telkens worden je "regels" niet opgevolgd, zo vermoeiend :(

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Cheerio, 25 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cheerio

    Cheerio Fanatiek lid

    3 dec 2015
    1.112
    57
    48
    Ok, ik heb misschien wat veel "regeltjes", maar echt er wordt voor mijn gevoel zoveel weggewuifd en gewoon niet nagedacht of geluisterd naar me. Toch weer even naar die kennis ermee terwijl ze haar rust zo nodig heeft, even winkelen met haar (dunne) pyjamabroekje aan, terwijl ik haar toch echt een normaal dikker broekje had aangegeven en zo heb afgegeven omdat ze al snotverkouden is. En ja ik ben ontzettend dankbaar dat ze zo lief voor haar zijn en het leuk vinden om op te passen! Maar ik word er gewoon serieus wat moedeloos van.... :(.
     
  2. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Let it go... Als ze geen rare dingen doen dan laat het! Maar goed, ik heb niets met regeltjes. Go with the flow.
     
    Cheerio vindt dit leuk.
  3. Cheerio

    Cheerio Fanatiek lid

    3 dec 2015
    1.112
    57
    48
    i know, maak het op deze manier ook niemand echt makkelijk :oops:
     
  4. Appeltje22

    Appeltje22 Niet meer actief

    Wat voor oppas is dat als ik t vragen mag?
     
  5. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Hoe zo dan? Heb ze dan zulke rare verzoeken?
     
  6. Cheerio

    Cheerio Fanatiek lid

    3 dec 2015
    1.112
    57
    48
    familie appeltje. Haha dat was een reactie op jou van mij strijkkraal ;) hahaha. En nee niet zozeer heel raar, dwangmatig misschien wel een beetje ;).
     
  7. Appeltje22

    Appeltje22 Niet meer actief

    Vind t er n beetje aanliggen wat je relatie met diegene is, wat er afgesproken is enzo?
     
  8. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Maar wat zijn je regeltjes dan? (Want nu ben ik benieuwd ;)
     
  9. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Laat je regeltjes los. Neem aan dat degene die oppast ook gezond verstand heeft en je dochter niet in gevaar brengt. Zolang je dochter het leuk heeft is het prima toch?

    En daarbij word je niet verkouden van kou maar van virussen :)
     
    Blijdorp en Flamingooo vinden dit leuk.
  10. Cheerio

    Cheerio Fanatiek lid

    3 dec 2015
    1.112
    57
    48
    Ze is snel overprikkeld dus teveel op een dag betekend drama in de avond.
    Als ze dan 's morgens naar de opvang is geweest en persoon in kwestie haalt haar daar op. Dan wil ik bijvoorbeeld gewoon dat ze dan 's middags niet ook nog eens ergens naartoe gaan met haar. En dat wordt dan in diezelfde ronde toch gedaan, dus raakt ze overprikkeld als ze al moe was. En verder gewoon wat beter aangekleed nu het gisteren en vandaag wat kouder is, dus niet in een dun pyjamabroekje. Gewoon van die kleine (voor mij) logische dingen....
     
  11. Cheerio

    Cheerio Fanatiek lid

    3 dec 2015
    1.112
    57
    48
    Op zich niet hele concrete afspraken appeltje, maar ze hebben inderdaad wel wat gezond verstand hoop ik tuttelbel :rolleyes:. En ik weet het, moet het ook wel iets meer loslaten, maar het werkt ook gewoon vermoeiend en geeft voor mij niet het vertrouwen wat ik graag zou willen hebben. En ik weet dat ze alles voor haar overhebben hoor, dus zeker weten dat ze alles vanuit het goede doen.
     
  12. Appeltje22

    Appeltje22 Niet meer actief

    Ik zou kijken naar welke dingen voor jou écht belangrijk zijn, en dit in goed overleg bespreken. Vind ik zelf ook niet zo raar eigenlijk.
     
    Cheerio vindt dit leuk.
  13. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Waarom ga je niet opzoek naar een oppas die geen familie is?

    Ik vind dat soort regels trouwens echt ontzettend stom en heb dat zelf ook heel snel losgelaten. Maar als je er geen vertrouwen in hebt zou ik dus opzoek gaan naar een andere oppas.
     
    Cheerio vindt dit leuk.
  14. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.770
    113
    Dan moet je haar zelf ophalen of de hele dag op de opvang laten, heb je ook dat 'probleem' niet.
     
    Cheerio vindt dit leuk.
  15. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Hier is de enige “regel” dat ze nog leeft als ik s avonds weer thuis kom. En ja dat betekent dat ze soms iets te eten of drinken krijgt waar ik nog niet voor zou kiezen, of dat ze niet de kleren aan heeft die ik op dat moment zou aantrekken, of dat ze minder slaapt dan “wenselijk” is. Maar ze heeft wel een keer in de twee weken een topdag met opa en oma!

    Oppassen door familie is hier omdat het voor beide kanten leuk is niet omdat betaalde opvang geen optie is. Daar gaat ze overigens op andere dagen naar toe en daar ga ik ze ook geen “regels” meegeven.

    Ik zou je regels dus wat loslaten, op zoek gaan naar andere opvang of zorgen dat je er zelf bent voor je kind.
     
  16. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Let it go is mijn eerste gedachte. Mijn enige 2 regels zijn:
    1. Slapen moet in een slaapzak, zonder dekens anders hangt ie zichzelf op.
    2. Eten moet in de kinderstoel, anders gaat ie springen/kruipen/lopen met z'n mond vol en kan stikken. Voor de rest zoeken ze het maar uit.

    Hier ook een snel overprikkeld jochie, maar het plezier wat ie daar heeft is me meer waard dan wat dan ook. Dan savonds maar wat moeilijker slapen. Dat word vanzelf beter.
     
    Hopsatee, Tuttebella en Cheerio vinden dit leuk.
  17. Cheerio

    Cheerio Fanatiek lid

    3 dec 2015
    1.112
    57
    48
    Ja jullie hebben ook wel gewoon gelijk eigenlijk, tnx voor de reacties!
     
    Mythique vindt dit leuk.
  18. Mimosa

    Mimosa Niet meer actief

    Ik denk....stel je niet zo aan! Ze hebben heus het beste voor met jouw kind (want anders liet jij je kind er niet achter). En ze proberen heus je kind niet ziek te maken. Let it go!!!
     
    Cheerio vindt dit leuk.
  19. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Je kan moeilijk van je oppas verwachten dat ze steeds verplicht thuis moeten blijven als ze op jouw kind passen he? In dat geval vind ik echt dat je er zelf voor thuis moet blijven.
    Dus idd niet zo moeilijk doen en als dat niet lukt, stoppen met oppas of haar ergens brengen waar ze altijd binnen blijft...
     
    Cheerio vindt dit leuk.
  20. a2cmieux

    a2cmieux Niet meer actief

    Hierom zou ik voor betaalde oppas gaan en niet voor familie. Je kan naar mijn mening niet van iemand verwachten om verplicht thuis te blijven. Ik begrijp dat je dat wil en ik kan me ook voorstellen dat er afspraken over zijn gemaakt maar het lijkt mij niet haalbaar als de persoon in kwestie daar niet 100% achter staat. Moet er niet aan denken dat ik moet oppassen en dan verplicht thuisblijven, daar zou ik het echt benauwd van krijgen.
     
    Pepijnn, Littlegirl1989 en Cheerio vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina