Tempstijging na ovulatie ineens minder?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Ariadne, 27 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ariadne

    Ariadne Niet meer actief

    Ik temp al ruim een jaar en altijd gaat mijn temp steevast van gemiddeld 36.4 basaal, naar 36.2 bij ovulatie, naar 36.6 op 1DPO en dan naar de 37.0/37.1 vanaf 2DPO. Dat houdt dan aan tot 13DPO... Dan zakt m’n temp naar 36.6 en weet ik meteen dat ik dus de dag erna gewoon ongesteld zal worden (op NOD doorgaans 36.3).

    Nu weet ik dat er heus eens een dagje tussen kan zitten dat de temp afwijkt. In een zeldzaam geval komt dat bij mij ook heus voor. Maar deze keer vind ik het vooral opvallend dat mijn temp zo weinig stijgt? Hoe kan dit? Heb ik een “slechte eisprong” gehad? Is dat überhaupt mogelijk?

    .......of zou ik stiekem, heel optimistisch, op een trifasisch kaartje mogen anticiperen?

    1B6585ED-3B99-45CC-A0E4-60068933B231.png
     
  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.009
    113
    Nabij Utrecht
    Mag ik eens de kaartjes van vorige maanden zien?

    Ik vind het een net kaartje hoor :).
    Bij mij steeg hij ook niet altijd hoog door en ging hij ook wel eens trapsgewijs.
    Je ziet dat je op 2 dpo een gele lichaamsdip hebt en hij daarna mooi doorstijgt.

    Voor 3 fasig (wat je vaak ziet gebeuren rond/na de innesteling) is het denk ik nog wat te vroeg.
     
  3. Ariadne

    Ariadne Niet meer actief

    Dank voor je info! Driefasig gaat opvallen vanaf ongeveer 9/10/11DPO toch? Dat zou wel een heel mooi cadeautje zijn, durf er haast niet op te hopen. Maar dit is bijv het kaartje van november, een voor mij heel geijkt beeld:

    7C7CF032-771F-4C09-B8FB-325CC877E6DF.png

    En dan vind ik m’n kaartje van deze maand dus inderdaad opvallend. Hoe zou dit kunnen komen?
     
  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.009
    113
    Nabij Utrecht
    Wellicht stijgt je progesteron wat minder hard, of is je temp nu de laatste dagen wat lager door de extreme kou in de nachten
     
  5. Ariadne

    Ariadne Niet meer actief

    Echt? Bijzonder! Ik slaap ook regelmatig met een kruik of elektrische deken (nu toevallig niet), zou m’n temp (op die momenten uiteraard) dan niet juist hoger moeten zijn?

    En die progesteronstijging, wat zou dat zeggen? Dat gaat puur om baarmoederslijmvliesopbouw toch? Haal je dat echt uit je temp?

    Ik dacht dat ik inmiddels wel veel wist maar lijk nu wel een onwetende kneus... :roflmao:
     
  6. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.009
    113
    Nabij Utrecht
    Je temp stijgt na de eisprong omdat er dan progesteron wordt aangemaakt. Als dit progesteron langzaam stijgt dan heb je een langere opbouw naar een hogere temp.
    Stijgt hij snel dan heb je een snellere tempstijging.
     
  7. Ariadne

    Ariadne Niet meer actief

    Dank je wel voor de info! We gaan het zien de aankomende dagen.
     
  8. Ariadne

    Ariadne Niet meer actief

    Eerste testje vanochtend gewaagd, negatief natuurlijk. Veel te vroeg ook. Stom. Symptomen kloppen met wat ik op het kaartje aangegeven heb. Temp stijgt nog steeds niet echt door. Ik verwacht er niks van deze ronde, waarom zou het nu ineens raak zijn na anderhalf jaar...

    A7298D66-190B-4954-9B13-E085685C3BB2.png
     
  9. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.009
    113
    Nabij Utrecht
    9 dpo kan idd te vroeg zijn, ik zie nog geen reden om aan te nemen dat het niet gelukt zou zijn.
    Dat is aan dit kaartje nog niet af te lezen ;)
     
  10. Ariadne

    Ariadne Niet meer actief

    Eigenlijk weet ik dat ook wel hoor... ;) Wij kinderwensende vrouwen maken onszelf gewoon knettergek in deze fase van de cyclus.

    “Vroeger” testte ik op z’n vroegst op 11DPO positief. Tempen deed ik toen niet. Symptomen komen wél wat overeen met de ronde waarin het toen raak was. Vooral m’n borsten die nu juist ineens géén pijn meer doen.

    Ach, ik moet ook gewoon rustig afwachten. Heeft geen enkele zin, dit.
     
  11. Ariadne

    Ariadne Niet meer actief

    Zou hij dan toch driefasig zijn? :roflmao:

    Overduidelijk niet zwanger. Pluspunt: ik kan wat innemen.


    6D31FFE7-D15D-43B5-9381-ADB4C2DAF8CB.png
     
  12. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.700
    9.344
    113
    Vrouw
    Heb je geen koorts of griep onder de leden? Dit is wel een enorme stijging.
     
  13. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.009
    113
    Nabij Utrecht
    Overduidelijk geen 3 fase, maar overduidelijk wel last vd griep :D:D
     
  14. Ariadne

    Ariadne Niet meer actief

    Ik ging ervan uit dat jullie ook wel snapten dat ik de griep heb, inderdaad. :roflmao: Vandaar ook de comment over “iets in kunnen nemen”.

    Ben in jaren niet zo ziek geweest, zo dan. :eek:
     

Deel Deze Pagina