hahaha dit idd, vooraf niks gevraagd ook

    Vind de reactie van beide ouders op z'n minst bijzonder. Daarbij vind ik het eigenlijk de keus van de aanstaande ouders zelf of ze het nieuws delen of niet. Ze zouden mi 'blij' mogen zijn dat ze mogen delen in dit te weten.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  14. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Mijn oma wilde het bij de eerste ook niet weten, heb het gewoon verteld en anders had ze het via mijn ouders gehoord. Nu bij de derde vroeg ze er zelf al naar dus het went :D

    Vind het ook een aparte reactie van je ouders. Het gaat ook helemaal niet om hen.
     
  15. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Bedankt voor jullie reacties!! Ik begon me al af te vragen of ik zo vreemd ben:D
    We gaan morgen lekker op vakantie en dan ga ik er eens even over denken hoe we dit aan gaan pakken.
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  16. Vlinder1983

    Vlinder1983 Bekend lid

    15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    Ik snap je teleurstelling. Mijn schoonouders reageerden de vorige zwangerschappen precies hetzelfde. Zij waren de enigen die het niet wilde weten, terwijl de rest super nieuwsgierig was. Deze keer vertellen we het aan iedereen die er naar vraagt. Wij gaan ons echt niet in allerlei bochten wringen om onze mond niet voorbij te praten. Dus bij ons kan het ook zo zijn dat ze het via via te horen krijgen. Ik respecteer hun keuze wel, maar dan is dit het risico. Zou het gewoon lekker vertellen aan de mensen die het graag willen weten. Het is jullie dochter.
     
  17. vlndr

    vlndr Lid

    22 sep 2014
    61
    18
    8
    Zuid-Holland
    Bij mijn eerste wisten we het geslacht niet. Deze keer door omstandigheden wel. Mijn moeder begon ook een beetje tegen te stribbelen toen ze wist dat we het geslacht te weten zouden komen en zei toen tegen mij 'nou, ik weet niet of ik het eigenlijk wel wil weten'. Toen heb ik gewoon meteen gezegd dat die beslissing niet aan haar was. Het is misschien heel vervelend voor haar, maar ik ga niet heel m'n zwangerschap op m'n woorden letten of aankopen verborgen houden, zodat het voor haar een verrassing blijft.
    Geniet van je vakantie!
     
    LizMe vindt dit leuk.
  18. nienie26

    nienie26 Bekend lid

    24 nov 2013
    844
    208
    43
    Jammer is dat he :(. Mijn schoonmoeder en de oma van mijn vriend wouden graag dat ik een meisje zou krijgen omdat er al 2 jongens waren. Toen ze hoorde dat het bij ons een jongen werd vonden ze dat heel jammer en hebben dat ook gezegd. Wij zijn uiteindelijk na 3 jaar 4 iui en 1 icsi behandeling zwanger geraakt. Daarom vond ik het zo erg dat ze dat zeiden. Laat het los ( hoe moeilijk ook) geniet van het goede nieuws dat alles goed is. En geniet lekker samen van jullie laatste rustige vakantie ;) ;) heel veel plezier
     
  19. Mss86

    Mss86 Fanatiek lid

    24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    Ik vind het een beetje een vreemde reactie, maar misschien zagen ze het niet aankomen dat jullie het geslacht wilde weten.. Ik zou gewoon lekker je eigen ding doen, ze horen het vanzelf wel.. Als jullie het fijn vinden om het over 'haar' te hebben, dan moeten jullie dat toch zelf weten? En gewoon lekker meisjes spullen kopen etc. Als je nu alsnog geheimzinnig moet gaan doen kun je er ook niet optimaal van genieten denk ik? Misschien kun je er nog eens op terug komen nu ze het hebben kunnen laten bezinken. In de zin van, wij weten het geslacht en zijn er open over naar anderen. Wij willen het jullie graag vertellen, vinden jullie dat goed? Anders horen jullie het misschien via via.. Dan heb je ze in ieder geval nog een keuze gegeven.
     
  20. kleinebeer

    kleinebeer Bekend lid

    5 feb 2017
    623
    334
    63
    Ik vind het erg raar dat jullie ouders bepalen of ze het wel of niet willen weten. Dat is niet eens in mij opgenomen om het eventueel aan hun af te laten hangen of ze het wel of niet willen weten. Wij wilden het weten en dat nieuws delen wij gewoon met onze wereld. Dus daar horen zij dan ook bij.

    Zou je er niet teveel van aantrekken en ook niet krampachtig te gaan doen om het geheim te houden voor hun. Dat is toch echt de omgekeerde wereld?

    Andersom is het toch ook niet zo dat als jij als aanstaande moeder het geslacht niet weten de aanstaande opa's en oma's je tot een echo dwingen omdat zij het geslacht wel willen weten?
     
    vlndr vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina