Teleurgesteld in familie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Wenda, 21 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Bizar zeg. Een jongen is toch net zo welkom
     
  2. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    We hebben het al heel snel gezegd dat we het willen weten. Dus ze zijn er al weken van op de hoogte.
    Ze weten dat we het vertellen tegen iedereen die het wel interesseert. Dit heb ik expres een paar keer gezegd. Dus dat weten ze wel.
     
  3. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Bedankt meiden!!
     
  4. Medinilla

    Medinilla Actief lid

    20 mei 2016
    317
    32
    28
    Zodra de deur open gaat op en neer gaan springen en roepen dat jullie een meisje krijgen :D
    Daar ben ik veel te spontaan en enthousiast voor. Maar hier wil mijn vriend het bij hoog en laag niet weten. Dus het blijft hier ook een verassing ;)
     
  5. JoyNoa

    JoyNoa Bekend lid

    7 mei 2017
    929
    316
    63
    Vrouw
    Ik snap je wel hoor en het is voor hun bijna geen ontkomen aan om het niet te weten. Er zullen straks misschien roze spulletjes in huis komen, misschien ga je al praten in de 'ze' en 'zij' vorm als jullie het over de baby gaan hebben en inderdaad andere mensen weten het straks wel. Die komen hun tegen en het eerste wat ze zullen zeggen is, 'hey wat leuk dat jullie een kleindochter krijgen'. Tja, als hun het dan dus liever van een ander horen is dat toch hun keuze. Maar snap wel dat je het jammer vindt dat het zo gaat.
     
  6. LolaLisa

    LolaLisa Bekend lid

    14 apr 2017
    516
    425
    63
    Jammer ja die reacties! Bij ons zeiden ze dat ook meteen, maar heb gezegd dat ik het alsnog vertel en er niet moeilijk voor ga lopen doen. Geniet van je zwangerschap en het feit dat je een meisje krijgt!
     
  7. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Of een soort van Gender Reveal Party houden. Je nodigt je ouders en schoonouders uit op de koffie/thee en zorgt dat je een taart hebt die van binnen roze is. Laat hen dan de taart aansnijden. Zo onthullen ze zelf het geslacht van je kindje!

    Je zegt dan dat je er begrip voor hebt dat ze het eigenlijk nog niet willen weten, maar dat jij hoopt dat zij begrip voor jou hebben dat je graag dit nieuws met hen wilt delen!
     
  8. RoosW87

    RoosW87 Actief lid

    17 jan 2015
    282
    58
    28
    Nou ja zeg, wat een vreemde reactie van jullie (schoon)ouders! Het is jullie kindje en jullie mogen bepalen of het bekend wordt gemaakt of niet. Zij hebben hun kans gehad bij hun eigen zwangerschap ;)

    Ik zou er eerlijk gezegd ook niet naar geluisterd hebben en hebben gezegd: "O nou dat is dan jammer, want wij willen het wel weten en delen het graag". Dus ik had het persoonlijk gewoon gezegd.. en zou dat dus nog steeds doen. Jij moet je er goed bij voelen, het draait nu om jullie, niet om jullie (schoon)ouders.

    Dus mocht je het toch nog willen vertellen, zou ik een leuk meidenpakje kopen voor ieder z'n ouders. En dan zeggen: "We vertellen het jullie toch liever zelf, want we vinden het niet leuk als jullie het via via horen. Daarnaast vinden wij het fijn om te delen." En dan geef je hen het cadeautje.
    Het kan toch ook niet anders dan dat ze er super blij mee zullen zijn?!
     
    Liefje91 vindt dit leuk.
  9. mams1

    mams1 Fanatiek lid

    16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Of gewoon blij zijn dat je 20 weken echo goed was

    Ik vind het klinken als een luxe probleem
     
  10. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Ohh! Familie en schoonfamilie je hebt ze niet voor het kiezen.

    Jammer altijd dat soort reactie's!

    Ik vertelde dat ik zwanger was waarop mijn moeder tegen mijn man zei ' het is jou schuld en veel te vroeg op de ander' ' wanneer laat je je steriliseren'
    Gelukkig hadden we hier al rekening mee gehouden want mijn moeder is een aparte. Nu ze alles verwerkt heeft is ze wel blij. Eerst even kortsluiting in haar bovenkamer.
    Over mijn schoonfam nog niet te spreken daar kan ik een boek over schrijven. Hahaha probeer het je niet teveel dwars te laten zitten.
     
  11. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ja, daar heb je denk ik wel gelijk in tov andere zaken, maar als we geen 'luxe probelemen' zouden hebben zou dit forum bij wijze van spreke maar 10% van de huidige inhoud hebben. Wil niet lullig overkomen, maar vind deze opmerking wel een beetje een dooddoener. En ik weet dat 'ik wil niet lullig overkomen' ook een dooddoener is, want dan volgt er altijd iets lulligs, haha :confused:

    Maar ik begrijp je wel als je bedoeld dat er grotere problemen zijn en de familie gewoon blij mag zijn dat het kindje gezond is en niet moeilijk hierover moet doen.
     
  12. RoosW87

    RoosW87 Actief lid

    17 jan 2015
    282
    58
    28
    Dat ben ik toch niet met je eens. We hebben het hier niet over een brood dat ze bij de bakker heeft gekocht, maar om een kindje dat ze mogen krijgen. Een kindje krijgen is de belangrijkste keuze en verandering in je leven. Zoiets groots kun je niet zomaar van tafel vegen..

    Daarnaast is dit voor hun iets heel belangrijks en het zou fijn zijn dat te kunnen delen met mensen die dichtbij je staan.
     
  13. JJ1991

    JJ1991 Actief lid

    5 feb 2012
    370
    37
    28
    NULL
    NULL

    Ik zou het ze gewoon vertellen of ze er blij mee zijn of niet. Vind het de keuze van de ouders, niet van de opa's en oma's. Er komen nog genoeg verrassingen: hoe ze eruit ziet, hoe ze gaat heten, welke dag ze komt etc. ;)
     
  14. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Heel erg bedankt voor jullie reacties! We gaan eens even nadenken hoe we dit het beste aan gaan pakken. Bedankt voor jullie ideeen!
     
  15. mams1

    mams1 Fanatiek lid

    16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Haha snap m hoor maar wat voor de ene een dooddoener is kan voor de ander een eye opener zijn
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  16. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Meid! Lekker laten gaan. Gewoon mededelen. Jammer dan. This jullie zwangerschap en JULLIE keus om het bekend te gaan maken en niet die van hen. Gefeliciteerd trouwens!
     
  17. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.098
    1.995
    113
    Wij zijn nog niet in verwachting maar ik heb het hier wel eens met mijn ouders over gehad. Mijn ouders zeiden ook dat ze het liever niet wouden weten maar ik heb eigenlijk gewoon gezegd dat ik het niet voor me ga houden. Het is ons kindje tegen die tijd en het gaat op de manier hoe wij dat graag willen.

    Wij wonen in het oosten en hier is het toch zeker nog niet normaal om het te weten en als ze het weten houden ze het voor zichzelf. Ik denk dat daar de reacties van die generatie ook vandaan komen.
     
  18. Maasje

    Maasje Actief lid

    3 okt 2016
    133
    57
    28
    Mijn schoonouders hebben het ook aangegeven bij ons dat ze het niet wilden weten. Wij hebben toen direct gezegd als wij het weten vertellen we het. Dus ook aan jullie. Ze hebben wel heel erg tegen gestribbeld toen. Maar wij hebben ook gezegd het is ons kindje en dus onze keuze.
    Mijn schoonouders zijn heel erg bepalend dus het voelde ook wel heel erg fijn om het een keer op onze manier te doen :p
     
  19. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    Hier is het juist andersom
    Familie wil het weten , maar krijgen het niet te horen:roflmao:
    En dan toch lopen vissen he ;)
     
  20. Irisje24

    Irisje24 Bekend lid

    18 apr 2017
    763
    298
    63
    Eigenlijk nooit bij stil gestaan dat de familie het niet wou weten :eek: heb het in mijn enthousiasme meteen verteld, oeps.
     

Deel Deze Pagina