temperatuur blijft maar stijgen

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door laika10, 28 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laika10

    laika10 Actief lid

    28 jul 2007
    213
    0
    0
    hilversum
    Hallo allemaal,

    Ik ben nu vier rondes aan het tempen en mijn cyclus is regelmatig en mijn temp ook, voor het ei 36.3-36.5 na het ei 36.6-36.9. Nu is mijn temp. de laatste dagen aan het stijgen met vandaan als hoogte punt 37.1, elke dag een stapje hoger. Mijn ei was deze maand te laat ( dag 17, normaal op dag 12) terwijl ik juist normaal erg regelmatig ben. FF zegt nu dat mijn ei pas op dag 22 is geweet ( ben nu op dag 24), maar dat is niet zo volgens mij. Heeft iemand ervaring met het door blijven stijgen van de temp. Ben overigens niet ziek of wat dan ook...heb wel last van krampen en zere benen

    Weet ook niet wanneer mijn nod zou moeten zijn nu mijn ei te laat was. Normaal dus cyclus van 24-25 dagen, maar nu....
     
  2. Marleen1979

    Marleen1979 VIP lid

    8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Dat heb ik dus ook. Ik ben nu de 4e cyclus aan het tempen. De andere keren is ie niet boven de 38,9 gekomen, maar gisteren was ie 37,0 en vandaag 37,1. Ook ik heb steeds pas laat mijn eisprong.
     
  3. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Heb je een kaartje dat je kunt plaatsen Laika, dan kunnen wij kijken waar we de eisprong denken te zien....
     
  4. laika10

    laika10 Actief lid

    28 jul 2007
    213
    0
    0
    hilversum
    Hoe kan ik mijn kaartje erop zetten?
    Ik kan hem overal naar kopieren, maar krijg het niet voor elkaar hem hier op de pagina te zetten...
     
  5. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
  6. laika10

    laika10 Actief lid

    28 jul 2007
    213
    0
    0
    hilversum
  7. laika10

    laika10 Actief lid

    28 jul 2007
    213
    0
    0
    hilversum
    Yes, weer wat geleerd...
     
  8. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik denk zelf dat je je eisprong op dag 17 hebt gehad en dat je nu een "triphasic pattern" hebt. Dat zou goed nieuws kunnen zijn. Je temperatuur stijgt dan door naar een 3e hoger niveau. Je kunt dan zwanger zijn, maar het hoeft niet. Ik zou 16 - 17 dagen na cyclusdag 17 aanhouden en dan testen als je temp nog hoog is en je nog niet ongi bent (op dag 34 testen). Of test na je normale luteale fase lengte. Hoe lang is de LF normaal bij jou?

    Als je je slijmwaarnemingen invult, kan je met meer zekerheid vaststellen wanneer je geovuleerd hebt.
     
  9. laika10

    laika10 Actief lid

    28 jul 2007
    213
    0
    0
    hilversum
    FF gaf ook eerst aan dat de eisprong op dat 17 was, voelde toen ook echt een flinke kramp. Normaal zou mijn nod afgelopen zondag zijn, gisteren getest maar nog niets, wel continue krampachtig gevoel in onderbuik. Als er vrijdag nog nog geen RD zijn nog maar eens testen, zit dan op dag 31.
    Normaal is de LF bij mij zo,n 11-12 dagen, maar nu met het late ei weet ik het niet. Technisch gezien zou ik dan op dag 28-29 kunnen testen, zit nu op dag 27. Slijmvlies waarnemingen vindt ik zo moeilijk. Na 4 rondes tempen heb ik het nog niet echt door, wat is nou sticky wat is nou eiwit achtig, ga er weer eens duidelijker opletten...

    Heel soms denk ik ook wel dat mijn lichaam me nu voor de gek gaat houden omdat ik het zo graag wil :(

    En ik ga eens googlenop tripasic pattern, eens kijken wat dat betekend...

    Dank je voor de opheldering
     
  10. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Als je ei later dan normaal is geweest, is je luteale fase in principe gewoon even lang als altijd. Je kunt er dus vanuit gaan dat je luteale fase nu ook 12 dagen duurt en dat je 13 dagen na je ei kunt testen.
    Je kunt ook met ovulatietests werken (en deze invoeren in FF) als het slijmwaarnemen lastig is.
     
  11. loona

    loona Lid

    18 dec 2006
    35
    0
    0
    den haag
    ik had dat ook en ik ging een test doen en kijk is ben zwanger
     
  12. Marleen1979

    Marleen1979 VIP lid

    8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ik zou ook zeggen dat je eisprong op dag 17 is. Spannend joh!
     
  13. Niet meer actief

    Ik dacht ook meteen aan dag 17 op je kaartje.................
    Ik zou zeggen: testen met die handel!
    *duim duim duim duim duim* :D
     
  14. laika10

    laika10 Actief lid

    28 jul 2007
    213
    0
    0
    hilversum
    Pffffff...gelukkig dat ik niet de enige ben die dat denkt, ik begon me al zorgen te maken, na de 17e hebben we niet veel meer geklust... Heb gisteren al een test gedaan maar die was negatief, vrijdag nog maar eens proberen ( als ik me zolang kan beheersen [-X )

    Ik laat jullie weten wat er uitkomt :D
     
  15. Marleen1979

    Marleen1979 VIP lid

    8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Die test van gisteren was ook erg erg vroeg. Dus het kan best dat je alsnog positief gaat testen!
     
  16. laika10

    laika10 Actief lid

    28 jul 2007
    213
    0
    0
    hilversum
    Mijn temp is gisteren even gezakt naar 36.8, dus was al flink in mineur, normaal als mijn temp zakt wordt ik de volgende dag ongi, maar vanochtend eerst temp opgenomen en die was weer 37.0, dus gelijk test er tegenaan gegooid en JAAAAAAAAAA.....ik ben zwanger \:D/ :whistle:

    Het was maar een heeeel licht streepje, maar een streep is een streep he, voor de zekerheid straks even een digitale kopen, dus bij mij geldt inderdaad het triphasic pattern...lieve meiden, dank jullie voor jullie antwoorden en veel geluk met zwangerworden....
     
  17. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hé Laika, dat is goed nieuws :D
    Van harte gefeliciteerd! Zet je complete kaartje nog even bij de zwangeren, dat is interessant voor ons allemaal!
     
  18. Marleen1979

    Marleen1979 VIP lid

    8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Gefeliciteerd!

    Bij mij zakt mn temp nu ook. Is nog niet eerder gebeurd. Hij gaat normaal omhoog, blijft steken op 36,9 en daalt pas na mn NOD. Nu is ie gaan stijgen tot 37,1, gisteren was ie 36,9, vandaag 36,8 en nog geen ongi.. Ik snap er echt niks meer van!
     
  19. laika10

    laika10 Actief lid

    28 jul 2007
    213
    0
    0
    hilversum
    Hoi marleen,

    Ik hoop voor je dat de rd wegblijven en dat je positief kan testen, ik zie dat je nog maar 1 dag hoeft tot je nod, duim,duim,duim


    groeten Laika
     
  20. Laika, proficiat meid!
    Ik had er nog nooit van gehoord, van dat triphasic pattern, maar ik hoop dat ik het ook snel heb :).

    Geniet ervan!
     

Deel Deze Pagina